Τα Ηλιοτρόπια του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, από τους πιο διάσημους πίνακές του, δεν θα ταξιδεύουν πια στο εξωτερικό επειδή είναι πολύ εύθραυστα, ανακοίνωσε σήμερα το μουσείο που είναι αφιερωμένο στον ολλανδό μετα-ιμπρεσιονιστή ζωγράφο (1853–1890).
Το Μουσείο Βαν Γκογκ του Αμστερνταμ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας, κατά την οποία διαπιστώθηκε ότι η κατάσταση του πίνακα είναι «σταθερή αλλά εύθραυστη. Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε τα Ηλιοτρόπια να μην ταξιδεύουν πλέον. Αυτό το αριστούργημα της συλλογής θα μείνει μόνιμα στο μουσείο», δήλωσε ο διευθυντής του Αλεξ Ρούγκερ.
Ο πίνακας, που φιλοτεχνήθηκε πριν από 130 χρόνια, υποβάλλεται σε λεπτομερή εξέταση από το 2016 από ολλανδούς ειδικούς, σε συνεργασία με βέλγους, ιταλούς και πολωνούς συναδέλφους τους. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν οι πιο σύγχρονες τεχνικές, προκειμένου να συλλεχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τον πίνακα, κυρίως για την τωρινή του κατάσταση και για τα υλικά που είχε χρησιμοποιήσει ο ζωγράφος.
«Ενα σημαντικό πόρισμα της έρευνας είναι ότι αυτές οι επιστρώσεις του χρώματος είναι σταθερές αλλά πολύ ευαίσθητες στους κραδασμούς και τις αλλαγές της υγρασίας και της θερμοκρασίας. Συνεπώς, είναι σημαντικό ο πίνακας να μετακινείται το λιγότερο δυνατόν», τόνισε ο Aλεξ Ρούγκερ.
Κατά το παρελθόν, ο πίνακας δανειζόταν μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις σε άλλα μουσεία. Το τελευταίο του ταξίδι ήταν το 2014, όταν είχε εκτεθεί στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Μετά την έρευνα, στον πίνακα γίνονται από τα μέσα Ιανουαρίου εργασίες για μια ελαφρά αποκατάστασή του. Τα Ηλιοτρόπια θα εκτεθούν στη μόνιμη θέση τους από τις 22 Φεβρουαρίου.
Η σειρά των έργων ζωγραφικής που παρουσιάζουν ένα μπουκέτο από ηλιοτρόπια μέσα σε βάζο, ζωγραφισμένη μεταξύ του 1888 και του 1889 από τον Βαν Γκογκ, όταν διέμενε στην Αρλ της νότιας Γαλλίας, συγκαταλέγεται στα διασημότερα έργα του καλλιτέχνη. Πέντε πίνακες εκτίθενται σε διαφορετικά μουσεία σε όλο τον κόσμο, στο Αμστερνταμ, το Λονδίνο, το Μόναχο, το Τόκιο και τη Φιλαδέλφεια.
Το Μουσείο Βαν Γκογκ του Αμστερνταμ ιδρύθηκε το 1973 για να στεγάσει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων παγκοσμίως του ολλανδού ζωγράφου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News