Ενα βράδυ, πριν από 26 σχεδόν χρόνια, τον Ιούνιο του 1993, η Λορίνα Μπόμπιτ, μία μανικιουρίστα στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ, πήρε ένα κουζινομάχαιρο, μπήκε στην κρεβατοκάμαρα όπου κοιμόταν ο σύζυγός της και του έκοψε το πέος.
Πριν τον πάρει ο ύπνος, ο Τζον Γουέιν Μπόμπιτ είχε δείρει και βιάσει, για πολλοστή φορά τη γυναίκα του.
Το κρεβάτι γέμισε αίματα και η Λορίνα Μπόμπιτ τράπηκε σε φυγή παίρνοντας μαζί της το μαχαίρι και το κομμένο στη μέση μόριο του άντρα της, το οποίο πέταξε από το παράθυρο του αυτοκινήτου σε ένα χωράφι.
Το ξημέρωμα, μετά που η Λορίνα παραδόθηκε στην αστυνομία, ξεκίνησε η αναζήτηση του κομμένου οργάνου στο χωράφι. Το πέος βρέθηκε και επανακολλήθηκε με επιτυχία μετά από πολύωρη επέμβαση, ενώ ολόκληρη η Αμερική παρακολουθούσε με αγωνία.
Η υπόθεση έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, καθώς αυτές τις μέρες, προβάλλεται στο φεστιβάλ του Σάντανς η σειρά ντοκιμαντέρ τεσσάρων επεισοδίων, με τίτλο «Λορίνα», για την Λορίνα και τον Τζον Γουέιν Μπόμπιτ, το οποίο θα αρχίσει να προβάλλεται μέσω της πλατφόρμας του Amazon, στις 15 Φεβρουαρίου.
Επτά μήνες μετά το περιστατικό, η Λορίνα -η οποία πλέον χρησιμοποιεί το πατρικό της όνομα, Γκάλο- δικάστηκε και αθωώθηκε για την πράξη της, καθώς μάρτυρες κατέθεσαν πόσο μαρτυρική ήταν, για χρόνια, η ζωή της στα χέρια του βίαιου συζύγου της.
«Δεν το έκανα για εκδίκηση», είπε η ίδια, χρόνια αργότερα. «Το έκανα για να ζήσω. Ηταν θέμα επιβίωσης».
Μετά το διαζύγιό τους, ο Τζον Γουέιν έγινε, για λίγο, πορνοστάρ και η Λορίνα αποφάσισε να εργαστεί για τα δικαιώματα των γυναικών και να βοηθήσει άλλες γυναίκες που ήταν θύματα ενδοοικογενειακής βίας.
Θα μπορούσε να πει κανείς, όπως ισχυρίζεται η Γουένσντεϊ Μάρτιν, κριτικός στο Holywood Reporter, ότι αυτή η αιματοβαμμένη υπόθεση στάθηκε η αιτία για να αρχίσει να αλλάζει η δυναμική στις σχέσεις των δύο φύλων στην Αμερική και έβαλε τα θεμέλια για το κίνημα #MeToo. Μέχρι τότε, οι γυναίκες που είχαν πέσει θύματα βίας από άντρες στο σπίτι τους, δύσκολα μιλούσαν ή ζητούσαν βοήθεια. Μετά από την αθώωση της Μπόμπιτ στο δικαστήριο όμως, ολοένα και περισσότερες βρήκαν τη δύναμη να ξεφύγουν από τους θύτες τους, προσπαθώντας να αλλάξουν τις ζωές τους.
«Οι κατήγοροι στη δίκη της χρησιμοποίησαν το επιχείρημα ότι η Μπόμπιτ ήταν θυμωμένη και όχι τρελή, άρα γνώριζε πολύ καλά τι έκανε, όταν έκοβε το πέος του άντρα της. Δεν μπορούν άραγε οι γυναίκες-θύματα να είναι οργισμένες; Δεν μπορούν οι οργισμένες γυναίκες να είναι επίσης θύματα; Η παρακαταθήκη της Λορίνα είναι ότι έφερε δυναμικά στο προσκήνιο την εθνική μας συζήτηση για την ενδοοικογενειακή βία και τον βιασμό μέσα στο γάμο, αλλά και ότι βοήθησε τις γυναίκες να μην φοβούνται τον θυμό τους», γράφει η Μάρτιν.
Ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Τζόουσα Ρόφι, το οποίο θα προβληθεί σε τέσσερις συνέχειες, εξηγεί στο Variety τι τον ώθησε να ασχοληθεί με την ιστορία της Μπόμπιτ: «Για μένα, η Λορίνα είναι το απόλυτο παράδειγμα ενός θύματος που έχει υποφέρει τόσο πολύ, αλλά όλη η προσοχή του κόσμου στρέφεται όχι σε αυτό που πέρασε, αλλά στο πώς αντέδρασε στην κακοποίηση. Κατά τη γνώμη μου, αυτό που έκανε ήταν ότι πολέμησε για τη ζωή της. Ηταν αυτοάμυνα. Για αυτό, επικοινώνησα μαζί της και της είπα πώς ήθελα να διηγηθώ την ιστορία της».
Δείτε το τρέιλερ της σειράς
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News