273
Πυκνή κυκλοφορία σε αυτοκινητόδρομο στη Γερμανία | EPA/FRIEDEMANN VOGEL

Υποχρεωτικούς «κόφτες» ταχύτητας προτείνει η ΕΕ για τα νέα αυτοκίνητα από το 2022

Protagon Team Protagon Team 27 Μαρτίου 2019, 09:40
Πυκνή κυκλοφορία σε αυτοκινητόδρομο στη Γερμανία
|EPA/FRIEDEMANN VOGEL

Υποχρεωτικούς «κόφτες» ταχύτητας προτείνει η ΕΕ για τα νέα αυτοκίνητα από το 2022

Protagon Team Protagon Team 27 Μαρτίου 2019, 09:40

Σε μέτρα για την ασφάλεια των οδηγών προσανατολίζεται η Ευρωπαϊκή Ενωση με αφορμή τις νέες συνθήκες που επικρατούν στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και τις τάσεις που παρατηρούνται στους οδηγούς όταν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει σε αυτό το πλαίσιο να ζητήσει από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εφοδιάσουν τα νέα μοντέλα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους με προηγμένα συστήματα ασφάλειας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας να καταστούν υποχρεωτικά για τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022. Εκτιμάται ότι αυτή η προσπάθεια θα συμβάλει στη διάσωση πάνω από 25.000 ανθρώπων στην Ευρώπη έως το 2038, αλλά και σε 140.000 λιγότερους τραυματίες σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Απώτατος –αλλά και πολύ φιλόδοξος- στόχος ο μηδενισμός των θανάτων από δυστυχήματα ως το 2050, όπως σημειώνει το BBC.

Ο νέος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας θα απαιτεί να τοποθετούνται στάνταρ τα εξής χαρακτηριστικά ασφαλείας στα καινούργια αυτοκίνητα:

  • Τεχνολογία που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή απόσπασης της προσοχής του, για παράδειγμα όταν χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση.
  • Τεχνολογία έξυπνης ταχύτητας (ISA), η οποία θα αποτρέψει αυτόματα τους οδηγούς να υπερβούν το όριο ταχύτητας, χρησιμοποιώντας κάμερες αναγνώρισης οδικών σημάτων και βάσεις δεδομένων ορίων ταχύτητας που συνδέονται με το GPS.

Πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ήδη υπάρχουν στα οχήματα υψηλής τεχνολογίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξηγεί ότι αυτή η προσπάθεια θα μειώσει τα ατυχήματα, θα ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας και θα ενισχύσει την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο είδος αντίκτυπου όπως και όταν εισήχθησαν για πρώτη φορά οι ζώνες ασφαλείας», ανέφερε σε δήλωσή της η επίτροπος της ΕΕ για την Βιομηχανία Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...