Αναταράξεων συνέχεια στο πολιτικό σκηνικό με αφορμή την μόλυνση από πετρέλαιο στον Σαρωνικό, καθώς πλέον συμπληρώνεται μία εβδομάδα από το περιστατικό.
Το πρωί του Σαββάτου ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Αδωνις Γεωργιάδης ήλθαν σε αντιπαράθεση από τηλεόρασεως σχετικά με τη δήλωση του πρώτου ότι οι πολίτες θα μπορούσαν να πάνε για μπάνιο.
Σε ό,τι αφορά το ναυάγιο, ο υπουργός μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, είπε ότι οι πρώτες εργασίες απορρύπανσης άρχισαν τρεις ώρες μετά το ναυάγιο, εξηγώντας ότι η βύθιση έγινε στις 02:30 και ότι τα απορρυπαντικά σκάφη δεν μπορούν να επιχειρήσουν νύχτα.
Το πρώτο σκάφος του Λιμενικού, είπε ακόμη ο υπουργός, έφτασε στο σημείο ένα τέταρτο μετά το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το πλοίο. Επισήμανε ακόμη ότι χρειάστηκαν πέντε μέρες για να στεγανοποιηθεί πλήρως το πλοίο.
Παράλληλα κατηγόρησε τα ΜΜΕ για «μαύρη προπαγάνδα» λέγοντας ότι «δεν υπάρχει μαύρη θάλασσα» είπε ο κ. Κουρουμπλής κατηγορώντας τα ΜΜΕ για «μαύρη προπαγάνδα».
Πάντως ο υπουργός ζήτησε συγγνώμη για τη δήλωσή του ότι μπορεί κάποιος να κολυμπήσει στις ακτές της Αττικής. Είπε χαρακτηριστικά ότι «στον προφορικό λόγο, σε μια συζήτηση που έγινε με την κυρία Κοσιώνη, όταν με ρώτησε στην αρχή “πότε υπολογίζετε ότι τα πράγματα θα αποκατασταθούν” είπα ότι σε ένα μήνα, με βάση και τις μετρήσεις που θα έχουμε τότε, πιστεύω ότι τα πράγματα θα αποκατασταθούν. Πάνω σε αυτό το σκεπτικό είπα και αυτό το πράγμα», ζητώντας συγγνώμη αν εξέλαβαν αλλιώς τη δήλωσή του.
Ο κ. Γεωργιάδης, από την πλευρά του, ζήτησε εκ νέου την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας, κάτι που ο κ. Κουρουμπλής απέρριψε.
«Αν είχε βυθιστεί μεγαλύτερο πλοίο, το μαζούτ θα είχε φτάσει μέχρι την Ακρόπολη», υπογράμμισε, λέγοντας ακόμη ότι η κυβέρνηση ήθελε να υποβαθμίσει το γεγονός.
Πρόσθεσε ότι το υπουργείο ζήτησε βοήθεια από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό τέσσερις ημέρες μετά το συμβάν.
Από άλλο πλοίο η κηλίδα, λέει η εταιρεία
Εν τω μεταξύ, η πλοιοκτήτρια εταιρεία επανέρχεται στο θέμα της κηλίδας, εκφράζοντας τον προβληματισμό της για το πώς εμφανίστηκε ξαφνικά στο Παλαιό Φάληρο και στις υπόλοιπες περιοχές, ενώ το δεξαμενόπλοιο είχε στεγανοποιηθεί πλήρως την Τρίτη 12/09.
«Το πετρέλαιο του δεξαμενόπλοιου “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” μόλυνε τις ακτές της Σαλαμίνας. Μόλυνε όμως και την “Αθηναϊκή Ριβιέρα”;» ερωτά σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Υποστηρίζει ότι μία ημέρα πριν από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιού της, άλλο πλοίο, άλλης εταιρείας που είχε ναυτικό ατύχημα στο Αιγαίο και είχε οδηγηθεί στη δεξαμενή του Περάματος, κατά την ανέλκυσή του χύθηκαν πετρέλαια στη θάλασσα.
«Δεν συκοφαντούμε, αλλά αναφερόμαστε σε πραγματικό γεγονός, αυτό του θαλάσσιου ατυχήματος άλλου πλοίου. Εμείς διεξάγουμε τη δική μας έρευνα σε σχέση με το ανωτέρω συμβάν και κατά πόσο έπαιξε ρόλο στην εξάπλωση της μόλυνσης, αλλά μήπως πρέπει οι αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν με περισσότερο ζήλο τις συνέπειες και την έκταση της μόλυνσης από το άλλο πλοίο αντί να βιάζονται να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να μας παραδίδουν ως “βορά” στα αδηφάγα στόματα» συμπληρώνει.
Μετά το ατύχημα του «ΑΓ.ΖΩΝΗ» το Λιμενικό Σώμα έδωσε εντολή και ελήφθησαν δείγματα από τα καύσιμα και του δεξαμενόπλοιου, αλλά και του άλλου πλοίου που βρίσκονταν προς δεξαμενισμό στο Πέραμα, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένεται να γίνουν γνωστά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News