868
|

Χτίζοντας ένα κοινό μέλλον. Μαζί

Protagon Team Protagon Team 19 Νοεμβρίου 2018, 18:18

Χτίζοντας ένα κοινό μέλλον. Μαζί

Protagon Team Protagon Team 19 Νοεμβρίου 2018, 18:18

Ενα από τα σπουδαιότερα πράγματα που μας χάρισε φέτος η 83η ΔΕΘ είναι η έμπνευση, που πυροδοτείται από τη φιλία, τη συνεργασία και τη σχέση εμπιστοσύνης, και η οποία, ουσιαστικά, δεν είναι παρά το αποτέλεσμα όλων εκείνων που κάνουμε «μαζί».

Η καμπάνια #makingithappen*, που έτρεξε στο πλαίσιο της παρουσίας των ΗΠΑ στην ΔΕΘ ως Τιμώμενη Χώρα, είχε, λοιπόν, σημείο αναφοράς την έμπνευση και στόχο να αναδείξει τη δύναμη της συνεργασίας και της δημιουργικότητας, προκειμένου να παρακινήσει ανθρώπους, που αφουγκράζονται το μέλλον μας, καινοτομούν και δημιουργούν το αύριο, να συνεργαστούν για να κάνουν πράξη το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας: «να χτίσουμε ένα κοινό μέλλον. Μαζί».

Πώς, όμως, μπορεί η έμπνευση να πάρει σάρκα και οστά; Διακεκριμένοι Έλληνες οι οποίοι χάραξαν πρώτοι τον δρόμο της συνεργασίας και της καινοτομίας και έχουν διαπρέψει στον τομέα τους, μοιράστηκαν με το κοινό τα οφέλη που αποκόμισαν από την αλληλεπίδραση και τη σχέση τους με τις ΗΠΑ: τις αξίες και το όραμα, την εμπειρία και την τεχνογνωσία. Δημιουργώντας το μέλλον. Μαζί.

Άνθρωποι με διαφορετικές διαδρομές, από τους χώρους της Τεχνολογίας, της Εκπαίδευσης, των Επιστημών, των Τεχνών και του Πολιτισμού, της Επιχειρηματικότητας και της Καινοτομίας, συναντήθηκαν με αφορμή την καινοτόμο ιδέα ενός creative agency και μοιράστηκαν εμπειρίες υπογραμμίζοντας τα οφέλη της γόνιμης σχέσης ανάμεσα στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ. Και ανέδειξαν όλα αυτά που κέρδισαν εκείνοι μέσα από την πορεία τους και τη σχέση τους με την Αμερική, και όσα έφεραν μαζί τους δημιουργώντας και επενδύοντας στην Ελλάδα. Από που όμως ξεκινά να χτίζεται το μέλλον αν όχι από την Εκπαίδευση;

«Μέσα από τη συνεργασία και την αξιοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα Πανεπιστήμιο με κέντρο τον άνθρωπο, εξοπλισμένο με βαθιά εμπειρία και τεχνογνωσία που θα μας επιτρέψει να δούμε καθαρότερα τον κόσμο και να κάνουμε πράξη το Ελληνικό Όνειρο. Μαζί», ανέφερε ο Σωτήρης Σέρμπος, επίκουρος καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Fulbright Fellow και ένας από τους οκτώ πρωταγωνιστές του κεντρικού βίντεο της καμπάνιας για τη σχέση Ελλάδας-Αμερικής.

Αντίστοιχα, η τεχνολογία είναι το απαραίτητο εργαλείο για να επικοινωνήσει κανείς το έργο του σε όλο τον κόσμο, εξαιτίας του παγκόσμιου χαρακτήρα της: «Μέσα από τη συνεργασία χωρών όπως η Ελλάδα και η Αμερική μπορούν να γεννηθούν νέες ερευνητικές ομάδες, νέα projects, περισσότερη έμπνευση για τη δημιουργία ιδεών», σχολίασαν οι Ανδρέας Λουτζίδης, Αναστασία Ντράχα και Ιάσονας Χατζηκώστας, φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και δημιουργοί της εφαρμογής iCry2Talk που απέσπασε το Παγκόσμιο Βραβείο Καινοτομίας της Microsoft.

Και καθώς η δημιουργία είναι συνυφασμένη με την έννοια της συνεργασίας, ο Χρήστος Καρράς, Γενικός Διευθυντής της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, μίλησε για τον τομέα που η υπόστασή του είναι άμεσα συνδεδεμένη: για την Τέχνη και όσους «υπάρχουν» μέσα σε αυτήν: «Οι καλλιτέχνες σήμερα δεν γνωρίζουν σύνορα. Γι’ αυτό κι εμείς, όταν δημιουργούμε το πρόγραμμα της Στέγης, εργαζόμαστε συλλογικά – συνεργαζόμαστε διαρκώς με φορείς στην Ευρώπη και την Αμερική και δημιουργούμε σχέσεις που διαρκούν, βασιζόμενες στην αμοιβαία εμπιστοσύνη. Με αυτόν τον τρόπο, καλλιτέχνες που πετυχαίνουν σπουδαία πράγματα στο εξωτερικό αποκτούν κίνητρο να επιστρέψουν στη χώρα μας και να είναι δημιουργικοί και εκεί», ανέφερε.

Απτή απόδειξη, εξάλλου, είναι και η μόνιμη, πλέον, παρουσία του Ερευνητικού Κέντρου της Tesla στην Ελλάδα: «Το Ερευνητικό Κέντρο της Tesla στην Ελλάδα είναι μια τεράστια ευκαιρία που μας δίνεται για να αποδείξουμε την αξία μας. Μέσα από μια τέτοια κίνηση εμπιστοσύνης, έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε πολλές νέες και αξιόλογες θέσεις εργασίας στη χώρα μας, προσελκύοντας έμπειρο επιστημονικό προσωπικό να επιστρέψει στην Ελλάδα», επισήμανε  ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης, Επικεφαλής της Ομάδας Σχεδιασμού Κινητήρων της Tesla, ο οποίος μίλησε για πρώτη φορά επίσημα για την παρουσία της Tesla στην Ελλάδα στην καμπάνια #makingithappen.

«Η επαφή μάς κάνει καλύτερους», επισήμανε η Δανάη Μπεζαντάκου, διευθύνουσα σύμβουλος της Navigator Shipping Consultants, πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Υποτρόφων Προγραμμάτων του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ και Young Global Leader (WEF). Και τόνισε επίσης ότι «Έχοντας το βλέμμα μας στραμμένο στο διεθνές περιβάλλον και καλλιεργώντας καλές σχέσεις με χώρες όπως η Αμερική, μπορούμε να δημιουργήσουμε επιχειρηματικές ευκαιρίες σε τομείς όπως η Ναυτιλία, ο Τουρισμός και η Αγροτική Ανάπτυξη, όπου η Ελλάδα διαπρέπει».

Ο Αρίστος Δοξιάδης, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Harvard, επενδυτής Venture Capital, και εταίρος στα κεφάλαια επενδύσεων τεχνολογίας Openfund και Big Pi Ventures, αποκάλυψε, τέλος, ένα από τα σπουδαιότερα συστατικά που συνθέτουν την καινοτομία: «Η καρδιά της Καινοτομίας κρύβεται στην παρατήρηση. Στο να βλέπεις τι συμβαίνει γύρω σου και να καταφέρνεις να βρίσκεις μια καινούργια γωνία για ένα πραγματικό πρόβλημα. Μέσα από διεθνείς ομάδες και προσφέροντας στη χώρα μας τις καλές πρακτικές που μαθαίνει κανείς σε περιβάλλοντα όπως η Αμερική, μπορούμε να δημιουργήσουμε καινοτομικά προϊόντα που κατανοούν πολλές διαφορετικές κουλτούρες», είπε συμβάλλοντας σε ένα συλλογικό έργο φιλίας και συνεργασίας.

Την ίδια στιγμή, εφτά καλλιτέχνες, εμπνεύστηκαν από τις ιστορίες των οκτώ πρωταγωνιστών και δημιούργησαν σε πραγματικό χρόνο μια in situ εγκατάσταση (installation), που αλλάζει διαρκώς μορφή και μετατρέπεται σε έναν ζωντανό οργανισμό, ο οποίος αντανακλά το μήνυμα της συλλογικότητας, της διάδρασης και της καινοτομίας. Πρόκειται για ένα συλλογικό έργο τέχνης – αμάλγαμα εμπειριών που αντικατοπτρίζει την ισχυρή σχέση ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αμερική αποδεικνύοντας απτά ότι μέσα από τη συνεργασία, μπορούμε να οικοδομήσουμε το σήμερα και το αύριο. Μαζί.

Η καμπάνια #makingithappen φέρει την υπογραφή της Αμερικανικής Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Μάθετε περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα της www.makingithappen.gr και στα  social media της καμπάνιας στο Facebook, το Instagram και το YouTube

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...