Ηταν τελικά το κόστος συμμετοχής απαγορευτικό για τη Volvo και τη Ford που δεν συμμετείχαν στο τελευταίο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης –τον περασμένο Μάρτιο– ή μήπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν τις εκθέσεις αυτοκινήτου να αργοπεθαίνουν και ρίχνουν το βάρος τους στο Ιnternet και στα social media;
Είναι πλέον γεγονός ότι, κάθε χρόνο, ολοένα και περισσότερες εταιρείες είτε δεν συμμετέχουν σε κανένα από τα μεγάλα σαλόνια αυτοκινήτου είτε επιλέγουν την προβολή των μοντέλων σε λίγα και καλά.
Η Γενεύη, το πρώτο ημερολογιακά σαλόνι αυτοκινήτου εφέτος, υπέστη και τις μεγαλύτερες ηχηρές απουσίες εταιρειών. Η Volvo –παρά το μπαράζ των μοντέλων που έχει λανσάρει τα τελευταία χρόνια– η Ford, με σημαντικά μπεστ σέλερ μοντέλα και εξαιρετικές τεχνολογίες στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης, αλλά και η Opel (με πλειάδα νέων SUV) γύρισαν την πλάτη στη μεγάλη ευρωπαϊκή έκθεση – που θεωρείται μια «μπουτίκ τεσσάρων τροχών», μια και είναι η μικρότερη σε διάσταση που τα έχει ( ή καλύτερα) τα είχε όλα.
Πλέον, τα στρατηγεία των μάρκετινγκ δείχνουν να έχουν πάρει σημαντικές αποφάσεις για τον τρόπο προβολής των νέων τους μοντέλων. Τα social media και το Ιnternet είναι ο μεγάλος εχθρός των εκθέσεων αυτοκινήτων, μια και τα αυτοκίνητα μπορούν να προβληθούν με τον τρόπο που επιθυμούν οι εταιρείες, στο κοινό που αυτές θέλουν. Και να τροποποιούν τα μοντέλα όπως θεωρούν οι εταιρείες ότι είναι το πιο σωστό, χωρίς τις πανάκριβες κατασκευές των εκθέσεων, με το κοινό, σε μεγάλο ποσοστό αδιάφορο για το μοντέλο το οποίο προβάλλουν.
Η VW ανέφερε ότι οι εκθέσεις αυτοκινήτου –ακόμη και οι πιο μεγάλες παγκοσμίως– πεθαίνουν, με το Διαδίκτυο να είναι το νέο ηλεκτρονικό «περίπτερο» για την προβολή των νέων τους μοντέλων.
Οι απώλειες θα είναι ακόμη πιο πολλές στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, το ερχόμενο φθινόπωρο. Η Ford, η Volvo, η VW(!), η Nissan, ο ιταλικός όμιλος FCA (με τις Fiat, Alfa Romeo και Jeep), η Mitsubishi και η Opel είναι από τις πρώτες εταιρείες που έχουν δηλώσει ότι δεν θα συμμετάσχουν στη συγκεκριμένη έκθεση. Μία έκθεση που δέχεται κάθε χρόνο πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέπτες. Πλέον το ερώτημα είναι κατά πόσο η μεγάλη έκθεση θα καταφέρει να κρατήσει το κοινό της όταν οι μισές σχεδόν εταιρείες έχουν γυρίσει την πλάτη τους στις φιέστες των καλοφωτισμένων περιπτέρων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News