Η αλήθεια είναι ότι έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί (;) οι εποχές που τα αεροπορικά ταξίδια ήταν μια πολυτέλεια για λίγους. Εδώ και δυο δεκαετίες έχουν γίνει καθημερινότητα για πολλούς. Αυτό, όμως, έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές τόσο στις τιμές όσο και στις παροχές.
Έτσι, ενώ πριν από χρόνια ο επιβάτης γνώριζε εκ των προτέρων πόσο κόστιζε κάθε τύπος ναύλου για κάθε προορισμό καθώς και τους ακριβείς περιορισμούς, πλέον δεν υπάρχει καμιά σχετική βεβαιότητα. Ο επιβάτης θα κληθεί να πληρώσει ένα ύψος ναύλου που δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση εκ των προτέρων να υπολογίσει. Έτσι, αναλόγως της χρονικής περιόδου, της ημέρας ή της ώρας και της προβλεπόμενης ζήτησης, η χρέωση μπορεί να έχει ευρείες διακυμάνσεις. Έχουμε βρει, για παράδειγμα, εισιτήριο στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Βερολίνο μέσω Αθήνας μετ’ επιστροφής, στην τιμή των 117 ευρώ, με την Aegean Airlines. Αντιστοίχως, αναζητώντας ενδεικτικά στις αρχές Μαρτίου τιμή για τον ίδιο ναύλο, αυτή εκτοξεύεται στα 444 ευρώ, που πιθανότατα δεν θα ισχύει σε λίγες ημέρες.
Οι low cost εταιρίες έχουν φέρει νέα δεδομένα στον ανταγωνισμό της αεροπορικής αγοράς, παρασύροντας και τις «παραδοσιακές» εταιρίες. Το – φαινομενικά- πολύ χαμηλό αρχικό κόστος εισιτηρίου προσελκύει σε αυτές τον επιβάτη, αλλά υπάρχουν πολλές επιπλέον χρεώσεις, από την αποσκευή και το νερό έως την γρήγορη είσοδο στο αεροσκάφος. Ωστόσο, τα εισιτήρια των low cost εταιριών παραμένουν σημαντικά φτηνότερα από των «παραδοσιακών», με αποτέλεσμα οι low cost να έχουν κερδίσει μεγάλο μερίδιο της αεροπορικής αγοράς.
Υπάρχουν επιβάτες οι οποίοι, για διάφορους λόγους, προτιμούν τις «παραδοσιακές» εταιρίες, ενώ ένα ποσοστό αρνείται ακόμη και να σκεφθεί να πετάξει με low cost, ανεξαρτήτως της τιμής του εισιτηρίου. Όλοι οι επιβάτες, πάντως, έχουν τελείως διαφορετικές απαιτήσεις και προσδοκίες από τις «παραδοσιακές» εταιρίες σε σχέση με τις low cost. Για την ακρίβεια, από τις low cost σχεδόν δεν έχουν απαιτήσεις, αναγνωρίζοντας ότι είναι αδύνατον το χαμηλό κόστος να συμβαδίσει με υψηλή ποιότητα.
Από τις «παραδοσιακές», από την άλλη, οι επιβάτες έχουν την απαίτηση για ποιότητα και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου. Αυτός, άλλωστε, είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος άμυνας, προκειμένου να κρατήσουν τους επιβάτες και να διατηρήσουν τα έσοδά τους. Μόνο που κοστίζει _ και εξωθεί πολλές από αυτές σε κινήσεις όπως η χρέωση διαφόρων «παροχών», π.χ της επιλογής θέσης.
Σε συνέχεια του άρθρου μας με τίτλο «Εχει ανάγκη η Aegean από μεθόδους low cost;» καταγράψαμε μια σειρά χρεώσεων που επιβάλλονται από εταιρίες της Star Alliance, της συμμαχίας στην οποία συμμετέχει η Aegean, αλλά και από άλλες «παραδοσιακές».
Παραθέτουμε συγκριτικούς πίνακες με τις χρεώσεις για μεταφορά δεύτερης αποσκευής, χρεώσεις ειδικού εξοπλισμού καθώς και τις χρεώσεις για την προεπιλογή θέσης από τις, μη low cost, μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Χρέωση για την προεπιλογή θέσης
Χρεώσεις Αποσκευών
(Χαμηλότερος ναύλος + 2η αποσκευή)
Σημ: Η Aegean διατηρεί την ίδια χρέωση τόσο για την πρώτη όσο και για τη δεύτερη αποσκευή σε αντίθεση με τους άλλους ανταγωνιστές.
Χρεώσεις Ειδικού Εξοπλισμού (Ski, Snowboards)
1. Η Aegean δεν χρεώνει τον ειδικό εξοπλισμό εφόσον ο ναύλος συμπεριλαμβάνει μεταφορά αποσκευής (ναύλος Flex).Διαφορετικά για τον Go Light ναύλο (που δεν συμπεριλαμβάνει αποσκευή) υπάρχει επιβάρυνση 50€.
2. H Lufthansa και η Swiss ομοίως δεν χρεώνουν σε ναύλους με αποσκευή ενώ η χρέωση είναι 50€ στους Light ναύλους
3. Η Air France και η KLM αντίστοιχα, ενώ η χρέωση για τους Light και Basic ναύλους είναι 25€
4. Η British Airways επίσης, ενώ η χρέωση για του Basic ναύλους είναι 55€
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News