Ο οίκος μόδας Christian Dior ταξίδεψε ως την πιο ζωντανή πόλη του Μαρόκου, το Μαρακές, με τις αποσκευές γεμάτες από τις νέες δημιουργίες του για το 2020. Η κολεξιόν με τίτλο «Cruise» σηματοδοτεί μία εντυπωσιακή στροφή του Dior σε πιο πολυπολιτισμικά σχέδια, με το έθνικ να πρωτοστατεί όχι ως φολκλόρ στοιχείο, αλλά ως κάτι που έχει ενσωματωθεί με ουσιαστικό τρόπο στον σύγχρονο ρουχισμό. Την ευθύνη για αυτή τη στροφή που έτυχε πολύ θερμής υποδοχής, έχει η καλλιτεχνική διευθύντρια Μαρία Γκράτσια Κιούρι.
Οπως τονίζουν πολλά ξένα δημοσιεύματα, η συγκεκριμένη συλλογή που φιλοδοξεί να δώσει το στίγμα μίας νέας δεκαετίας που πλησιάζει, είναι σημαντική ακριβώς επειδή αξιοποιεί το κύρος της αφρικανικής τέχνης και το αναδεικνύει σε υψηλή ραπτική. Τα μοντέλα περπάτησαν φορώντας μακριά φορέματα σε γήινες αποχρώσεις, στολισμένα με χάντρες και ιδιαίτερα μοτίβα, ενώ οι μπαντάνες στο κεφάλι έδωσαν νέο νόημα στον όρο «στιλ».
Δεν έλειψαν βέβαια και τα αρνητικά σχόλια, καθώς τα «αφρικανικά» ρούχα δεν φορέθηκαν από Αφρικανές, αλλά από μοντέλα άλλων εθνικοτήτων. Στον επίσημο λογαριασμό του στο Instagram, ο οίκος Dior ανέβασε πολλά βίντεο που αναδείκνυαν τον τρόπο δουλειάς αφρικανών τεχνιτών πάνω σε υφάσματα, αλλά πολλοί ήταν εκείνοι που τόνισαν ότι μία γαλλική εταιρεία – κολοσσός, θησαυρίζει από τη δουλειά μίας φτωχής, πρώην αποικίας.
Στον αντίποδα αυτής της καχυποψίας, πολλοί ήταν εκείνοι που τόνισαν πως η συγκεκριμένη κολεξιόν δεν είναι απλώς επηρεασμένη από την «αφρικανική μόδα», αλλά γιορτάζει τη διαφορετικότητα πέρα από τα σύνορα της Ευρώπης και στοχεύει στην ανάπτυξη της αφρικανικής οικονομίας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News