Πέρυσι τον Ιούνιο, κατά τη διάρκεια της πρώτης «ιστορικής» συνάντησής τους στη Σιγκαπούρη, ο Ντόναλντ Τραμπ δεν παρέλειψε να επιδείξει στον Κιμ Γιονγκ-ουν την προεδρική Cadillac, την επονομαζόμενη «The Beast» («Το κτήνος»). Δεν αποκλείεται ο αμερικανός πρόεδρος να ήθελε να δείξει στον δικτάτορα της Βόρειας Κορέας τι χάνει, αρνούμενος να συμμορφωθεί με τις επιταγές της Δύσης όσον αφορά το πυρηνικό οπλοστάσιο της πατρίδας του. Μια συμφωνία για την αποπυρηνικοποίηση της κορεατικής χερσονήσου θα επέφερε αυτόματα άρση των κυρώσεων, και ο Κιμ θα μπορούσε να αγοράσει μια προεδρική λιμουζίνα που να αρμόζει στη θέση του.
Ο βορειοκορεάτης δικτάτορας, ωστόσο, δεν ήθελε να περιμένει. Και αποφάσισε να αποκτήσει το δικό του υπερπολυτελές, τεθωρακισμένο και πλήρως εξοπλισμένο αυτοκίνητο. Αλλά τόσο μεγάλος ήταν ο ενθουσιασμός του, που τελικά δεν αγόρασε μόνο μία λιμουζίνα αλλά δύο: μια Mercedes Maybach S62 αξίας 500.000 δολαρίων, και μια Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard αξίας 1,6 εκατ. δολαρίων.
Στο υπερπολυτελές εσωτερικό τους –αναφέρει η Corriere della Sera– ο Κιμ φιλοξένησε τον Μουν Τζάε Ιν, πρόεδρο της Νότιας Κορέας, αλλά και τον Σι Τζινπίνγκ, τον πρόεδρο της Κίνας, κατά τις επισκέψεις τους στην Πιονγκγιάνγκ. Και κατά τη δεύτερη συνάντησή του με τον αμερικανό ομόλογό του, που έλαβε χώρα τον περασμένο Ιανουάριο στο Ανόι, ο Κιμ επέλεξε να πάρει μαζί του και μια από τις Mercedes του, ούτως ώστε να μην υστερεί του αμερικανού ομολόγου του σε πολυτέλεια, ασφάλεια αλλά και ματαιοδοξία.
Δεδομένου, ωστόσο, ότι ο Κιμ απέκτησε αυτές τις δύο λιμουζίνες παραβιάζοντας τις διεθνείς κυρώσεις, ερευνητές της ΜΚΟ Center for Advanced Defense Studies που εδρεύει στην Ουάσινγκτον δημοσιοποίησαν μια έκθεση σχετικά με την παράνομο ταξίδι των υπερπολυτελών και πανάκριβων αυτοκινήτων που ανήκουν πλέον στο στόλο του Ανώτατου Ηγέτη (σύμφωνα με τον επίσημο τίτλο του) της Βόρειας Κορέας.
Για την αποστολή τους χρησιμοποιήθηκαν ένα πλοίο-φάντασμα, κινεζικά κοντέινερ, ένα ρωσικό φορτηγό πλοίο και τρία μεταγωγικά αεροπλάνα, ενώ πριν φτάσουν στον τελικό τους προορισμό, πέρασαν από πέντε χώρες που επίσημα εφαρμόζουν το διεθνές εμπάργκο κατά της Βόρειας Κορέας.
Η Daimler, η πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία της Στουτγάρδης που κατασκευάζει τα οχήματα μάρκας Mercedes, δηλώνει από την πλευρά της πως δεν γνωρίζει το παραμικρό για την εν λόγω αποστολή, υπογραμμίζοντας πως δεν έχει καμιά σχέση με τη Βόρεια Κορέα εδώ και μια δεκαπενταετία.
Αποτελεί γεγονός, ωστόσο, πως σύμφωνα με την έκθεση των αμερικανών ειδικών, οι δύο λιμουζίνες άρχισαν το ταξίδι τους από την Ολλανδία, εγκαταλείποντας το λιμάνι του Ρότερνταμ την 20ή Ιουνίου του 2018, μόλις μια εβδομάδα μετά τη συνάντηση του Κιμ με τον Τραμπ στη Σαγκάη. Επειτα από 41 ημέρες στη θάλασσα οι Mercedes του Κιμ ξεφορτώθηκαν στην Κίνα και μεταφέρθηκαν στη συνέχεια στην Ιαπωνία, μετά στη Νότια Κορέα και έπειτα στη Ρωσία, καταλήγοντας τελικά στη Βόρεια Κορέα. Το ταξίδι τους διήρκεσε συνολικά τέσσερις μήνες, ενώ για τη μεταφορά τους από τη Νότια Κορέα στη Ρωσία χρησιμοποιήθηκε ένα πλοίο υπό τη σημαία της Δημοκρατίας του Τόνγκο. Στην Πιονγκγιάνγκ τα αυτοκίνητα έφτασαν εντός δύο αεροσκαφών Ilyushin (ρωσικής κατασκευής) της βορειοκορεατικής πολεμικής αεροπορίας.
Εκτιμάται πως στη Βόρεια Κορέα, ακολουθώντας ανάλογη πορεία, έχουν φτάσει συνολικά 800 πολυτελή αυτοκίνητα διαφόρων ευρωπαϊκών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, με στόχο την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών των επιτελών του καθεστώτος. Μάλιστα ο Κιμ Γιονγκ-ουν εθεάθη μια φορά και εντός μιας Rolls-Royce Phantom.
Λαθραία, όμως, στην ερμητική χώρα του Κιμ δεν εισάγονται μόνον αυτοκίνητα αλλά πλήθος άλλων αγαθών, πολυτελών και μη, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται iPhones, τηλεοράσεις, κρασιά και άλλα οινοπνευματώδη, ζακέτες, εσώρουχα, ακόμα και ιατρικές κάλτσες ειδικές για την ανακούφιση από τους κιρσούς. Πρόκειται για αγορές αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, τις οποίες το βορειοκορεατικό καθεστώς πραγματοποιεί μέσω δεκάδων παράνομων εμπορικών διαύλων που εδρεύουν σε περισσότερες από ενενήντα χώρες.
Ιδιαίτερη ανησυχία, ωστόσο, στους ειδικούς ασφαλείας της Δύσης προκαλεί το γεγονός πως το διευρυμένο και παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού της Βόρειας Κορέας μπορεί κάλλιστα να αξιοποιηθεί για τη μεταφορά στη χώρα όλων των υλικών που χρειάζεται το καθεστώς για την περαιτέρω ανάπτυξη του πυρηνικού οπλοστασίου του.
Την περασμένη Τρίτη, μόλις 16 ημέρες αφότου ο Ντόναλντ Τραμπ πάτησε το πόδι του στη Βόρεια Κορέα και συναντήθηκε τρίτη φορά με τον Κιμ Γιονγκ-ουν στην αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη, η Πιονγκγιάνγκ προέτρεψε την Ουάσινγκτον να ακυρώσει τα επικείμενα κοινά στρατιωτικά γυμνάσια των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας, προειδοποιώντας ότι εάν τελικά πραγματοποιηθούν όχι μόνον θα περιορίσει τις προσπάθειές της για την επανέναρξη των συνομιλιών με στόχο την αποπυρηνικοποίηση της κορεατικής χερσονήσου, αλλά ενδέχεται να ξεκινήσει εκ νέου τις δοκιμές πυρηνικών όπλων και πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News