Μόλις το 8% των ξενοδοχείων και το 27% των δωματίων της ελληνικής αγοράς είναι branded, όπως προκύπτει από την έρευνα της GBR Consulting για το μέγεθος και τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών αλυσίδων πέντε αστέρων στην Ελλάδα.
Ως branded νοούνται όσα ανήκουν σε κάποια διεθνή αλυσίδα, ή εγχώριο ξενοδοχειακό ή τοπικό brand και/ή σε ένα consortium, καλύπτοντας ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς μάρκετινγκ, υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα.
Ανά κατηγορία καταλύματος σε ξενοδοχειακή αλυσίδα ανήκει το 59% των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το 41% των ξενοδοχείων 4 αστέρων και το 4% των ξενοδοχείων 3 αστέρων. Από πλευράς δωματίων τα ποσοστά είναι 70% για την κατηγορία 5 αστέρων, 41% για εκείνη των 4 αστέρων και 8% για την κατηγορία 3 αστέρων.
Με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της περιόδου 2014 – 2016 το μέγεθος της ελληνικής αγοράς ξενοδοχείων πέντε αστέρων στην Ελλάδα το 2016 φθάνει στα 2,5 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, το 2015 ήταν 2,1 δισ. ευρώ και το 2014 1,9 δισ. ευρώ. Από πλευράς μεριδίου, τα branded ξενοδοχεία πέντε αστέρων κατείχαν 78% το 2016, 79 % το 2015 και 81% το 2014.
Σε ό,τι αφορά τις κεφαλαιουχικές επενδύσεις, σε δείγμα 124 εταιρειών με 24.639 δωμάτια 5 αστέρων, το 2016 ανήλθαν σε 216 εκατ. ευρώ, με το 92% του συνόλου να μην αφορά μεμονωμένες μονάδες, αλλά μέλη επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων.
Από πλευράς εσόδων, το υψηλότερο συνολικό έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (δείκτης TRevPar) καταγράφηκε σε πεντάστερα ξενοδοχεία – μέλη consortium και το αμέσως χαμηλότερο από ξενοδοχεία 5 αστέρων που ανήκουν σε κάποιο διεθνές brand. Οι Κυκλάδες εμφανίζουν το υψηλότερο TRevPAR το 2016 (68.519 ευρώ), καθώς μεγάλο ποσοστό των branded πεντάστερων ξενοδοχείων των Κυκλάδων ανήκουν σε ένα ή περισσότερα marketing consortia. Τα branded ξενοδοχεία 5 αστέρων της Μακεδονίας ακολουθούν με TRevPar 55.765 ευρώ, ενώ τα branded ξενοδοχεία 5 αστέρων της Αττικής είχαν TRevPAR 49.353 ευρώ (με την επισήμανση ότι τα ξενοδοχεία της Αττικής λειτουργούν 12 μήνες το χρόνο).
Στην κατάταξη των εθνικών brands ξεχωρίζουν οι όμιλοι Grecotel και Mitsis, με συνολικά 11.244 δωμάτια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ σε τοπικό επίπεδο, τα brands H Hotels Collection, Koullias, Esperia Hotel Group και τέλος στις πρώτες θέσεις βρίσκονται τα consortia Tablet Hotels, Mr. & Mrs Smith και Leading Hotels of the World. Στη λίστα των κορυφαίων διεθνών αλυσίδων με βάση το συνολικό αριθμό δωματίων, κυριαρχούν οι tour operators με 1η την Tui, 2η την Thomas Cook και 4η την Der Touristic. Η Marriott International κατέχει την 3η θέση, ενώ ο όμιλος Sani /Ikos είναι 5ος και είναι η μόνη διεθνής αλυσίδα ελληνικής καταγωγής μεταξύ των 5 κορυφαίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα περισσότερα branded δωμάτια ξενοδοχείων πέντε αστέρων βρίσκονται στα Δωδεκάνησα, με την Κρήτη (Ηράκλειο και Λασίθι), την Αττική, τη Χαλκιδική, την Κέρκυρα και τις Κυκλάδες να ακολουθούν.
H διείσδυση του brand, ως ποσοστό του συνολικού αποθέματος σε δωμάτια πέντε αστέρων ανά γεωγραφική περιοχή, δείχνει ότι η Αττική βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 90%, με τον νομό Λασιθίου να ακολουθεί (84%) στη δεύτερη, τη Χαλκιδική (78%) στην τρίτη και τα Δωδεκάνησα στην τέταρτη (76%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη διείσδυση των branded καταλυμάτων πολυτελείας καταγράφεται και σε μεμονωμένες περιοχές, όπως η Λάρισα, η Φθιώτιδα, η Ηλεία, η Μεσσηνία και η Αργολίδα, όμως εκεί οι μονάδες 5 αστέρων είναι λίγες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News