«Σταματήστε να σκοτώνετε την περιπετειώδη διάθεση και ταξιδέψτε με όπλο τον αυθορμητισμό σας»: αυτό φωνάζει με πάθος, πάνω κάτω, ο Σεθ Κούγκελ, ταξιδιωτικός συντάκτης των New York Times, σε όλους όσοι καταφεύγουν σε ιστοσελίδες τύπου Tripadvisor πριν ή κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού τους.
«Ο Αύγουστος είναι η κορυφαία ταξιδιωτική περίοδος, που σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, εκατομμύρια Αμερικανοί ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο δημιουργώντας τις ιστορίες εκείνες που θα διηγούνται κατόπιν στους γοητευμένους καλεσμένους τους και στα εγγόνια τους για τις επόμενες δεκαετίες» τονίζει.
«Ομως, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει υποκατάστατα της ζωντανής αλληλεπίδρασης, οι ταξιδιώτες πλέον έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στην πληροφόρηση, κάτι ωστόσο που συνεπάγεται λιγότερες απροσδόκητες αποφάσεις και λιγότερες εκπλήξεις» σημειώνει.
Στη συνέχεια ο Κούγκελ διηγείται μια σειρά από περιπετειώδη σκηνικά που κατάφερε και έζησε σε διάφορα μέρη του κόσμου που επισκέφτηκε επειδή ακριβώς απέφευγε να ανατρέξει σε… συμβουλευτικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους.
«Η νυχτερινή ζωή της Νάπολης με οδήγησε σε ένα εξαιρετικά κακόφημο μέρος συνάντησης πολλών ντόπιων φοιτητών, όπου έφαγα την καλύτερη πίτσα της ζωής μου – αν και δεν έχω ιδέα αν η πίτσα ήταν πραγματικά καλή ή αν την έκανε τόσο νόστιμη ο ενθουσιασμός της ανακάλυψης αυτής. Ή εκείνο το μονοπάτι στην Αλβανία που με έβγαλε σε μια ειδυλλιακή παραλία, όπου έκανα μπάνιο γυμνός – μάλιστα, στην πορεία αποδείχθηκε ότι ένα ζευγάρι Αυστριακών ήταν κρυμμένο πίσω από τα βράχια και με παρακολουθούσε όλη την ώρα» γράφει.
«Οι σκεπτικιστές θα μπορούσαν να αντιτάξουν στο επιχείρημα ότι εγώ είμαι ένας ταξιδιωτικός συγγραφέας, ενώ εκείνοι παίρνουν 10 ημέρες διακοπές ετησίως και πρέπει να τις εκμεταλλευτούν όσο μπορούν. Ή ότι ταξιδεύουν με παιδιά, γεγονός που αφήνει ελάχιστα περιθώρια για ένα πιθανό λάθος» προσθέτει.
«Αν απλά προτιμάτε να ταξιδεύετε χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείτε για το πού βρίσκονται τα καλύτερα μνημεία και τα πιο υπέροχα εστιατόρια, κανένα πρόβλημα» επισημαίνει, «ωστόσο δεν παύει να είναι λάθος όλη αυτή η πλημμύρα των πληροφοριών και οι συνεχώς διευρυνόμενες “αυθεντικές” προσφορές από μια ολοένα και περισσότερο “παρεμβατική” ταξιδιωτική βιομηχανία που απομακρύνει κάθε ίχνος αυθορμητισμού από εσάς».
«Ενα καλοκαιρινό ταξίδι αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία να βγούμε από τη ρουτίνα όπου έχουμε βυθιστεί για τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Εάν λοιπόν το ταξίδι σας ακολουθεί μια προσεκτικά προγραμματισμένη ατζέντα σχεδιασμένη αποκλειστικά από κριτικές χρηστών, δημοφιλή feeds του Instagram και ατέλειωτες λίστες, είναι σαν αντί για ένα πραγματικό ταξίδι, να κάνετε μια περιοδεία εικονικής πραγματικότητας με σημαία σας το smartphone σας» καταλήγει με νόημα ο Κούγκελ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News