1224
| Shutterstock / CreativeProtagon

«Ψηφιακό θα είναι το μέλλον των τραπεζών»

«Ψηφιακό θα είναι το μέλλον των τραπεζών»

«Το 2017, οι εγχρήματες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στο web και mobile banking της Alpha Bank ήταν περισσότερες από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα Καταστήματα του Δικτύου μας».

Ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής, Chief  Digital Officer and Retail Banking Products της Alpha Bank είναι αισιόδοξος για το μέλλον των τραπεζών, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. «Πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά στο νέο διεθνές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, δεδομένου ότι διαθέτουμε ένα ανθρώπινο δυναμικό πολύ υψηλά καταρτισμένο στους τομείς της τεχνολογίας» λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Protagon, με την ευκαιρία του Singularity U Greece Summit που στηρίζεται από την Alpha Bank.

To Summit θα πραγματοποιηθεί στις 19 και 20 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής και θα φιλοξενήσει 18 προσωπικότητες διεθνούς κύρους που θα περιγράψουν το τοπίο του μέλλοντος στην οικονομία, στις τράπεζες και στις τεχνολογικές εφαρμογές.

Η συνέντευξη του κ. Χαραλαμπίδη:

Πώς αλλάζει την οικονομία η ψηφιακή τεχνολογία; Μπορεί η Ελλάδα να σταθεί ανταγωνιστικά στο νέο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον;

Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί προϋπόθεση για την αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας στο άμεσο μέλλον και επιφέρει πολλές αλλαγές, τόσο στη διεθνή όσο και στην εγχώρια οικονομία. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους αναμένεται να μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία και συνεπώς το κόστος λειτουργίας του δημοσίου τομέα, καθιστώντας τη χώρα περισσότερο ελκυστική για επενδύσεις. Η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί επίσης να ενισχύσει τη διαφάνεια των συναλλαγών και να αυξήσει τη φορολογική βάση. Παράλληλα, ευνοεί την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, καθώς δημιουργεί πιο αποτελεσματικά λειτουργικά μοντέλα και νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη, κυρίως όσον αφορά στον σχεδιασμό νέων «ψηφιακών» προϊόντων και υπηρεσιών και στην εκτός συνόρων επέκταση. Πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις, κάνοντας χρήση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας, έχουν ως έδρα την Ελλάδα, αλλά στοχεύουν σε μία πραγματικά παγκόσμια αγορά.

Πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά στο νέο διεθνές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, δεδομένου ότι διαθέτουμε ένα ανθρώπινο δυναμικό πολύ υψηλά καταρτισμένο στους τομείς της τεχνολογίας, ενώ και η γνώση ξένων γλωσσών ανέρχεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Εκτιμώ, επίσης, ότι η αξιοποίηση των τεράστιων δυνατοτήτων που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να συμβάλει σταδιακά στην αναστροφή του brain drain που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

Πώς η ψηφιακή καινοτομία επηρεάζει ειδικότερα τον ρόλο των Τραπεζών και τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους;

Η ψηφιακή τεχνολογία επηρεάζει σημαντικά και τον τραπεζικό τομέα, δημιουργώντας πολλές νέες ευκαιρίες αλλά και ορισμένες προκλήσεις.

Η ψηφιακή τεχνολογία έρχεται πρωτίστως να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών (Customer Experience), σε όλα τα κανάλια που προσφέρονται για την εξυπηρέτησή τους: κατάστημα, web και mobile banking, ATM, call center, κ.λπ. Στόχος είναι ο πελάτης να αποκτήσει μία κοινή εμπειρία εξυπηρέτησης ανεξαρτήτως του μέσου που χρησιμοποιεί (omni-channel experience). Οι αυξημένες απαιτήσεις των πελατών καλύπτονται σήμερα μόνο με καινοτόμα τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες. Έτσι ο σχεδιασμός μας πλέον γίνεται γύρω από τις ανάγκες των πελατών μας – και όχι γύρω από τα προϊόντα μας – γεγονός που μας επιτρέπει να ανταποκριθούμε πολύ καλύτερα σε αυτές.

Σύμφωνα με τον Δαμιανό Χαραλαμπίδη «η Ελλάδα μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά στο νέο διεθνές οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, δεδομένου ότι διαθέτουμε ένα ανθρώπινο δυναμικό πολύ υψηλά καταρτισμένο στους τομείς της τεχνολογίας»

Η ψηφιακή τεχνολογία δημιουργεί και σημαντικές προκλήσεις για τις τράπεζες. Υπάρχει πλέον έντονος ανταγωνισμός από μη παραδοσιακούς «παίκτες» της αγοράς, όπως οι εταιρίες Fintech ή οι νέες challenger banks, ενώ ενισχύεται και ο παραδοσιακός ανταγωνισμός, όχι μόνο από τις εγχώριες τράπεζες, αλλά και από τις μεγάλες διεθνείς τράπεζες που επενδύουν συστηματικά στην ψηφιακή τεχνολογία.

Συνεπώς ο αυξημένος αυτός ανταγωνισμός απαιτεί από εμάς να εμβαθύνουμε τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, να βελτιώσουμε σημαντικά, όπως ήδη ανέφερα, τη συνολική εμπειρία που τους προσφέρουμε μέσα από όλα τα διαθέσιμα τραπεζικά κανάλια, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες που μας προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία.

Τι ακριβώς αφορά ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών και πόσο σημαντικός είναι;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των τραπεζών στις μελλοντικές συνθήκες της αγοράς. Αφορά πρωτίστως στον ριζικό ανασχεδιασμό και την ψηφιοποίηση των κυριότερων customerjourneys, δηλαδή των περιοχών που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση των πελατών και την ανταπόκρισή μας στις πιο σημαντικές ανάγκες και απαιτήσεις τους.

Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, επαναπροσδιορίζονται τα λειτουργικά μοντέλα των Τραπεζών, με έμφαση στην αυτοματοποίηση και απλούστευση/συντόμευση των διαδικασιών, προκειμένου να μειωθεί το λειτουργικό κόστος αλλά και -πρωτίστως- να υποστηρίξουμε ακόμη πιο αποτελεσματικά τη βελτιωμένη συνολική εμπειρία που θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Προς αυτή την κατεύθυνση, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αναμένεται να έχει σημαντικό εύρος εφαρμογών στον τραπεζικό τομέα τα επόμενα χρόνια, όπως ενδεικτικά RPA, chat bots, robo advisors και machine learning.

Tο 2017, οι εγχρήματες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στο web και mobile banking της Alpha Bank ήταν περισσότερες από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα καταστήματα του Δικτύου της

Τέλος, μέσα από τη δημιουργία καινοτόμων «ψηφιακών» προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και μέσα από την περαιτέρω διεύρυνση του πελατολογίου των τραπεζών με τη βοήθεια των συστημάτων CRM και των μεθοδολογιών advanced analytics και big data, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην κερδοφορία και την αύξηση των εσόδων.

Στο μέλλον θα υπάρχουν τραπεζικά καταστήματα ή θα γίνονται όλα ψηφιακά;

Η χρήση ψηφιακών καναλιών, ειδικά για τη διεκπεραίωση των τραπεζικών συναλλαγών, αυξάνεται με ταχύ ρυθμό και αναμένεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο. Είναι ενδεικτικό ότι το 2017, οι εγχρήματες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στο web και mobile banking της Alpha Bank ήταν περισσότερες από τις συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα καταστήματα του Δικτύου μας. Ανάλογα διαμορφώνεται και φέτος η συναλλακτική συμπεριφορά των πελατών και είναι βέβαιο ότι και στην Ελλάδα, ακολουθώντας τη διεθνή τάση, όλο και λιγότερες συναλλαγές θα διενεργούνται στα ταμεία των καταστημάτων τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν τραπεζικά καταστήματα στο μέλλον. Ασφαλώς και θα συνεχίσουν να υπάρχουν και θα έχουν σημαντικό ρόλο, αν και αρκετά διαφορετικό από τον σημερινό, δίνοντας έμφαση στις πωλήσεις και στις συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Τι προσφέρει μία διοργάνωση όπως το Singularity Summit στην ελληνική αγορά; Γιατί η AlphaBank επιλέγει να στηρίξει αυτή τη διοργάνωση;

Η Alpha Bank στηρίζει το 1ο Singularity U Greece Summit, γιατί πρόκειται για έναν θεσμό με παγκόσμια εμβέλεια και αναγνώριση, ο οποίος φέτος θα έχει στο επίκεντρο την Ελλάδα και θα φέρει, για πρώτη φορά, το ελληνικό κοινό σε επαφή με ορισμένους από τους πιο σημαντικούς διεθνείς ομιλητές και εκπροσώπους της Silicon Valley που διαθέτουν τεράστια γνώση και εμπειρία σε θέματα τεχνολογίας.

Το Singularity Summit θα αποτελέσει μία εξαιρετική ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων σχετικά με το πώς η τεχνολογία και η καινοτομία αλλάζουν τα δεδομένα στην επιχειρηματικότητα και την κοινωνία, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, μέσα από την πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να αναδειχθούν οι σημαντικότερες ευκαιρίες και προκλήσεις για την ελληνική οικονομία, σε σχέση με την ψηφιακή τεχνολογία και να προταθούν ιδέες και λύσεις σε τομείς που παρουσιάζουν μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές, όπως είναι οι υπηρεσίες υγείας, η ενέργεια, τα χρηματοοικονομικά, ο τουρισμός, η ναυτιλία, η αγροτική επιχειρηματικότητα, αλλά και η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη.

Στο πλαίσιο των δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας, η Alpha Bank διαχρονικά στηρίζει πρωτοβουλίες όπως συνέδρια και εκδηλώσεις που προάγουν την τεχνολογική έρευνα, τη μάθηση και τη γνώση και συνεργάζεται με ερευνητικούς και ακαδημαϊκούς φορείς διεθνούς κύρους. Παράλληλα, με ενέργειες όπως η διοργάνωση του “Digitalized” τον Σεπτέμβριο του 2018 και του “Fintech Challenge” τον Νοέμβριο του 2017, η Alpha Bank αναδεικνύει τις πιο πρωτοποριακές επιχειρηματικές ιδέες για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες του μέλλοντος και διατηρεί ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με δυναμικές και καινοτόμες επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...