Τα ραντεβουδάκια, ειδικά κατά την περίοδο της εφηβείας, είναι γνωστό ότι είναι σημαντικά για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη. Γι’ αυτό και όλοι οι γονείς ρωτούν «ποιος συμμαθητής σου σου αρέσει», «ποιο κορίτσι από την τάξη σου είναι το πιο όμορφο»;
Ωστόσο, νέα έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια, δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Δηλαδή ότι δεν έχει απολύτως καμία σημασία για τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, αν βγαίνει ή δεν βγαίνει ραντεβού ή αν του αρέσει κάποιος από την τάξη.
«Οι περισσότεροι που βρίσκονται μεταξύ 15 και 17 ετών έχουν την εμπειρία μιας ρομαντικής σχέσης. Αυτό έχει οδηγήσει κάποιους ερευνητές να θεωρούν δεδομένο ότι είναι η σωστή και υγιής συμπεριφορά. Δηλαδή χωρίς να κάνουν έρευνα, είχαν δεδομένο ότι οι έφηβοι που έχουν ρομαντικές σχέσεις, έχουν και σωστή συναισθηματική ανάπτυξη», λέει ο Μπρουκ Ντάγκλας, διδακτορικός φοιτητής στην προαγωγή υγείας και υπεύθυνος της μελέτης που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «The Journal of School Health».
Κάτι που όπως φάνηκε από την πρώτη έρευνα που έκανε ο ίδιος, τελικά δεν ισχύει και πώς είτε έχουν, είτε δεν έχουν τέτοιου είδους σχέσεις οι έφηβοι, δεν επηρεάζεται η συναισθηματική τους κατάσταση και οι κοινωνικές τους δεξιότητες.
Συνεχίζοντας τις έρευνες όμως, έθεσε μία νέα υπόθεση. «Αν το ραντεβού θεωρείται απαραίτητο και φυσιολογικό για την ανάπτυξη των εφήβων, τότε για τους ανήλικους, που είναι ακόμη πιο ευαίσθητη ηλικία για τη δόμηση του χαρακτήρα, πόσο σημαντικό είναι;».
Για να καταλήξουν σε ένα άρτιο συμπέρασμα, ο Ντάγκλας και η συνάδελφός του Πάμελα Ορπίνας, εξέτασαν μαθητές γυμνασίων και λυκείων με μέσο όρο τα 15 έτη.
Οσοι ανέφεραν ότι δεν έβγαιναν ραντεβού, φάνηκε ότι είχαν τις ίδιες ή καλύτερες ικανότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας από αυτούς που έβγαιναν ραντεβού συχνά.
Οσοι επίσης είχαν συχνότερες και περισσότερες σχέσεις με φίλους, γονείς και συμμαθητές, δεν είχαν καμία διαφορά με όσους έβγαιναν ή δεν έβγαιναν ραντεβού.
Ωστόσο, οι καθηγητές δήλωσαν ότι οι ανήλικοι που δεν είχαν ρομαντικές σχέσεις, είχαν πολύ καλύτερες ηγετικές ικανότητες και κοινωνικές δεξιότητες από τους υπόλοιπους.
«Ως συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι είτε κάποιος επιδίωκε ρομαντικές συναντήσεις, είτε όχι, το τελικό αποτέλεσμα στις κοινωνικές συμπεριφορές και τα συναισθήματα είναι το ίδιο. Απλώς ακολουθούν μία διαφορετική τροχιά ανάπτυξης», διευκρινίζει η Πάμελα.
Η ίδια καταλήγει στο συμπέρασμα ότι είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε τον χρόνο και την επιλογή στα παιδιά και τους εφήβους να κάνουν όταν και όποτε θέλουν σχέσεις και να μην τα καταπιέζουμε θεωρώντας ότι το ένα είναι σωστό και το άλλο λάθος.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News