Την ώρα που το πλήρωμα της Lion Air έδινε μάχη για να ελέγξει την ξαφνική βουτιά του Boeing 737 Max 8, ένας πιλότος που ταξίδευε ως επιβάτης στην jumpseat του πιλοτηρίου, αντιλήφθηκε γρήγορα το πρόβλημα και έδωσε οδηγίες στον κυβερνήτη για το πώς να απενεργοποιήσει το δυσλειτουργικό σύστημα ελέγχου πτήσης και να σώσει το αεροπλάνο.
Την επόμενη μέρα, υπό την καθοδήγηση ενός διαφορετικού πληρώματος που ήρθε αντιμέτωπο με πανομοιότυπη δυσλειτουργία, το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 189 επιβαίνοντες. Σύμφωνα με τον Bloomberg, η συγκεκριμένη είδηση για την προηγούμενη πτήση της Lion Air επιβεβαιώνει το ότι, ενώ κάποιοι πιλότοι αντιμετώπισαν με επιτυχία τη συγκεκριμένη δυσλειτουργία αποτρέποντας την καταστροφή, άλλοι έχασαν πλήρως τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Το σύστημα ασφαλείας, που όπως όλα δείχνουν προκάλεσε το δυστύχημα, έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει το φαινόμενο της απώλειας στήριξης που προκαλείται όταν η ταχύτητα του αέρα πάνω από τα φτερά είναι τόσο χαμηλή ώστε πια δεν μπορεί να προκληθεί ανύψωση του αεροσκάφους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο έχει προκαλέσει αναρίθμητα δυστυχήματα στο παρελθόν.
Μετά και την συντριβή της πτήσης ΕΤ 302 της Ethiopian Airlines που κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους, τα δύο μεγαλύτερα συνδικάτα πιλότων των ΗΠΑ εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία αναφέρουν ότι η αντιμετώπιση της δυσλειτουργίας αυτής δεν είχε διευκρινιστεί επαρκώς στα εγχειρίδια ή στην εκπαίδευσή τους. Σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου έχουν πλέον προχωρήσει σε καθήλωση των Boeing 737 Max 8, αναμένοντας τα πορίσματα των εκθέσεων των ειδικών για τα δύο δυστυχήματα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News