1033
Εύα Λαμπροπούλου, Μαρία Παναγοπούλου και Μαρία Στεφανίδη παρουσιάσουν το project «Θαλής», ένα ρομπότ που πλοηγείται στους δρόμους της πόλης, αναγνωρίζοντας τα συναισθήματα των ανθρώπων και τους παρέχει τη βοήθεια που χρειάζονται |

Ελληνες μαθητές στην κορυφή της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Protagon Team Protagon Team 17 Δεκεμβρίου 2019, 17:20
Εύα Λαμπροπούλου, Μαρία Παναγοπούλου και Μαρία Στεφανίδη παρουσιάσουν το project «Θαλής», ένα ρομπότ που πλοηγείται στους δρόμους της πόλης, αναγνωρίζοντας τα συναισθήματα των ανθρώπων και τους παρέχει τη βοήθεια που χρειάζονται
|

Ελληνες μαθητές στην κορυφή της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Protagon Team Protagon Team 17 Δεκεμβρίου 2019, 17:20

Μπορεί το Διαδίκτυο και τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα να βρίσκονται σήμερα στην αιχμή της τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε ευρέως, υπάρχουν όμως και άλλοι τομείς που διαμορφώνουν το μέλλον. Η ρομποτική είναι ίσως ο μεγαλύτερος υπό ανάπτυξη κλάδος που θα αλλάξει το μέλλον, όπως αναφέρει η πρόσφατη έκθεση του World Economic Forum (WEF, “The Future of Jobs Report, 2018”). Τα ρομπότ και οι αυτοματισμοί χρησιμοποιούνται παντού, από την βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων, τον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και την παρασκευή τροφίμων, μέχρι σε πολύ πιο απλές συσκευές, όπως είναι οι ηλεκτρικές σκούπες.

Όπως σε όλες τις επιστήμες, η ιδέα είναι η μεγάλη αρχή. Ο τρόπος σκέψης όμως και οι δεξιότητες που μπορεί να αποκτήσει κάποιος που εκπαιδεύεται από μικρή ηλικία μέσω του STEM σε διαφορετικές επιστήμες είναι αυτό που μπορεί να δημιουργήσει την πραγματική καινοτομία του μέλλοντος. Και φυσικά το πιο δόκιμο είναι να αρχίσει κάποιος την ενασχόλησή του από μικρή ηλικία, τότε ακριβώς που ο εγκέφαλος είναι «εύπλαστος».

Πώς όμως τα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν να έχουν αυτές τις δραστηριότητες από όσο το δυνατό νωρίτερα; Πώς αντί για τη θεωρία και τις αφηρημένες έννοιες μπορούν να έχουν απτές παραστάσεις που θα συνδέσουν με την πράξη; Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εργαλείο σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση. Η σχεδίαση, η υλοποίηση και η μελέτη ρομποτικών κατασκευών καλλιεργεί την υπολογιστική σκέψη με έναν τρόπο άμεσο και διασκεδαστικό. Η χρήση εργαλείων και οπτικών γλωσσών προγραμματισμού (visual programming) επιτρέπει σε παιδιά από πολύ μικρές ηλικίες να κατασκευάσουν και να καθοδηγήσουν ρομποτάκια, να φτιάξουν αυτοματισμούς και να αξιοποιήσουν δημιουργικά την ανάγκη τους για παιχνίδι, την αγάπη τους και το ενδιαφέρον για καθετί τεχνολογικό.

Το μεγάλο όραμα, που θα τοποθετήσει την Ελλάδα στις τεχνολογικά εξελιγμένες χώρες με αφετηρία τα σημερινά παιδιά, μετουσιώνεται σε  πραγματικότητα με την αρωγή της COSMOTE. Ως στρατηγικός συνεργάτης του Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης «WRO Hellas», επενδύει τα τελευταία έξι χρόνια στο μέλλον των παιδιών στα ελληνικά σχολεία, με πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων με δράσεις στον τομέα του STEM και της εκπαιδευτικής ρομποτικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Οι Έλληνες μαθητές με τα περισσότερα μετάλλια στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019

Μέσα από τα προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής, η Ελλάδα κατέκτησε τα περισσότερα μετάλλια στη φετινή Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε στην Ουγγαρία. Η χώρα μας κατάφερε ένα μεγάλο άθλο, αφού κατέκτησε -μαζί με την Ρωσία- τα περισσότερα μετάλλια ανάμεσα σε 423 ομάδες από 73 χώρες.

Συγκεκριμένα, οι ομάδες των οποίων τα project προκρίθηκαν σε τοπικό επίπεδο, ταξίδεψαν το Νοέμβριο στο Γκιόρ για τον παγκόσμιο τελικό του διαγωνισμού, όπου κατέκτησαν τέσσερα μετάλλια -τρία αργυρά και ένα χάλκινο- καθώς και τρεις διακρίσεις (τέταρτη, έβδομη και ένατη θέση), υπερισχύοντας των παραδοσιακών φαβορί της διοργάνωσης.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Ολυμπιάδας Ρομποτικής εμφανίζονται στην επίσημη σελίδα του Οργανισμού.

Νίκος Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Καργάκος και Γιώργος Μπάκας, διαγωνίστηκαν στην κατηγορία ποδοσφαίρου με ρομπότ, που θεωρούν ότι έχει τη μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς απαιτεί ταχύτητα, στρατηγική, γνώσεις και συγκέντρωση
Ένα στα πέντε ελληνικά σχολεία συμμετέχουν σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς!

Η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα του ενθουσιασμού και της σκληρής δουλειάς όλων των εμπλεκομένων, παιδιών και καθηγητών, γονέων αλλά και της στρατηγικής συνεργασίας της COSMOTE με τον Οργανισμό Επιστήμης και Τεχνολογίας WRO Hellas για τη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Τα τελευταία 6 έξι χρόνια και με την υποστήριξη της COSMOTE τετραπλασιάστηκε η συμμετοχή των μαθητών στους πανελλήνιους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής με τις συνολικές συμμετοχές των παιδιών να έχουν ξεπεράσει τις 18 χιλιάδες. Πλέον, ένα στα πέντε ελληνικά σχολεία διαγωνίζεται στις εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις. Κάτι που δείχνει πόσο οι έλληνες μαθητές έχουν αγκαλιάσει αυτόν τον κλάδο και τις προσδοκίες που δημιουργεί για το μέλλον της χώρας.

«Στην COSMOTE πιστεύουμε σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους, με αφετηρία τα παιδιά. Γι’ αυτό ήμασταν από τους πρώτους ιδιωτικούς φορείς που πίστεψαν και επένδυσαν στο STEM. Μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παιδιά όχι μόνο αναπτύσσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, αλλά βελτιώνουν τη δημιουργικότητά και την ομαδικότητά τους. Μαθαίνουν επίσης να διαχειρίζονται και να επιλύουν σύνθετα προβλήματα – εφόδια που θα είναι απαραίτητα για την επαγγελματική τους πορεία, αλλά και για το μέλλον της χώρας μας στον αιώνα της καινοτομίας», δήλωσε ο Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Marketing Officer Οικιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ.

Το φετινό θέμα της Ολυμπιάδας ήταν οι Έξυπνες Πόλεις (Smart Cities) και έτσι, οι προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν οι διαγωνιζόμενοι αφορούσαν καινοτόμες ιδέες και ρομποτικές κατασκευές που μπορούν να συμβάλλουν στην ανοικοδόμηση των πόλεων του μέλλοντος. Οι Έλληνες μαθητές, που ταξίδεψαν στο Γκιόρ, συναγωνίστηκαν στη δημιουργία και τον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών στους τομείς των αστικών μεταφορών, της ύδρευσης και της διαχείρισης αποβλήτων, του φωτισμού και της θέρμανσης κτιρίων.

Γιάννης Τριανταφύλλης και Βασίλης Ντάτης διαγωνίστηκαν στην απαιτητική κατηγορία Regular για παιδιά του Δημοτικού, που όπως λένε όσοι ξέρουν «δεν σηκώνει λάθη»
Πολλαπλά οφέλη

Η εκπαιδευτική ρομποτική διδάσκεται σε μικρές ομάδες παιδιών, ενώ και η συμμετοχή στους αγώνες γίνεται μέσω ομάδας 3-4 ατόμων. Όπως όλες οι ομαδικές δραστηριότητες και τα σπορ, έτσι και η εκπαιδευτική ρομποτική δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν την ευγενή άμιλλα, το ομαδικό πνεύμα και τη διάθεση συνεργασίας. Οι κοινωνικές δεξιότητές τους βελτιώνονται και μαθαίνουν να διαχειρίζονται καλύτερα τα συναισθήματά τους και να αντιμετωπίζουν τη χαρά της νίκης αλλά και την απογοήτευση της ήττας. Επιπλέον, ανάμεσα στους συμπαίκτες τους τα παιδιά κάνουν καλούς φίλους.

Η εκπαιδευτική ρομποτική σε αριθμούς
  • Περισσότερες από 18.000 συμμετοχές μαθητών από όλη την Ελλάδα.
  • Περισσότεροι από 1.500 εκπαιδευτικοί παρακολουθούν κάθε χρόνο τα δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια κατάρτισης στην εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Οnline βιβλία κατάρτισης για εκπαιδευτικούς σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Δωρεάν διάθεση εκπαιδευτικών kit ρομποτικής σε σχολεία της χώρας μας από την COSMOTE.
Το Ντοκιμαντέρ – “The Real Robokids” από την COSMOTE

Αναδεικνύοντας τους πραγματικούς ήρωες της εκπαιδευτικής ρομποτικής, αλλά θέλοντας να αναδείξει ακόμη περισσότερο το θέμα και να προσελκύσει ακόμη περισσότερους μαθητές, η COSMOTE δημιουργεί ένα νέο ντοκιμαντέρ  με τίτλο “The Real Robokids”.

Σε αυτό καταγράφεται όλη η πορεία των ομάδων που εκπροσώπησαν την Ελλάδα στη φετινή Ολυμπιάδα -αποδεικνύοντας τις δυνατότητες της χώρας μας στον τομέα του STEM -και τη συναρπαστική τους εμπειρία στην κορυφαία αυτή διοργάνωση. Το ντοκιμαντέρ θα προβάλλεται από τις 17 Ιανουαρίου 2020 στο κανάλι της COSMOTE στο YouTube.

Περισσότερες πληροφορίες για το ντοκιμαντέρ “The Real Robokids” μπορείτε να βρείτε και στο www.therealrobokids.gr

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...