Την ύπαρξη μακεδονικής εθνότητας, αλλά και γλώσσας, αποδέχτηκε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, εξηγώντας ότι είναι ανόητο να μιλάμε για «Σκοπιανό πρόβλημα», αντί να το λέμε «μακεδονικό».
Προ ημερών, όταν κυκλοφόρησε η πρόταση για «Μακεδονία του Ιλιντεν», ο κ. Μηταφίδης είχε σπεύσει να δηλώσει ότι δεν έχει πρόβλημα με αυτή την ονομασία.
Σε δηλώσεις του σήμερα Τετάρτη στο Real Fm έδωσε συνέχεια. Σε ερώτημα για τις εξελίξεις στο Σκοπιανό και την πορεία των διαπραγματεύσεων με την ηγεσία της ΠΓΔΜ είπε ότι πρόκειται για ένα πραγματικό ζήτημα.
Και πρόσθεσε: «Εγώ δεν το έχω ονομάσει και ούτε πρόκειται να το ονομάσω Σκοπιανό. Τι πάει να πει Σκοπιανό; Είναι Μακεδονικό! Είναι ανιστόρητο αυτό και περιφρονητικό για τους γείτονές μας. Ποιος μπορεί ως τροχονόμος της Ιστορίας -να το πω έτσι- να τους απαγορέψει να έχουν ένα σημείο εθνικής αναφοράς; Με ποιο δικαίωμα; Εχουμε μετατραπεί σε ένα είδος ιστορικού δικαστηρίου;».
Οπως εξήγησε, «το θέμα είναι να μην υπάρχουν εδαφικές διεκδικήσεις, ανόητοι μεγαλοϊδεατισμοί. Εχω πει ότι έχουμε παλαβούς σε αυτόν τον τόπο που λένε ότι τα ελληνικά σύνορα θα φτάσουν στον Ινδό ποταμό. Ο εθνικισμός είναι ένα πράγμα που δεν μπορείς να τον τετραγωνίσεις».
Σε ερώτημα για το αν αποδέχεται την ύπαρξη εθνότητας και γλώσσας απάντησε: «Φυσικά! Ποιος μπορεί να τους το απαγορέψει αυτό;
»Με συγχωρείτε, οι Αμερικανοί όταν λέει ο πρόεδρος τους ότι απευθύνθηκε στο αμερικανικό έθνος, μερικοί θα κρατούσαν την κοιλιά τους παλαιότερα. Πώς έγιναν έθνος οι Αμερικανοί; Με όρους φυλετικούς, θρησκευτικούς, κοινής καταγωγής; Οχι. Πολεμώντας την εγγλέζικη αποικιοκρατία.
»Οι νεότερες εθνογενέσεις έτσι έχουν γίνει. Πρέπει να το αποδεχθούμε. Την ίδια στιγμή που θέλουμε εμείς να καθορίσουμε την εθνική ταυτότητα των γειτόνων μας, από την άλλη έχουμε πρόβλημα με τη δική μας. Δεν έχουμε αποδεχθεί επιτέλους ότι πρέπει να γίνουμε το κράτος των πολιτών χωρίς τις διαιρέσεις».
Τέλος, σε ερώτημα για τον Πάνο Καμμένο και την υπόθεση Πάχτα απάντησε ότι «σε λίγο ο ΣΥΡΙΖΑ θα απολογείται και για το προπατορικό αμάρτημα, όπως πάμε. Για οτιδήποτε έχει διαπράξει κάποιος πρέπει να τον βάζουμε είτε στην κολυμπήθρα του Σιλωάμ είτε να ζητήσουμε άφεση αμαρτιών για ξένες αμαρτίες; Αναλαμβάνουμε την ευθύνη για αυτά που μας ανήκουν για όσα έχουμε κάνει, καλά ή στραβά.
»Η άλλη Θεσσαλονίκη, όπως την ονομάζουμε, δίνει μάχη για να μην είναι αυτή η πόλη φυτώριο αυτού του ακροδεξιού φασιστικού εσμού. Αυτός ο εσμός πάντα λειτουργεί με πολιτικές πλάτες, κάποιοι προσφέρουν κάλυψη με διαφόρων ειδών δικαιολογίες. Είναι παλιά ιστορία και στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να είμαστε κάθετοι και κατηγορηματικοί. Κανενός είδους άλλοθι σε τέτοιου είδους βάρβαρες συμπεριφορές» κατέληξε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News