Ηταν το έτος 1938 όταν ο Αδόλφος Χίτλερ έδωσε εντολή στον Φέρντιναντ Πόρσε για την κατασκευή ενός γερού αυτοκινήτου για έναν αγώνα αντοχής 1.500 χλμ. μεταξύ Βερολίνου και Ρώμης – μεταξύ των δύο πρωτευουσών του ιστορικού ευρωπαϊκού φασισμού.
Ο αγώνας ήταν προγραμματισμένος για τον Σεπτέμβριο του 1939 αλλά φυσικά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ λόγω της έναρξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ωστόσο, ο γερμανός αυτοκινητοβιομήχανος ολοκλήρωσε το έργο του κατασκευάζοντας τρία πρωτότυπα της Type 64, ένα μοντέλο με αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα 32 αλόγων, το οποίο μάλιστα χρησιμοποιούσε και ο ίδιος ο Πόρσε για τις μετακινήσεις του.
Αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πρόκειται να διαθέσει τον Αύγουστο προς δημοπρασία ο οίκος Sotheby’s στο περίφημο Pebble Beach Contest, το ετήσιο φιλανθρωπικό γκαλά που λαμβάνει χώρα στην Καλιφόρνια και στο οποίο πραγματοποιούνται αγοραπωλησίες σπάνιων vintage αυτοκινήτων.
Οπως επισημαίνει ο οίκος δημοπρασιών, το Type 64 έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία όλων των μελλοντικών μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, όπως η 356 που έγινε η πρώτη Porsche παραγωγής το 1948.
Το συγκεκριμένο κομμάτι, έχοντας περάσει από τα γκαράζ τεσσάρων ανθρώπων και λάβει μέρος σε αρκετά ράλι, διατηρείται σε καλή κατάσταση, υπάρχουν όμως μερικές ρωγμές στο εξωτερικό του περίβλημα καθώς και κάποιες ατέλειες στο σαλόνι του.
Μετά τον Φέρντιναντ Πόρσε, το αυτοκίνητο πουλήθηκε στον αυστριακό οδηγό Οτο Ματέ, ο οποίος έτρεξε μαζί του σε διάφορους αγώνες, κρατώντας το στην κατοχή του μέχρι το θάνατό του, το 1995.
Δύο χρόνια μετά, το αυτοκίνητο βρήκε τον τρίτο του κατά σειρά ιδιοκτήτη, τον δρα Τόμας Γκρούμπερ, ειδικό σε θέματα Πόρσε, ενώ ο τέταρτος (ανώνυμος) ιδιοκτήτης του το αγόρασε από τον Γκρούμπερ το 2007 και το διέθεσε στον οίκο RM Sotheby’s για τη δημοπρασία.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, η Porsche Type 64 αναμένεται να πωληθεί σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή καθώς είναι το μοναδικό μοντέλο που σώζεται με τα γνήσια εξαρτήματα, κοντά σε ένα ποσό που θα αγγίξει (ή και θα ξεπεράσει) τα 18 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News