440
Ο Παύλος Κοντογιαννίδης εμβληματικός ταρίφας των 80s στο «Βίος και Πολιτεία» του Νίκου Περράκη. Εκεί επιστρέφουμε | YouTube

Δεν μας χρειάζονται τα taxibeat

Κώστας Γιαννακίδης Κώστας Γιαννακίδης 28 Σεπτεμβρίου 2017, 16:58
Ο Παύλος Κοντογιαννίδης εμβληματικός ταρίφας των 80s στο «Βίος και Πολιτεία» του Νίκου Περράκη. Εκεί επιστρέφουμε
|YouTube

Δεν μας χρειάζονται τα taxibeat

Κώστας Γιαννακίδης Κώστας Γιαννακίδης 28 Σεπτεμβρίου 2017, 16:58

Ο Πρωθυπουργός ταξιδεύει στην, εχθρική, μη ξεχνιόμαστε, Εσθονία για να συζητήσει, με τους εταίρους, το ψηφιακό μέλλον της Ευρώπης. Και ευτυχώς, για πρώτη φορά, έχει στη βαλίτσα του μία πρωτοβουλία που, όχι απλώς, καινοτομεί, αλλά επιβεβαιώνει το ελληνικό προβάδισμα στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.

Και πράγματι, όταν, οι άλλοι θα χρησιμοποιούν παρωχημένες εφαρμογές για την κλήση και χρήση ταξί, η Ελλάς θα βρίσκεται βήματα μπροστά κάνοντας πρώτη νεύμα στην εξέλιξη. Ολοι γνωρίζουμε ότι τώρα τελευταία κυκλοφορούν εφαρμογές για smart phone που επιτρέπουν την κλήση ταξί, παρακολούθηση της διαδρομής και αξιολόγηση του οδηγού. Αυτές οι ανοησίες τελειώνουν χάρη στο νομοσχέδιο που προετοίμασε ο υπουργός Χρήστος ο Σπίρτζης με τη συνεργασία του αγωνιστή-ταξιτζή Θύμιου Λυμπερόπουλου. Ο Χρήστος ήταν ΠΑΣΟΚ. Ο Θύμιος ήταν Νέα Δημοκρατία. Τώρα είναι και οι δύο ΣΥΡΙΖΑ και χρησιμοποιούν κοινό πολιτικό λειτουργικό. Η Beat (πρώην Taxibeat) δεν θα μπορεί να ασκεί υπηρεσίες διαμεσολάβησης. Θα πρέπει να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταφορικού έργου με τριετείς συμβάσεις στους οδηγούς ταξί. Λογικά θα κλείσει. Αδιάφορο. Δεν μας χρειάζεται.

Τα ελληνικά ταξί είναι εφοδιασμένα με τη μοναδική τεχνολογία αναγνώρισης πελάτη. Ο αλγόριθμος του οχήματος επεξεργάζεται από απόσταση εκατό μέτρων τις κινήσεις και τις εκφράσεις ανθρώπων που κινούνται στην άκρη του πεζοδρομίου. Μόλις εντοπιστεί πεζός που αξιολογείται ως εν δυνάμει επιβάτης, το ταξί «παίζει» αυτόματα τα φώτα, προκειμένου να δηλώσει τη διαθεσιμότητά του. Και ο πελάτης δεν έχει να κάνει τίποτα περισσότερο από το να σηκώσει απλώς το χέρι του. Ούτε τηλέφωνα, ούτε χρεώσεις δικτύου. Ομοίως, τα ελληνικά ταξί είναι εφοδιασμένα με σύστημα παράλληλης μίσθωσης που δύναται να οδηγήσει και σε διαμοιρασμό του κομίστρου. Ας υποθέσουμε ότι όχημα που ήδη μεταφέρει έναν πελάτη, κινείται στο κέντρο της πόλεως. Ο οδηγός ενεργοποιεί την υπηρεσία αναγνώρισης πελάτη και το όχημα «παίζει» φώτα σε πεζό. Εκείνος, αν πράγματι αναζητεί ταξί, δεν έχει παρά να φωνάξει, προς το όχημα, τον προορισμό του. Το ταξί, που διαθέτει αναγνώριση φωνής, αναλύει άμεσα τα δεδομένα και συνδυάζει την νέα διαδρομή με τη διαδρομή που ήδη εκτελείται. Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, ο αλγόριθμος ειδοποιεί τον ταξιτζή να κάνει το σχετικό νεύμα προς τον πελάτη.

Επίσης είναι ορθή η κατάργηση του δικαιώματος στην ηλεκτρονική αξιολόγηση οδηγών. Συγγνώμη, αλλά ποιος είσαι ΕΣΥ που θα αξιολογήσεις τον κριτή των πάντων, δηλαδή τον έλληνα ταξιτζή;

Καλώς να τελειώνουμε με όλα αυτά και να γυρίζουμε σιγά-σιγά στην Ελλαδίτσα μας που χάσαμε, στην πατρίδα που πήγαν να μας κλέψουν. Και μετά να κλείσουμε και τα Airbnb, ναι; Να μην πουλάμε στους ξένους μόνο τουρισμό, αλλά μία καθολική εμπειρία επιστροφής στα ’90ς. Με τουρ στο Ελληνικό, στην πρώτη πιάτσα που δούλεψε ο Θύμιος ο Λυμπερόπουλος και τώρα κηρύχθηκε αρχαιολογικός χώρος. Ταξάκι, τσιγαράκι, το ραδιοφωνάκι στο Real και βαθυστόχαστη ανάλυση, να πέφτουν τα νοήματα βαριά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...