521
. | CreativeProtagon

Είναι χριστιανός ορθόδοξος ο μουσακάς;

Protagon Team Protagon Team 27 Σεπτεμβρίου 2017, 13:00
.
|CreativeProtagon

Είναι χριστιανός ορθόδοξος ο μουσακάς;

Protagon Team Protagon Team 27 Σεπτεμβρίου 2017, 13:00

Τι σχέση θα μπορούσαν να έχουν τα Lidl με τον Ιωσήφ Στάλιν; Για να μην πονοκεφαλιάζετε με ανούσιες αναζητήσεις να σας το πούμε εξαρχής: καμία. Απλά μας θύμισαν το πάθος που είχε ο αείμνηστος «πατερούλης» της πρώην Ενωσης Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (λέμε τώρα) με το φωτομοντάζ. Oπως λοιπόν κι εκείνος συνήθιζε να  απαθανατίζεται με συνεργάτες του οι οποίοι σε λίγο καιρό όλως περιέργως εξαφανίζονταν από την φωτογραφία (και όχι μόνο), έτσι και ο γερμανικός κολοσσός έκανε μία ανεπαίσθητη (;) αλλαγή στην σειρά συσκευασιών «Eridanous» (Ηριδανός θα πει αυτό), προκειμένου το προϊόν, μουσακάς Οriginal Greek, όπως αναγράφεται, να γίνει πιο αποδεκτό από τους μουσουλμάνους πελάτες του.

Πιο συγκεκριμένα, ο ιστότοπος του βελγικού καναλιού RTL ανάρτησε πρώτος μία φωτογραφία η οποία παρουσίαζε το πακέτο ενός συσκευασμένου μουσακά που πωλείται στα καταστήματα της Lidl στο Βέλγιο και στο οποίο, ούτε λίγο πολύ απεικόνιζε την Καλντέρα στην Σαντορίνη ελαφρώς παραποιημένη. Και λέμε ελαφρώς γιατί, δεν έλειπε δα και η θάλασσα. Απλά, ο σταυρός στους τρούλους της εκκλησίας ήταν ανύπαρκτος. Έπεσε θύμα, όχι του δαίμονα του τυπογραφείου, αλλά του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας, το οποίο θεώρησε σωστό να παραποιήσει την εικόνα ενός αξιοθέατου, παγκοσμίως γνωστού, μόνο και μόνο για να πουλήσει μερικούς συσκευασμένους μουσακάδες παραπάνω σε πελάτες οι οποίοι τυγχάνει να είναι οπαδοί διαφορετικού θρησκευτικού δόγματος.

Lidl
Η συσκευασία του μουσακά πριν και μετά

Το πράγμα πήρε μια άγρια ομορφιά όταν μυρίστηκαν ψητό τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης και όρμησαν ωσάν λιοντάρια σε γαζέλες. Κάποια, κρατώντας πιο μετριοπαθή στάση και κάποια σηκώνοντας τα ιερά λάβαρα της Χριστιανοσύνης, του Βυζαντίου, της Εθνεγερσίας και άλλα τέτοια πατριωτικά, ενώ ακούστηκαν ακόμα και προτάσεις για μποϊκοτάζ στα προϊόντα της αλυσίδας. Από το όλο το σκηνικό μπορεί να έλειψε η επίσημη τοποθέτηση της Εκκλησίας της Ελλάδος αλλά, ευτυχώς για το φιλοθεάμον κοινό, δεν συνέβη το ίδιο και με κάποιους ιεράρχες που, με την μετριοπάθεια που τους χαρακτηρίζει, διέγνωσαν για άλλη μία φορά τον δάχτυλο του Οξαποδώ στα ταπεράκια του μουσακά.

Στην προσπάθεια της να κατεβάσει τους τόνους και να ηρεμήσει τα πνεύματα, η Lidl Hellas εφαρμόζει την κλασσική μέθοδο «Mea Culpa» και μέσα από μία «επαγγελματική» δήλωση μετανοίας ακολουθεί την στρατηγική ενός πιτσιρικά που τον έπιασαν με το χέρι μέσα στο βάζο με τα μπισκότα. Η ειδησεογραφία της περιόδου αποτελεί ανέλπιστο σύμμαχο μιας και η σοβαρότητα της βοηθά στο να περάσει σχετικά ανώδυνα το «ατόπημα» της γερμανικής αλυσίδας που έτσι κι αλλιώς δεν ήταν και κάτι τρομερό, ιδίως μετά την «ειλικρινή μεταμέλεια» που δηλώθηκε.

NestleΕπειδή όμως όταν ψάχνουμε στη ντουλάπα ενδέχεται να βρούμε κι άλλους σκελετούς, φαίνεται ότι δεν ήταν μόνον η Lidl που ακολούθησε τέτοιες τακτικές. Παρόμοιες περιπτώσεις συναντάμε τόσο στην πολυεθνική Nestle (επάνω) όσο και στην ντόπια ΜΕΒΓΑΛ (κάτω) που, μπορεί να μην αλλοίωσαν την φωτογραφία ενός αξιοθέατου, αλλά το κυκλαδίτικο ξωκλήσι που έχουν στις συσκευασίες των γιαουρτιών τους είναι και αυτό άνευ σταυρού στην κορυφή του.

ΜΕΒΓΑΛ

Για να επανέλθουμε στο θέμα μας, καταλήγουμε ότι τελικά οι μόνοι χαμένοι είναι οι καταναλωτές, χριστιανοί, μουσουλμάνοι ή ό,τι άλλο που, με γευστικούς όρους, σίγουρα θα δοκιμάσουν έναν μουσακά που δεν τον λες και φτιαγμένο από τα χεράκια της μανούλας…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...