324
|

Ντοκουμέντο: Το υπ. Ναυτιλίας είχε δώσει παράταση για δύο μήνες στο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»

Protagon Team Protagon Team 15 Σεπτεμβρίου 2017, 07:43

Ντοκουμέντο: Το υπ. Ναυτιλίας είχε δώσει παράταση για δύο μήνες στο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»

Protagon Team Protagon Team 15 Σεπτεμβρίου 2017, 07:43

Τις ευθύνες του υπουργείου Ναυτιλίας στο ναυάγιο του δεξαμενοπλοίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» που γέμισε τις ακτές του Σαρωνικού με τόνους αργού πετρελαίου, αναδεικνύει έγγραφο σύμφωνα με το οποίο το παμπάλαιο καράβι κυκλοφορούσε με παρατάσεις.

Το έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας έφερε στο φως ο ιστότοπος 902.gr και όπως αποδεικνύεται, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 του περασμένου Ιουλίου. Αγνωστο γιατί το καράβι έλαβε δύο παρατάσεις για δύο ακόμα μήνες. Οσοι δηλαδή χρειάστηκαν για να προκαλέσει την πρωτοφανή οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό…

Οπως αναφέρεται, στις 26 Ιουλίου δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλοίο μετά από επιθεώρηση καταγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις: «1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει. 2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS). 3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι «μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».

Το 902.gr παρατηρεί πως το πρωτόκολλο έληξε στις 27 Ιουλίου του 2017, χωρίς να αναφέρεται αν είχαν αποκατασταθεί οι παρατηρήσεις αυτές και αν έχει γίνει εκ νέου επιθεώρηση ώστε να καταγραφούν τυχόν νέα προβλήματα. Ωστόσο, εκδόθηκε παράταση του πιστοποιητικού έως τις 6 Αυγούστου του 2017 και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτεμβρίου του 2017. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε τα ξημερώματα της 11ης Σεπτεμβρίου.

Από την κυβέρνηση είχαν επιχειρήσει να υποβαθμίσουν τα ερωτήματα σχετικά με το αξιόπλοο του καραβιού και απέρριπταν τις καταγγελίες ναυτεργατών που χαρακτήριζαν «ρημάδι» το μηχανοστάσιο του πλοίου, ενώ περιέγραφαν ότι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...