«Υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στη Θεσσαλονίκη να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων». Μα τι ωραία φράση! Την είπε ο πρωθυπουργός μας, Αλέξης Τσίπρας, το μεσημέρι του τελευταίου Σαββάτου του 2018, που ήρθε στη Θεσσαλονίκη για μια «εκδήλωση παρουσίασης του πρώτου ολοκληρωμένου σταθμού «Σιντριβάνι – Εκθεση» του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Εκείνο το Σάββατο, η πόλη παρέλυσε λόγω της παρουσίας του πρωθυπουργού στο κέντρο της. Μια εβδομάδα αργότερα χιόνισε και η Θεσσαλονίκη παρέλυσε και πάλι, λόγω δυο ακατανόητων κινήσεων. Η πρώτη ήταν να ανακοινωθεί από τα χαράματα του Σαββάτου ότι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης δεν θα βγάλει λεωφορεία, επειδή «έτσι έδωσε εντολή η Πολιτική Προστασία», κάτι που η Πολιτική Προστασία διέψευσε και ο ΟΑΣΘ αναγκάστηκε να τα μαζέψει.
Η δεύτερη, ήταν μια ανακοίνωση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης: «από 05.00 ώρα σήμερα (5 Ιανουαρίου 2019) και μέχρι την ύφεση των δυσμενών καιρικών φαινομένων και τον αποχιονισμό του οδικού δικτύου, ισχύει απαγόρευση της κυκλοφορίας παντός είδους οχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο (εθνικό-επαρχιακό-δημοτικό) της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες». Με αυτήν, δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι οι δρόμοι στη Θεσσαλονίκη ήταν κλειστοί και ότι έπρεπε να κλειστούμε στα σπίτια μας. Παραδόξως, αυτήν την ανακοίνωση της Τροχαίας δεν την επικαλέστηκε ο ΟΑΣΘ.
Κλειστήκαμε. Και οι δρόμοι μέσα στη Θεσσαλονίκη ήταν μια χαρά, χωρίς σοβαρά προβλήματα και χιόνια. Οι αλυσίδες ήταν περιττές μέσα στην πόλη, από την ώρα που ξημέρωσε και μετά. Η αγορά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έμεινε μισάνοιχτη. Καταστήματα δεν άνοιξαν, επειδή υπήρχε αυτή η ακατανόητη «απαγόρευση κυκλοφορίας».
Μετά την κατακραυγή για την απουσία λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε ότι θα βγάλει στους δρόμους μερικά. Πράγματι, έβγαλε. «Καμιά πενηνταριά», όπως είπε ο κυρ Στέλιος Παππάς. Ούτε για «καλημέρα σας», δηλαδή. Η Θεσσαλονίκη παρέμεινε ως το βράδυ αδρανής, αμήχανη, μισοκοιμισμένη, απορημένη.
Ο λόγος για τον οποίον δεν κυκλοφορούν τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη είναι η κακή τους κατάσταση και η δυσκολία στη συντήρηση. Επιπλέον, οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες απέτρεψαν τους αρμόδιους από το να χρησιμοποιήσουν λεωφορεία επίφοβα ως προς το σύστημα θέρμανσης, ενώ είναι κοινό μυστικό ότι επικρατεί πολικό ψύχος (λόγω κακής συντήρησης) στα συνεργεία του ΟΑΣΘ σε Σταυρούπολη και Φοίνικα. Ο ΟΑΣΘ διακίνησε επίσης το σενάριο ότι «σε καμιά πόλη του κόσμου δεν μπαίνουν αλυσίδες τα λεωφορεία όταν χιονίζει», αποσιωπώντας ότι ανέκαθεν έμπαιναν αλυσίδες στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης όταν χιόνιζε. Είναι η πρώτο φορά που η Θεσσαλονίκη έμεινε χωρίς καθόλου λεωφορεία λόγω καιρικών συνθηκών. Να σημειωθεί, επίσης, ότι το χιόνι ήταν αναμενόμενο κι ότι όλοι οι φορείς όφειλαν να είναι προετοιμασμένοι. Ευχόμαστε να υπάρξει εισαγγελική παρέμβαση για τη διερεύνηση των ευθυνών.
Ο Χρήστος Σπίρτζης, αρμόδιος Υπουργός και ιθύνων νους της κρατικοποίησης του μοναδικού μεταφορικού μέσου της Θεσσαλονίκης, δεν έβγαλε μιλιά για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση. Προτίμησε να ασχοληθεί με κάτι για το οποίο τυπικά δεν είναι αρμόδιος. Κατόπιν προτροπής του Γιώργου Αυτιά, ζήτησε από την Aegean Airlines να στείλει αεροσκάφος στην Τιμισοάρα, προκειμένου να παραλάβει επιβάτες της Ryanair οι οποίοι είχαν βρεθεί εκεί επειδή προτιμήθηκε ο συγκεκριμένος ρουμάνικος αερολιμένας για προσγείωση, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Οι επιβάτες δεν θέλησαν ή φοβήθηκαν να επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη με λεωφορεία που έβαλε η Ryanair και ζήτησαν τη βοήθεια του Γιώργου Αυτιά. Εκείνος ξύπνησε τον κ. Σπίρτζη ο οποίος είπε «εγώ θα βρω λύση». Αλήθεια, ποιος θα πληρώσει την ναύλωση της πτήσης αυτής;
Ηταν ένα σουρεαλιστικό Σάββατο. Με τον αρμόδιο υπουργό να ναυλώνει αεροσκάφος για κάτι που τυπικά δεν τον αφορούσε και να αφήνει μια ολόκληρη πόλη έρμαιο του κυρ Στέλιου. Να σε φέρνουν από την Τιμισοάρα και να μην μπορούν να σε πάνε μέχρι το ΚΤΕΛ.
Καλά τα είπε ο Πρωθυπουργός! «Υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στη Θεσσαλονίκη να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων». Να ζήσουμε να τα θυμόμαστε αυτά τα τελευταία Σάββατα!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News