«Η κυβέρνηση, η Lufthansa και άλλοι εταίροι υποστηρίζουν την Air Berlin στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης και τα αεροσκάφη της θα συνεχίσουν τις πτήσεις τους». Αυτό αναφέρθηκε σε ανακοίνωση της εταιρείας με την οποία ζητήθηκε η εκκίνηση διαδικασίας πτώχευσης. Είχε προηγηθεί η απόφαση της Etihad Airways και μεγάλου μετόχου της να μην την υποστηρίξει, πλέον, οικονομικά
Από την πλευρά της η Lufthansa ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Air Berlin με αντικείμενο την «εξαγορά δραστηριοτήτων» της εταιρείας , «πράγμα που θα επιτρέψει την πρόσληψη προσωπικού».
Ακολούθησε η υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Μπριγκίτε Τσίπρις, η οποία ανακοίνωσε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, τη χορήγηση από το Βερολίνο μεταβατικού δανείου ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ για να αποφευχθεί η καθήλωση των αεροσκαφών της εταιρείας, όσο διαρκούν ακόμη οι σχολικές διακοπές σε πολλά γερμανικά κρατίδια.
«Αυτό θα είναι αρκετό για τρεις μήνες», διευκρίνισε η υπουργός.
Υπό τις συνθήκες αυτές, εργαζόμαστε αδιάκοπα για να εξασφαλίσουμε το καλύτερο για την εταιρεία, τους πελάτες και τους εργαζομένους μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Air Berlin, Τόμας Βίνκελμαν.
Το συνδικάτο ver.di έκανε λόγο για ισχυρό πλήγμα και ανακοίνωσε ότι προτεραιότητά του είναι «η διάσωση των θέσεων εργασίας».
Η προοπτική της πτώχευσης αναφερόταν εδώ και καιρό συχνά από τα μέσα ενημέρωσης.
«Αγνοια» δηλώνει το Βερολίνο
Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ, δήλωσε ότι θεωρεί πως η πιθανή πώληση τμημάτων της Air Berlin στη Lufthansa και άλλες αεροπορικές εταιρείες δεν θα προκαλέσει προβλήματα δημιουργίας καρτέλ. «Δεν πρόκειται για μεταβίβαση της Air Berlin ως συνόλου στη Lufthansa, τμήματα της εταιρείας θα πάνε στη Lufthansa και υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για άλλα τμήματα της εταιρείας, άρα δεν περιμένουμε προβλήματα καρτέλ», δήλωσε στους δημοσιογράφους. Ταυτόχρονα, ο γερμανός υπουργός δήλωσε ότι η γερμανική κυβέρνηση πληροφορήθηκε την κατάσταση της Air Berlin τη νύκτα της Παρασκευής.
Ταμείο στον αέρα
Από το 2008, οι ισολογισμοί της Air Berlin βρίσκονταν πάντα, εκτός ενός έτους, στο κόκκινο.
Η κατάστασή της επιδεινώθηκε πρόσφατα. Χρεωμένη με ένα δισεκατομμύριο ευρώ, κατέγραψε ιστορικές απώλειες το 2016 (782 εκατομμύρια ευρώ). Εδώ και μήνες αντιμετωπίζει αλυσιδωτές ματαιώσεις ή καθυστερήσεις πτήσεων εξαιτίας προβλημάτων με τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τη διαχείριση των αποσκευών, πράγμα που αποτελεί περαιτέρω σκληρό πλήγμα στην εικόνα της.
Η τύχη της εταιρείας, η οποία τροφοδοτείται εδώ και χρόνια με φρέσκο χρήμα από την Etihad, βρισκόταν στην κόψη του ξυραφιού εδώ και πολύ καιρό και η προοπτική πτώχευσης αναφερόταν συστηματικά από τα μέσα ενημέρωσης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News