Οσοι τυχαίνει να έχουν στο σπίτι τους φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου (ας το λέμε ΑΣΟΕΕ για να συνεννοούμαστε), ήξεραν εδώ και πολύ καιρό αυτά που έδειξαν οι φωτογραφίες της Αστυνομίας μετά την έφοδο. Οι φοιτητές της σχολής μπορούσαν να κυκλοφορήσουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της σχολής, εκτός απ’ το υπόγειο. Εκεί απαγορευόταν η πρόσβαση από κάτι μακρυμάλλικα καλόπαιδα που ήταν οι φρουροί του κράτους του υπογείου. Παγιωμένα πράγματα εδώ και μια πενταετία τουλάχιστον.
Σε αίθουσες του υπογείου στις οποίες δεν είχαν πρόσβαση ούτε φοιτητές, ούτε καθηγητές, ούτε διοικητικές υπηρεσίες της σχολής, ούτε καθαρίστριες, όλοι ήξεραν ότι φυλασσόταν ο εξοπλισμός των οδομαχιών. Τους έβλεπαν άλλωστε να τον μπαινοβγάζουν πριν και μετά τα επεισόδια στους γύρω δρόμους, αφού κανένας εκεί μέσα ούτε κρυβόταν ούτε έκανε κάτι στα μουλωχτά. Εκεί στα υπόγεια, αλλά στους διαδρόμους όχι στις αίθουσες των πολεμοφοδίων, τοποθετούσαν κάθε βράδυ την πραμάτεια τους και οι διάφοροι αλλοδαποί έμποροι που πουλούσαν λαθραία στο πεζοδρόμιο απ’ έξω. Άφηναν το εμπόρευμα για διανυκτέρευση και το ξανάβρισκαν την επομένη το πρωί.
Η Αστυνομία επίσης είχε το 2016 πληροφορίες ότι μέσα στο κτίριο της ΑΣΟΕΕ είχε κάνει σποραδικές εμφανίσεις η καταζητούμενη τότε Πόλα Ρούπα. Οι πληροφορίες αυτές κατά πάσα πιθανότητα ήταν λανθασμένες, όχι διότι μια καταζητούμενη τρομοκράτισσα θα ένιωθε ανασφαλής μέσα σ’ ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα που προστατευόταν από κάθε είσοδο της αστυνομίας, αλλά διότι έτσι θα αποκάλυπτε την εμφάνιση της σε μεγάλο κύκλο ανθρώπων.
Η Ρούπα όταν εξαφανίστηκε από προσώπου γης (είχε αφεθεί ελεύθερη μετά παρέλευση του 18μηνου της κράτησης της και παραβίασε τους περιοριστικούς όρους) ήταν μια παχουλή μελαχρινή γυναίκα με πολύ μακρύ μαύρο φουντωτό μαλλί. Όταν το 2017 συνελήφθη στην Ηλιούπολη, ήταν μια κυρία αδύνατη με κοντά καστανοκόκκινα μαλλιά. Λογικά δεν θα αποτολμούσε να εμφανιστεί φόρα παρτίδα ανάμεσα σε πολύ κόσμο, όχι διότι φοβόταν την σύλληψη της εντός της ΑΣΟΕΕ όσο διότι παραμόνευε ο κίνδυνος είτε να την πιάσουν φεύγοντας είτε να την φωτογραφίσουν.
Κάτι τέτοιο ήταν μακριά από κάθε κανόνα συνωμοτικότητας, αλλά από την άλλη η Ρούπα ήταν τότε η αδιαμφισβήτητη αρχηγός του αντιεξουσιαστικού χώρου οπότε κάποιες σπάνιες εμφανίσεις της στο στράτευμα της δεν θα ‘πρεπε να αποκλείονται. Τέλος πάντων, το 2016 η αστυνομία έμαθε ότι κατά καιρούς τα «παιδιά» απέκλειαν ένα κομμάτι του εστιατορίου των φοιτητών της ΑΣΟΕΕ και μια γυναίκα μαζί με την παρέα της ερχόταν να φάει και να συνομιλήσει. Γύρω από τους συνδαιτυμόνες υπήρχε κανονική, ασυνήθιστα πολυπληθής φρουρά αντιεξουσιαστών, που όχι μόνο δεν άφηνε κανέναν να πλησιάσει αλλά πρόσεχε μήπως κανένας φοιτητής σηκώσει το κινητό του και φωτογραφήσει.
Ως γνωστόν, τα παιδιά του «χώρου» θεωρούν έγκλημα καθοσιώσεως να αστράψει μπροστά τους φλας φωτογραφικής μηχανής ή να υπάρξει κάμερα που γράφει. Πρόκειται για γενικό απαράβατο κανόνα που κανένας δεν τολμά να παραβιάσει, διότι θα βρεθεί δαρμένος και με την κάμερα ή το κινητό σπασμένα. Η εικόνα από μόνη της πάντως είναι εκπληκτική, αν την καλοσκεφτούμε. Στο αποκλεισμένο ένα τρίτο του πανεπιστημιακού εστιατορίου τρώει μια παρέα, στα υπόλοιπα δύο τρίτα συνωστίζονται οι εκατοντάδες φοιτητές με τα πιάτα τους και στο ενδιάμεσο υπάρχει φρουρά στην οποία κανένας δεν τολμά να μιλήσει.
Το πιο εκπληκτικό όμως ήταν ότι ανάμεσα στους φοιτητές κυκλοφορούσε ψιθυριστά η «πληροφορία» ότι «στο βάθος τρώει η Ρούπα» ή «χθες ήρθε η Ρούπα και έφαγε» (διότι κάποια από τα παιδάκια της φρουράς κορδώνονταν και μιλούσαν) και όλοι το θεωρούσαν φυσιολογικό ή έστω ένα δεδομένο της φοιτητικής τους ζωής που δεν αλλάζει. Η Aστυνομία ποτέ δεν επιβεβαίωσε θετικά την παρουσία της Ρούπα εκεί, αλλά όποιος έχει φοιτητή της ΑΣΟΕΕ στον κύκλο του ας τον ρωτήσει. Θα λάβει την απάντηση «ε, ναι, ερχόταν καμιά φορά κι έτρωγε πριν την συλλάβουν».
Και μην αρχίσουν ορισμένοι να γράφουν ότι είναι προβοκατόρικο κείμενο δικαιολόγησης της αστυνομικής καταστολής, διότι η Συριζαϊκή αστυνομία διέρρεε τις πληροφορίες, ο Τόσκας τις ήξερε πολύ καλά και εν πάσει περιπτώσει, τώρα πια και η ΑΣΟΕΕ καθάρισε και η Ρούπα είναι φυλακή. Για την κατάντια κάποιων πανεπιστημιακών χώρων είναι το κείμενο και για την στρέβλωση της έννοιας του «κανονικού» που είχε επέλθει στους φοιτητικούς πληθυσμούς μετά από χρόνια επικράτησης των μπαχαλάκηδων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News