Ένας ακήρυχτος πόλεμος έχει ξεσπάσει εντός των κόλπων της γερμανικής κυβέρνησης με επίκεντρο τις πολιτικές που πρέπει να ακολουθηθούν και την προσέγγιση που πρέπει να υιοθετηθεί απέναντι στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που μετά το σκάνδαλο Dieselgate αποφάσισαν να ακολουθήσουν μια πιο οικολογική – και ηλεκτροκινούμενη – κατεύθυνση για τα οχήματα τους.
Στο ένα στρατόπεδο βρίσκεται σύμπασα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, προεξάρχοντος του CEO της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις. Στο πλευρό του συντάσσεται η καγκελάριος Ανγκελα Μερκελ και πολλά πρωτοκλασάτα στελέχη του CDU.
Στο απέναντι στρατόπεδο βρίσκεται ο ισχυρότερος, σήμερα, κυβερνητικός πολέμιος των αυτοκινητοβιομηχανιών: ο υπουργός Μεταφορών Αντρεας Σόιερ (στέλεχος του βαυαρικού «αδελφού» κόμματος CSU) που έχει ανοίξει μια ξεκάθαρη κόντρα τόσο με την VW, όσο και με την… πολιτική του προϊσταμένη.
Όπως σημειώνει η Tagesspiegel, ο υπουργός Μεταφορών δεν επιθυμεί να ληφθεί πρόωρα και βιαστικά μια απόφαση για «την τεχνολογία των μεταφορών του μέλλοντος».
«Το να εστιάσουμε αποκλειστικά και μόνο στην ηλεκτρική κινητικότητα είναι εξαιρετικά στενόμυαλο. Χρειαζόμαστε συνδυασμένες λύσεις που να είναι ανοικτές στις νέες τεχνολογίες», δήλωσε ο Σόιερ την περασμένη Δευτέρα στη Σύνοδο Κορυφής για την Κινητικότητα του Μέλλοντος που έλαβε χώρα στο Βερολίνο.
Ουσιαστικά, ο Σόιερ θεωρεί πως τα μέτρα που έχει ανακοινώσει η VW μετά το ντροπιαστικό Dieselgate του 2015 είναι ανεπαρκή και βασικά το μόνο που κάνουν είναι να κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη ανακοινώσει μια δέσμη μέτρων προς πιο οικολογικές μεταφορές με τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα: τον περασμένο Οκτώβριο κατέληξε σε συμφωνία με την βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco προκειμένου να κατασκευάσουν μαζί το μεγαλύτερο δωρεάν δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Βρετανία.
Οι δυο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι την επόμενη τριετία θα εγκαταστήσουν σχεδόν 2.500 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πάρκινγκ 600 καταστημάτων της Tesco σε όλη τη βρετανική επικράτεια.
Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης την ιδέα ενός κινητού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων του μέλλοντος ο οποίος θα εξυπηρετεί περιπτωσιακές ανάγκες φόρτισης χωρίς να χρειάζεται σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι σαν Power Bank σαν αυτά που χρησιμοποιούμε στα smartphones. Κάθε τέτοιος σταθμός φόρτισης θα παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε μορφή συνεχούς ρεύματος με ισχύ μέχρι και 100 kW και θα μπορεί να φορτίσει μέχρι και 4 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταυτοχρόνως (δύο με συνεχές ρεύμα και δύο με εναλλασσόμενο ρεύμα) όπως βέβαια και ηλεκτρικά δίτροχα.
Ακόμη και έτσι όμως, αυτά δεν πείθουν τον Σόιερ, κατά του οποίου πνέει μένεα ο Ντις, ο οποίος βλέποντας πως έχει μαζί του την Μέρκελ, προφανώς ενοχλείται από τις συνεχείς νύξεις του υπουργού για ακόμη περισσότερα ανοιχτόμυαλα βήματα προς τα εμπρός.
«Μια τεχνολογία ακόμη πιο ανοιχτή είναι ένα βήμα προς την λάθος κατεύθυνση», είπε ο Ντις πριν μερικά 24ωρα, «το ενδιαφέρον μας πρέπει να εστιαστεί στην ηλεκτρική κινητικότητα», φανερώνοντας φυσικά το περιρρέον αίσθημα όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας που θέλει οι όποιες αλλαγές στη νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων και άλλων ζητημάτων είτε να είναι εξαιρετικά αργές, είτε… ανύπαρκτες.
«Η διαμόρφωση νέων ευκαιριών είναι πάντα καλύτερη από την εισαγωγή απαγορεύσεων», έσπευσε να αντιτείνει ο Σόιερ και η κόντρα ανάμεσα στους δυο άντρες θα συνεχιστεί ασφαλώς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News