Μπορεί η καινοτομία να συνυπάρξει με την παράδοση; Η αλήθεια είναι ότι με μια πρώτη ματιά αυτές οι δύο έννοιες μοιάζουν μάλλον αντικρουόμενες στον επιχειρηματικό κόσμο.
Στην πραγματικότητα, όμως, τόσο σε ατομικό, όσο και σε κοινωνικό και επιχειρηματικό επίπεδο, αν δεν πατήσουμε στο παρελθόν δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, η καινοτομία βασίζεται στην παράδοση και την συμπληρώνει.
Οι επιχειρήσεις με μεγάλο παρελθόν και ιστορία διερευνώντας καινοτόμες στρατηγικές και αξιοποιώντας το σύνολο των ικανοτήτων, των γνώσεων, των αξιών και του πολιτισμού που τις χαρακτηρίζει, προχωρούν στη δημιουργία επιτυχημένων νέων προϊόντων. Και με τον τρόπο αυτό χτίζουν πάνω στην παράδοσή τους και προχωρούν στο μέλλον ανανεωμένες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Ελλάδα αποτελεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής επιχειρηματικής ιστορίας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών, που αποφάσισαν να φέρουν στη χώρα μας τη μπίρα ΑΜΣΤΕΛ.
Και δύο χρόνια αργότερα, το 1965, άρχισε η παραγωγή της στο πρώτο ζυθοποιείο της εταιρείας στην Αθήνα. Η μπίρα ΑΜΣΤΕΛ ταυτίστηκε με το οικογενειακό τραπέζι, πρωταγωνίστησε στις κινηματογραφικές ταβέρνες και τα μπαρ της εποχής, συντρόφευσε προσωπικές στιγμές που μετατράπηκαν σε αναρίθμητες αναμνήσεις, και τελικά έγινε συνώνυμη της μπίρας στην Ελλάδα.
Από την εποχή εκείνη μέχρι σήμερα συνδυάζοντας με εντυπωσιακό τρόπο την καινοτομία με την παράδοση, επενδύοντας συνεχώς στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας, και υιοθετώντας μια ολοκληρωμένη περιβαλλοντική πολιτική, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα, η οποία μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις 5 ηπείρους.
Η εταιρεία διαθέτει μονάδες παραγωγής και ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού Ιόλη στη Λαμία, ενώ το πρώτο ζυθοποιείο της στην Αθήνα έχει μετατραπεί από το 2015 σε χώρο δημιουργικής ζυθοποιίας και πολιτισμού της μπίρας: το κομψό ΑΘΗΝΕΟ, είναι το πρώτο μουσείο – μικροζυθοποιία, που άνοιξε τις πύλες του στην Ελλάδα.
Ειδικά, το 2008 υπήρξε χρονιά σταθμός εφόσον άρχισε να εφαρμόζει το πρώτο και μεγαλύτερο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, μέσω του οποίου προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι για την κάλυψη του 100% των αναγκών για την παραγωγή των προϊόντων της. Οι ελληνικές πρώτες ύλες σε συνδυασμό, με τα σύγχρονα ζυθοποιεία και τα 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία, δημιουργούν μια πλήρως καθετοποιημένη ελληνική διαδρομή για τα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Σήμερα, πλάι στην ΑΜΣΤΕΛ και τη διάσημη Heineken, που έκανε την εμφάνιση της στη χώρα μας το 1981, υπάρχουν επίσης νέα σήματα που επαναπροσδιορίζουν τη σχέση της εταιρείας με την παράδοση.
Από την επανακυκλοφορία της ΑΛΦΑ μέχρι την αναβίωση της εμβληματικής πατρινής μπίρας ΜΑΜΟΣ (έτος πρώτης παραγωγής το 1876), αποτέλεσμα συνεργασίας της εταιρείας με την οικογένεια Μάμου και η οποία παράγεται στην Πάτρα με την αυθεντική συνταγή του πρώτου Έλληνα διπλωματούχου ζυθοποιού, Πέτρου Μάμου, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταφέρνει να απευθύνεται στους νεότερους με προϊόντα που συγκινούσαν και συγκινούν τους παλαιότερους, να μιλά για παράδοση, οικογένεια, φιλία και να συνδέει διαφορετικούς ανθρώπους με κώδικες και αξίες που βρίσκουν νέες εκφράσεις σε κάθε γενιά.
Αλλά δεν μένει μόνο εκεί, αφού η σύγχρονη εποχή φέρνει νέες καθημερινές συνήθειες, γευστικές αναζητήσεις, καταναλωτικές και διατροφικές ανάγκες που δημιουργούν νέες τάσεις και καινοτόμα προϊόντα.
Απέναντι σε αυτές τις προκλήσεις η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πρωτοπορεί εκσυγχρονίζοντας αγαπημένες μάρκες και λανσάροντας ετικέτες που ανταποκρίνονται σε νέες ανάγκες και εκφράζουν τις πιο πρωτοποριακές τάσεις της εποχής μας.
Από την Άμστελ Kargo IPA για τους πιο εναλλακτικούς χαρακτήρες μέχρι τις Low and No Alcohol εκδοχές των ιστορικών της σημάτων, και φυσικά τη μπίρα ΝΥΜΦΗ της Θεσσαλονίκης, την πιο πρόσφατη ετικέτα της που σχεδιάστηκε ειδικά για την αγορά της Βόρειας Ελλάδας και παράγεται αποκλειστικά από μακεδονικό κριθάρι, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μεγαλώνει τον κόσμο της μπίρας, εμπλουτίζει την κουλτούρα της και διευρύνει την αγορά.
Μέσα από τη διαφοροποίηση και την εξέλιξη των προϊόντων της, η μπίρα γίνεται μία επιλογή για κάθε στιγμή της ημέρας και για κάθε μέλος της παρέας.
Πάνω από όλα ωστόσο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει επίκαιρη για 56 συνεχόμενα χρόνια ως ο μεγαλύτερος παίκτης μίας αγοράς και ενός προϊόντος συνυφασμένου με τις προσωπικές και συλλογικές στιγμές της ελληνικής κοινωνίας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News