Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να λάβει η Aegean την απόφασή της για την επιλογή της Airbus ή της Boeing για την παραγγελία 45-60 αεροσκαφών, συνολικού ύψους 2,5 με 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Το καθοριστικό σημείο για την επιλογή από την Aegean είναι το κόστος συντήρησης των νέων αποκτημάτων του στόλου της και ειδικά σε ό,τι αφορά τους κινητήρες.
Όπως σημειώνει η «Καθημερινή», η Aegean έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό τη διαδικασία για την ανανέωση του στόλου της σε βάθος 15-17 ετών. Η εταιρεία είναι μεταξύ δύο επιλογών, του Airbus 320neo και του Boeing 737 max.
Η διαδικασία θα ολοκληρωνόταν τον Δεκέμβριο, ωστόσο κάποιες λεπτομέρειες που δεν είχαν κλείσει οδήγησαν σε μικρή αναβολή για την τελική απόφαση.
Το βασικό εμπόδιο για τη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα είχε να κάνει κυρίως με τον κινητήρα, με τις διαπραγματεύσεις από το επιτελείο της Aegean να αφορούν περισσότερο τους όρους που αφορούν τη συντήρηση τους.
Το αεροσκάφος της Airbus μπορεί να «φορέσει» δύο τύπους κινητήρων, PurePower PW 1100G-JM της Pratt&Whitney και τον LEAP-1A της CFM International, ενώ το αεροσκάφος της Boeing μια διαφορετική εκδοχή του κινητήρα της CFM.
Αντικείμενο της διαπραγμάτευσης είναι αυτή τη στιγμή ο τύπος του κινητήρα, ενώ κριτήριο δεν αποτελεί μόνο η τιμή αγοράς τους.
Στόχος της εταιρείας, όπως είχε τονίσει παλαιότερα ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης είναι η διαδικασία διαχείρισης του περιορισμού κόστους λειτουργίας από τα αεροσκάφη.
Η διαδικασία της επιλογής θα ολοκληρωθεί σε 3-4 εβδομάδες από σήμερα, με την επιλογή κινητήρα να είναι αυτή που τελικά θα κρίνει την απόφαση της Aegean.
Η εταιρεία διατηρεί αυτή τη στιγμή στόλο 48 αεροσκαφών Airbus A320, ενώ στελέχη της δεν αποκλείουν την αλλαγή προμηθευτή «όπως είχε γίνει και στο παρελθόν».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News