Το μέτρησαν. Ναι, το μέτρησαν: Κάθε μέρα που περνάει τα δάχτυλά μας τρέχουν… 22 μέτρα, από πλήκτρο σε πλήκτρο, γράφοντας μηνύματα στο κινητό μας. Που σημαίνει, κάπου 660 μέτρα το μήνα και οκτώ χιλιόμετρα, παρακαλώ, το χρόνο! Αυτός είναι ο μέσος όρος (GSMArena), ο οποίος χάρη στα νέα «κόλπα» της πληκτρολόγησης, που «μαθαίνουν» τα κινητά μας, θα αυξηθεί γεωμετρικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Πολύ πάνω από τα οκτώ χιλιόμετρα.
Οι πρωταθλητές στα SMS, να μην σας πω (ή, μάλλον, να μην σας γράψω) πόσα κάνουν. Και είναι κυρίως νέοι από 18 ετών μέχρι τους πιο ώριμους των 44 ετών, που επιλέγουν τα μηνύματα ως κύριο τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες τους.
Αν υπολογίσετε ότι, σύμφωνα με λεπτομερείς διεθνείς έρευνες για το SMS, ξεκλειδώνουμε και κοιτάμε –πάντα κατά μέσον όρο- κάπου 110 φορές την ημέρα το κινητό μας (Techland.time). Αν ξέρετε ότι το κινητό βρίσκεται στα χέρια μας, πάνω μας ή στο πλευρό μας 22 από τις 24 ώρες της ημέρας – μην το γελάτε, οι έρευνες το λένε.
Και αν μάθετε πως μόνον σήμερα θα σταλούν σε ολόκληρο τον κόσμο 6 δισεκατομμύρια μηνύματα, καταλαβαίνετε πως μιλάμε για κάτι που μας αφορά. Και δη πολύ. Αν μη τι άλλο μας παίρνει πολύ από τον χρόνο μας. Και από την… απόστασή μας πάνω στα πλήκτρα του κινητού μας τηλεφώνου ή του τάμπλετ μας.
Αυτό, ότι μας αφορά και δη πολύ, σκέφτηκε και η ελληνική εταιρεία Υuboto, που κατέχει στρατηγικό ρόλο στο mobile marketing (τα SMS κάθε μορφής και την «πώλησή» τους, δηλαδή) και την πιο ολοκληρωμένη πολυκαναλική πλατφόρμα αποστολής γραπτών μηνυμάτων. Μία πλατφόρμα που έχει αποσπάσει, σε διεθνές επίπεδο, μέσα στον τελευταίο μόνον χρόνο τέσσερα βραβεία, σε Λονδίνο και Βερολίνο.
Δεν μιλάμε για εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αλλά για εταιρεία που πουλάει… μηνύματα και σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Αφού σκέφθηκε έτσι, η Yuboto έφτιαξε έναν καλαίσθητο οδηγό για τα SMS και το messaging, στα ελληνικά και στα αγγλικά, που διακινεί στους πελάτες της και στα διεθνή συνέδρια. Οδηγό γεμάτο με εντυπωσιακά στοιχεία για το SMS, όπως τα παραπάνω και όσα θα διαβάσετε παρακάτω. Με δυο λόγια, με τα μυστικά των SMS που κατακλύζουν (δεν είναι τολμηρό να το πούμε) την καθημερινότητά μας.
Σκεφθείτε αυτόν τον όγκο: σε έναν πλανήτη με καταμετρημένο συνολικό πληθυσμό 7,4 δισεκατομμυρίων, οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας είναι σήμερα πάνω από 8,05 δισεκατομμύρια (που να μετρήσουμε και τις συνδέσεις που γίνονται τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές). Και ενώ ήδη εκτιμάται από τους ειδικούς ότι 4,2 εκατ. στέλνονται, ανά την υφήλιο, κάθε λεπτό που περνάει.
Αν παρακάμψουμε το «εθνικό σπορ» των Φινλανδών, που είναι η ρίψη κινητού (όπως η σφαίρα στα ολυμπιακά αγωνίσματα!), η ουσία είναι μία: «Το μέσο είναι το μήνυμα», όπως υποστηρίζει το διεθνές σύνθημα για την επικοινωνία στην εποχή μας. Και «τα μηνύματα είναι το απόλυτο μέσο», προσθέτει η ελληνική Yuboto. Και τι μήνυμα! Μαζικό. Σκεφθείτε ότι σύμφωνα με πολύ φρέσκα στοιχεία, που παρουσιάστηκαν και σε συνέδριο για το messaging, που έγινε στην Μαδρίτη τις προηγούμενες ημέρες (και με τα οποία η Yuboto, που συμμετείχε, συμπλήρωσε την εκτός εμπορίου έκδοσή της για το SMS), μόνον φέτος, το 2019, εκτιμάται ότι θα σταλούν συνολικά στον κόσμο 2,2 τρισεκατομμύρια μηνύματα. Καθώς το 80% των επιχειρηματιών δηλώνουν ήδη στις έρευνες, σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, ότι χρησιμοποιούν όλο και πιο δυναμικά το messaging.
Κάθε μήνυμα «χωράει» έως και 160 χαρακτήρες (γράμματα, σύμβολα ή αριθμούς). Αν μια σελίδα βιβλίου, μαζί με τα κενά, είναι 18.000 χαρακτήρες και πάρουμε ως μέσο όρο ένα βιβλίο 150 σελίδων, τότε τα μηνύματα που θα γραφτούν μόνον το 2019 θα αντιστοιχούν μέχρι και σε 1.303.703.704 βιβλία. Ξέρετε πόσες βιβλιοθήκες «χτίζουν»;
Αυτή η τεράστια δυναμική του κινητού τηλεφώνου καταρχάς και των μηνυμάτων του κατά δεύτερον, όπως μου εξηγούν οι άνθρωποι της Yuboto (όπως ο εμπορικός διευθυντής και υπεύθυνος για το μάρκετινγκ της δυναμικής ελληνικής εταιρείας, Ανδρέας Κωνσταντινίδης), έχει κάνει την παγκόσμια αγορά, που λειτουργεί πλέον κυρίως διαδικτυακά, μέσω του λεγόμενου e-commerce, να στραφεί στο Mobile Marketing.
Και στο «βασικότερο και μακράν πιο αποτελεσματικό εργαλείο του Mobile Marketing, που δεν είναι άλλο από το Business Messaging, με αριθμούς που ζαλίζουν», όπως εξηγούν οι δύο ιδρυτές της Yuboto (που ιδρύθηκε το 2007). Για να μιλάμε και για ανθρώπους πίσω από τους τίτλους: Ο 43χρονος σήμερα Πειραιώτης Κωνσταντίνος Λιαδάκης, με σπουδές μηχανικού τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο του Νιουκάσλ και μάστερ στο Πανεπιστήμιο του Σάντερλαντ και ο 41χρονος Αθηναίος Απόστολος Ιωακείμ, με σπουδές μηχανικού ηλεκτρονικών υπολογιστών και πληροφορικής στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών.
Η ελληνική εταιρεία έχει μπει χρόνια τώρα πολύ δυναμικά στο αναπτυσσόμενο μέσο (που είναι και το μήνυμα), σε μια αγορά messaging, που εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 74 δισ. δολάρια μέχρι το 2021. Και που ειδικά στο business messaging, κυρίαρχο παγκοσμίως «όπλο» απευθείας προβολής και ενημέρωσης από επιχειρήσεις, εκτιμάται ήδη ότι θα μετράει πάνω από 2,7 τρισεκατομμύρια μηνύματα ετησίως έως το 2022. Με άξονα, όπως λένε οι ιδρυτές της Yuboto, μια «πελατοκεντρική προσέγγιση και την Human2Human φιλοσοφία».
Και δη με το κόστος ή Cost per Click, όπως το λένε στην γλώσσα του messaging, της SMS καμπάνιας να είναι «χαμηλότερο από κάθε άλλη καμπάνια μιας 360 marketing ενέργειας». Σύμφωνα με έρευνα της Yuboto το καλοκαίρι του 2019, στους Έλληνες χρήστες των υπηρεσιών τους, «όταν ένα μήνυμα εμπεριέχει σημαντικό όφελος για τον πελάτη, είναι ικανό να φέρει στο κατάστημα έως και 30% των πελατών που το παρέλαβαν».
Σε λίγα δευτερόλεπτα, καταλήγουν μέσα από SMS, Viber, WhatsApp, RCS, Facebook Messenger, Telegram, WeChat, Signal, και δεκάδες άλλες εφαρμογές, χιλιάδες μηνύματα σε παραλήπτες παγκοσμίως κάνοντας το one-to-one marketing πραγματικότητα, με την επικοινωνία του σωστού προσωποποιημένου μηνύματος, στο κατάλληλο κοινό – στόχο (target group).
Ακούγονται σαν ωραία… οράματα; Δεν είναι οράματα. Είναι «το μέλλον της επικοινωνίας (που) είναι εδώ», κατά το σύνθημα της Yuboto. Η οποία με τα – ελληνικά, εν προκειμένω – οράματά της και εμπειρία χρόνων έχει φτάσει να κατακτά διεθνή, μεγάλα βραβεία στον χώρο της.
Όπως τα Βραβεία Best Marketing Strategy in Telecoms (σε παγκόσμιο επίπεδο) για το 2017, 2018 και το 2019, επίσης πρόσφατα το Βραβείο Customer Experience Excellence για το 2018 και 2019, το Best Global SMS platform Provider – Retail Solution και το Best Messaging Innovation – Consumer Solution, μεταξύ άλλων (συν 18 ελληνικά βραβεία).
Εκείνο που μπορώ να πιστοποιήσω, πάντως, είναι ότι η καλαίσθητη και πλήρης έκδοση με τα στοιχεία για το messaging και τα μυστικά του SMS, που πλούτισε με στοιχεία και το κείμενο που διαβάζετε, ζητιέται και φεύγει «σαν ζεστό ψωμί» σε όλα τα διεθνή συνέδρια, ακόμη και από εκπροσώπους και θηριωδών στον διεθνή χώρο εταιρειών.
Με ομιλητές διεθνείς γκουρού του messaging, όπως ο Χοσέ Γκαρσία, ειδικός στο A2P (application to person messaging), o Γκέιβιν Πάτερσον, κορυφαίος αναλυτής της Mobilesquare, o Έρικ Βαν Στόκομ, συντονιστής στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια messaging και από την Ελλάδα η Ξένια Κούρτογλου, ιδρύτρια της Focus Bari, ο Νίκος Βαρβαδούκας, μάρκετινγκ μάνατζερ με ειδίκευση στην πολυκαναλικότητα της εμπορικής επικοινωνίας, ο Κώστας Φλώκος, διευθύνων σύμβουλος της ελληνοβελγικής Upcom.
INFO
1ο Διεθνές Συνέδριο Business Messaging, την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019, από τις 9:00 έως τις 14:30, στο «Eleon Loft Venue» (A/T Βέλους 3 και Ναυτικού, Βοτανικός)
Οργάνωση: Yuboto
Η εγγραφή στο https://bmc2019.yuboto.com/ δίνει τη δυνατότητα κράτησης θέσης ή διαδικτυακής απευθείας παρακολούθησης (με live streaming)
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News