Σε πόλεις που δεν έχουν φτιαχτεί για αυτοκίνητα, είναι λύση να κλείσει ένα μεγάλο τμήμα για την ήπια διαχείριση της κυκλοφορίας; Αυτή είναι η τολμηρή πρόταση της δημάρχου του Παρισιού Αν Ινταλγκό που συναντά αντιδράσεις, κυρίως για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει.
Το σχέδιο – που για την ώρα είναι ακόμη στα χαρτιά – προβλέπει τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων από το Λούβρο ως τη Βαστίλη, έναν πολυσύχναστο άξονα της πόλης για τους Παριζιάνους και για τους τουρίστες.
Η ζώνη για τους πεζούς θα έχει έκταση λίγο μεγαλύτερη από 5 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Για τη διευκόλυνση τους θα κυκλοφορούν ηλεκτρικά λεωφορεία, ωστόσο δεν είναι σαφές αν οι 100.000 μόνιμοι κάτοικοι της ζώνης θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα δικά τους οχήματα και πώς.
Η σοσιαλίστρια (και κατά τα φαινόμενα αρκετά «πράσινη») δήμαρχος σκοπεύει να κάνει το σχέδιο κεντρικό άξονα στην προσπάθεια να επανεκλεγεί το 2020.
Επιθυμεί να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση αυτοκινήτων στα διαμερίσματα 1, 2, 3 και 4 (κατά μία έννοια το ιστορικό κέντρο του Παρισιού) ενώ υπενθυμίζει ότι η μόλυνση ευθύνεται για 2.500 θανάτους τον χρόνο. Και παράλληλα, θέλει να επεκτείνει στις Κυριακές χωρίς αυτοκίνητα σε γειτονιές για κάθε εβδομάδα, ενώ σήμερα το μέτρο ισχύει μόνο την πρώτηεβδομάδα κάθε μήνα.
Παρά ταύτα, όπως επισημαίνουν οι Times, οι επικρίσεις για το σχέδιο δεν λείπουν.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ένα μεγάλο τμήμα της πόλης θα γίνει «παγίδα» για τουρίστες ή θα γίνει τόπος μόνο για μποέμ τύπους. Δεν αποκλείεται άλλωστε το κλείσιμο του Κέντρου να μεταφέρει το μποτιλιάρισμα στα προάστια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News