Σταθερή στη στρατηγική της επιλογή για μετεξέλιξη από κλασικός Tour Operator σε Hotel Operator branded μονάδων, η Thomas Cook ανακοίνωσε την Τρίτη την απόκτηση δύο ακόμα ξενοδοχειακών ακινήτων στην Ελλάδα. Αυτά προστίθενται στο χαρτοφυλάκιο της κοινοπραξίας της Thomas Cook και της Thomas Cook Hotel Investments (TCHI), φθάνοντας συνολικά τις εννέα ιδιοκτησίες.
Οι νέες εξαγορές ακινήτων περιλαμβάνουν ένα από τα κυριότερα ξενοδοχεία της εταιρείας, το Casa Cook Kos, το οποίο διαθέτει 100 δωμάτια και είναι η αποδοτικότερη ξενοδοχειακή μονάδα υπό την επωνυμία της Thomas Cook, σύμφωνα με τα σχόλια των πελατών. Η κοινοπραξία αγόρασε και μια έκταση στην περιοχή Λάμπη της Κω, 45 στρεμμάτων, στην οποία θα κατασκευαστεί ένα ξενοδοχείο Cook’s Club, 250 δωματίων, το οποίο προγραμματίζεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2020. Ταυτόχρονα απέκτησε στην Ισπανία το ξενοδοχείο Sunwing Arguineguin στο Gran Canaria, το οποίο διαθέτει 250 δωμάτια.
Οι εξαγορές σηματοδοτούν τον διπλασιασμό του χαρτοφυλακίου της κοινοπραξίας μέσα σε ένα χρόνο, σε εννέα τοποθεσίες, τέσσερις από τις οποίες βρίσκονται στην Ελλάδα. Το πλάνο εξαγορών ξενοδοχείων, σύμφωνα με την πρόθεση της κοινοπραξίας, είναι να αποκτήσει 15 ξενοδοχεία στα πρώτα δύο χρόνια της λειτουργίας της, σημειώνει στο Protagon.gr ο Ντέιβιντ Τσάϊλντ, επικεφαλής Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ της Ξενοδοχειακής Διεύθυνσης της Thomas Cook.
Σε αυτή την κατεύθυνση η εταιρία αναζητά και άλλα ξενοδοχειακά ακίνητα για να διευρύνει την παρουσία της με ιδιόκτητες μονάδες, σε περιοχές που κατά κύριο λόγο έχουν διεθνές αεροδρόμιο, αλλά και πληρούν προδιαγραφές των θερέτρων της. Μία από αυτές είναι η Καλαμάτα, ενώ και η Σαντορίνη αποτελεί προορισμό που ενδιαφέρει. Όπως και η Ζάκυνθος και η Κέρκυρα. Ωστόσο ο κ. Τσάϊλντ ξεκαθαρίζει ότι η εταιρία δεν ενδιαφέρεται για ξενοδοχειακά ακίνητα με κόκκινα δάνεια στην πρακτική της αγοράς και μεταπώλησης. «Θέλουμε να αποκτήσουμε καθαρό μετοχικό κεφάλαιο, όχι χρέος», σημειώνει. Παρατηρεί ωστόσο ότι δεν υπάρχει αρκετή προσφορά στην Ελλάδα σε αυτή την κατηγορία μονάδων.
Με ξεκάθαρη τη στρατηγική στροφή της Thomas Cook τα τελευταία χρόνια, από κλασικός Tour Operator, σε Hotel Operator με ένα διακριτό ξενοδοχειακό προϊόν, στόχος είναι να αναδειχθεί σε κορυφαία εταιρία παραθεριστικών ξενοδοχείων, λέει ο κ. Τσάϊλντ. Εξάλλου, τα αποτελέσματα των ταξιδιωτικών οργανισμών αναμένεται ότι θα συρρικνώνονται στο εξής. Εν τω μεταξύ, η Thomas Cook Airlines έχει διατεθεί προς πώληση, μετά από πρόσφατη στρατηγική αναθεώρηση, ενώ η Thomas Cook βρίσκεται προληπτικά σε συζητήσεις με τράπεζες για τη δυνατότητα νέας χρηματοδότησης, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η οικονομική ευελιξία που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ρευστότητας μέσα τους χειμερινούς μήνες, όσο και η ικανότητα να συνεχίσει να επενδύει στη στρατηγική της ανάπτυξη. Σήμερα, η Thomas Cook Hotels & Resorts, το ξενοδοχειακό τμήμα της Thomas Cook Group, διαθέτει σχεδόν 200 ξενοδοχεία υπό τις οκτώ αλυσίδες ξενοδοχείων με την επωνυμία της. Με περισσότερα από 40.000 δωμάτια σε 47 προορισμούς, σε όλο τον κόσμο, κατατάσσεται στις κορυφαίες 40 εταιρείες ξενοδοχείων παγκοσμίως.
Παράλληλα, «το ξενοδοχειακό προϊόν που αναπτύσσουμε εστιάζει στις εμπειρίες και όχι στην απλή παροχή ποιοτικής υπηρεσίας», δηλώνει στο PROTAGON η κυρία Θέμις Κριαρά, Διευθύντρια Επιχειρήσεων της Thomas Cook για την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας την προσοχή που δίνεται στο επισιτιστικό κομμάτι αλλά και στο τοπικό στοιχείο. Η ίδια τονίζει την προσήλωση της εταιρίας στην αειφορία, αποκλείοντας τη χρήση πλαστικών στα ξενοδοχεία. Αλλά και με άλλες δράσεις που αφορούν στην ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας ή νερού. Το Sunwing Καλλιθέα, το οποίο ανακαινίστηκε μόλις, το 2003 ήταν το πρώτο οικολογικό ξενοδοχείο στον κόσμο, αποκτώντας το σήμα European eco – label.
Η ίδια επισημαίνει ότι «το Casa Cook Kos είναι μία εκπληκτική ιδιοκτησία, την οποία γνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας έχουν αγαπήσει, ενώ η μεταφορά της στην κοινοπραξία είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για την εταιρεία. Στην Ελλάδα «γεννήθηκαν» οι πιο πρόσφατες ξενοδοχειακές καινοτομίες του Casa Cook και του Cook’s Club, ενώ συγχρόνως αποτελεί τον τόπο που φιλοξενεί ορισμένα από τα παλαιότερα ξενοδοχεία μας, όπως το Sunwing Kallithea στη Ρόδο». Και προσθέτει: «Είμαστε υπερήφανοι που προσθέτουμε ακόμη περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες στην ελληνική συλλογή ξενοδοχείων μας. Η ταχύτητα με την οποία μπορέσαμε να αποκτήσουμε αυτά τα ξενοδοχεία είναι σαφής απόδειξη της πρόθεσής μας να αναπτυχθεί άμεσα το χαρτοφυλάκιο της κοινοπραξίας μας. Δείχνει, συγχρόνως, την ευελιξία των οκτώ ξενοδοχειακών μονάδων υπό την επωνυμία μας, που μας επιτρέπει να εξετάσουμε την απόκτηση ακίνητων που διαφέρουν σε σχήμα και μέγεθος, ώστε να δημιουργήσουμε ένα ξενοδοχείο που θα αγαπήσουν οι πελάτες μας».
Μέσα στον Μάιο θα λειτουργήσει επίσης στα Χανιά το πρώτο Casa Cook για οικογένειες. «Και εδώ μας ενδιαφέρει η εμπειρία των παιδιών», εξηγεί, με το ξενοδοχειακό concept να υιοθετεί τη μοντεσσοριανή μέθοδο για την απασχόλησή τους.
Η TCHI ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2018, έχοντας πέντε ξενοδοχεία ως κοινοπραξία, σε συνεργασία με την εταιρεία ανάπτυξης ξενοδοχείων LMEY και έχοντας συμφωνήσει εκ των προτέρων να αποκτήσει ένα ξενοδοχείο 300 δωματίων στις Βαλεαρίδες. Με τις νέες προσθήκες συμπληρώνονται συνολικά 2.800 δωμάτια, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που βρίσκονται υπό κατασκευή. Τον χειμώνα, η TCHI επένδυσε επτά εκατ. ευρώ στο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της εταιρείας στην Ελλάδα, το Sunwing Kallithea στη Ρόδο, για την ανακαίνιση του, συμπεριλαμβάνοντας την προσθήκη δωματίων με πισίνα στο ξενοδοχείο, ώστε να καλυφθεί η ζήτηση για περισσότερο πολυτελή καταλύματα.
Ταυτόχρονα, η TCHI θα ανοίξει αυτό το καλοκαίρι το πρώτο νεόκτιστο Casa Cook στην Ιμπιζα, ενώ έχει εξασφαλίσει δύο γύρους χρηματοδότησης συνολικού ύψους 91 εκατ. ευρώ, από τις τράπεζες CaixaBank και Τράπεζα Πειραιώς. Η κοινοπραξία έχει συσταθεί για να βοηθήσει την Thomas Cook να επιταχύνει τα σχέδιά της να διαχειριστεί περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες υπό την επωνυμία της και επικεντρώνεται στο να επενδύει σε σημαντικές ευκαιρίες στην Ελλάδα, την Ισπανία και τη Μεσόγειο.
Η Thomas Cook Group plc., εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αξιών του Λονδίνου (TCG), κατέγραψε πωλήσεις 9,6 δισεκατομμυρίων στερλινών για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2018. Απασχολεί 21.000 υπαλλήλους και διαθέτει 200 ξενοδοχεία υπό την επωνυμία της. Δραστηριοποιείται σε 16 βασικές αγορές και εξυπηρετεί πάνω από 22 εκατομμύρια πελάτες ετησίως.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News