Σε μια προσπάθεια να εμποδιστούν οι απάτες στον τομέα των τροφίμων, και ειδικά σε αυτόν τον κρέατος, αναπτύχθηκε μια τεχνολογία με την οποία θα τοποθετούνται αόρατα barcodes στα κρέατα που βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων ή ακόμη και σε αυτά που βρίσκονται στο πιάτο μας που θα περιέχουν όλες τις πληροφορίες για την προέλευση και την επεξεργασία τους. Τα barcodes θα μπορούν να τα «διαβάσουν» τα κινητά μας τηλέφωνα και έτσι θα γνωρίζουμε τι κρέας πρόκειται να αγοράσουμε και να βάλουμε στο στόμα μας.
Toν Ιανουάριο 2013 ξέσπασε ένα μεγάλο διατροφικό σκάνδαλο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όταν μετά από έρευνες ιρλανδών επιθεωρητών τροφίμων διαπιστώθηκε ότι κατεψυγμένα μπιφτέκια που πωλούνταν ως μοσχαρίσια περιείχαν κρέας αλόγων ενώ ανιχνεύθηκε σε κάποιες παρτίδες μπιφτεκιών και DNA γαϊδουριού.
Επιβεβαιώθηκαν έτσι οι φόβοι πολλών καταναλωτών ότι τα προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο περιέχουν άλλα συστατικά από αυτά που διαφημίζουν ότι έχουν και αναγράφουν στις συσκευασίες τους, συστατικά που ενδέχεται να είναι και επικίνδυνα για την υγεία των ανυποψίαστων καταναλωτών.
Οι διατροφικές απάτες προκαλούν ζημιές εκατοντάδων δισ. ευρώ στην παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων. Μόνο στη Βρετανία οι ζημιές της βιομηχανίας τροφίμων ανέρχονται στα 12 δισ. ευρώ ετησίως.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Telegraph, η γνωστή εταιρεία παροχής λογιστικών υπηρεσιών Pricewaterhouse Coopers (PWC) αναπτύσσει μια τεχνολογία με την οποία οι κτηνοτρόφοι θα ψεκάζουν με έναν χημικό παράγοντα συγκεκριμένα σημεία των ζώων τους (π.χ αρθρώσεις). Πρόκειται για μια ουσία που περιέχει σωματίδια διοξειδίου του πυριτίου και χρησιμοποιείται σε διάφορα προϊόντα, όπως μπαχαρικά, γάλατα σε μορφή σκόνης, κ.ά.
Ψεκασμός
Ο ψεκασμός αυτός θα αποτελεί ένα είδος «αόρατου barcode» όπως το χαρακτηρίζουν οι δημιουργοί του. Αυτό το barcode θα περιέχει πληροφορίες για το κρέας του ζώου που θα πωλείται σε ένα κατάστημα ή θα βρίσκεται στο πιάτο ενός καταναλωτή. Το barcode θα περιέχει πληροφορίες όπως το πού και το πώς μεγάλωσε το ζώο, τι έτρωγε, καθώς και το είδος της επεξεργασίας που έχει υποστεί το κρέας του μέχρι να φτάσει στα ράφια των καταστημάτων ή στην κουζίνα ενός εστιατορίου.
Η ανάγνωση του αόρατου barcode από τους καταναλωτές θα γίνεται μέσω των κινητών τηλεφώνων τους και έτσι θα γνωρίζουν τι κρέας είναι αυτό που ετοιμάζονται να αγοράσουν ή να φάνε. Η τοποθέτηση ενός τέτοιου barcode μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε στάδιο της επεξεργασία του κρέατος. Μπορεί να τοποθετηθεί το barcode στο κρέας πριν αυτό κοπεί σε διάφορα μέρη αλλά να τοποθετούνται και barcodes μετά, π.χ. να τοποθετηθεί το barcode στις μπριζόλες ή στα παϊδάκια.
Το σύστημα έχει πάρει έγκριση για να εφαρμοστεί στην Κίνα και την Αυστραλία μέσα στους επόμενους 12 μήνες και αρχικά θα χρησιμοποιηθεί στα συσκευασμένα προϊόντα κρέατος. Η PWC δοκιμάζει αυτήν τη στιγμή το σύστημα της με την αυστραλέζικη εταιρεία παραγωγής βοδινού κρέατος Vic’s Premium Quality Meat.
Δείτε ένα βίντεο για την τεχνολογία που αναπτύσσει η PWC για την τοποθέτηση αόρατων barcodes στα κρέατα:
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News