Μετά από τρεισήμισι μήνες αβεβαιότητας, ανασφάλειας και ταλαιπωρίας, ανοίγει και πάλι από το πρωί της Τετάρτης ο διάδρομος του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, στον οποίον πραγματοποιούνταν έργα από τον περασμένο Νοέμβριο. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, αντί διαδρόμου, το αεροδρόμιο λειτουργούσε με έναν τροχόδρομο, ο οποίος στερούνταν κάθε είδους ραδιοβοηθήματος ή ILS. Έτσι, εάν η ορατότητα ήταν χαμηλή ή επικρατούσε δυνατός άνεμος, οι προσγειώσεις ήταν αδύνατες ενώ πραγματοποιούνταν ελάχιστες απογειώσεις από αεροπλάνα που βρίσκονταν ήδη στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ως αποτέλεσμα, σημειώθηκαν εκατοντάδες ακυρώσεις, καθυστερήσεις και εκτροπές πτήσεων σε άλλα αεροδρόμια, όπως αυτό της Καβάλας, το οποίο γνώρισε μεγάλες στιγμές τους τελευταίους μήνες. Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, του Ιανουαρίου 2018, παρουσιάζουν αύξηση κατά 572,% στην επιβατική κίνηση της Καβάλας. Τον φετινό Ιανουάριο το αεροδρόμιό της διακίνησε 31.960 επιβάτες, ενώ τον Ιανουάριο του 2017 είχε διακινήσει μόλις 4.750! Εταιρίες χαμηλού κόστους όπως η Easyjet, η Eurowings και η Wizz είχαν επιλέξει να κινούν όλες τις πτήσεις τους από το αεροδρόμιο της Καβάλας, ενώ σε πολλές πτήσεις της Ryanair και άλλων εταιριών οι πιλότοι δεν διακινδύνευαν να κατεβούν στη Θεσσαλονίκη, διότι δεν γνωρίζουν καλά το αεροδρόμιό της. Έτσι, πιστές στη Θεσσαλονίκη έμειναν η Aegean, η Ellinair και η Astra. Οι δύο τελευταίες μάλιστα έχουν έδρα τη Θεσσαλονίκη καθώς και Θεσσαλονικιούς πιλότους και αεροπλάνα μονίμως σταθμευμένα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Είναι από τις ελάχιστες φορές που ένα έργο ολοκληρώνεται πριν από την ώρα του (αρχικά επρόκειτο να παραδοθεί στα μέσα Μαρτίου), κάτι που φέρνει μεγάλη χαρά στους παράγοντες του τουρισμού αλλά και στους επιβάτες, οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν ιδιαιτέρως. Ενδεικτική της ταλαιπωρίας είναι η πολύ πρόσφατη περιπέτεια των επιβατών πτήσης της Ryanair για Βερολίνο. Επρόκειτο να αναχωρήσουν από τη Θεσσαλονίκη νωρίς το απόγευμα Κυριακής, αλλά λόγω ομίχλης, η αεροπορική εταιρία μετέφερε τους επιβάτες στην Καβάλα προκειμένου να πετάξουν από εκεί. Ωστόσο, για κάποιο λόγο δεν πέταξαν από την Καβάλα, οπότε διανυκτέρευσαν σε ξενοδοχείο της πόλης. Την επομένη, για κάποιο λόγο επίσης δεν πέταξαν και η εταιρία τους μετέφερε σε ξενοδοχείο της Δράμας για διανυκτέρευση. Την Τρίτη, πλέον, μετέφερε τους περιπλανώμενους επιβάτες εκ νέου στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης απ’ όπου και αναχώρησαν νωρίς το απόγευμα, μετά από 48ωρη καθυστέρηση και περιήγηση στην Ανατολική Μακεδονία.
Με την παράδοση του διαδρόμου του αεροδρομίου «Μακεδονία», αναμένεται μια μικρή έκρηξη αφίξεων. Εκτός από τις «άπιστες» εταιρείες που πήγαν Καβάλα κι επιστρέφουν, από την 1η Απριλίου ξεκινά πτήσεις η Swiss International Air Lines. Από τις 27 Μαρτίου ξεκινά το δρομολόγιο της Qatar Αirways για την Ντόχα, ενώ αναμένονται οι πτήσεις της Tus Airways προς και από την Κύπρο. Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται και η Fly Dubai, σε κοινό κωδικό με την Emirates, να συνδέει απευθείας τη Θεσσαλονίκη με το πλούσιο εμιράτο.
Με όλα αυτά, προβλέπεται μια πολύ καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης καθώς και για όλη την περιοχή. Και να σκεφτεί κανείς ότι, μόλις πριν από τρεις -τέσσερις ημέρες, η ομίχλη που είχε προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις πτήσεις έκανε τους πάντες να μιλούν για «τριτοκοσμικές συνθήκες» και για «άθλιο αεροδρόμιο». Αλλά αυτά τελείωσαν. Τελικά, στη Θεσσαλονίκη η ηττοπάθεια από την αισιοδοξία απέχουν λίγα μέτρα… διαδρόμου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News