Από την πρώτη στιγμή που έκαναν την εμφάνιση τους οι σύγχρονες μορφές επικοινωνίας αρχικά μέσω υπολογιστών (e-mail) και μετά με τα μηνύματα sms στα κινητά τηλέφωνα τα στην ζωή μας μπήκαν αρχικά κάποια σύμβολα και μετά διάφορα εικονίδια.
Τα mails και τα text messages «πρώτης γενιάς» συνοδεύονταν από διάφορα σύμβολα (ερωτηματικά, θαυμαστικά κ.α) που είτε από μόνα τους είτε συνδυαζόμενα μεταξύ τους δήλωναν την χαρά, την λύπη, τον θαυμασμό, τον εκνευρισμό κλπ του αποστολέα. Στην συνέχεια εμφανίστηκαν τα emoticons, τα emoji και τα stickers.
Πρόκειται για τις γνωστές «φατσούλες» και τα διαφόρων ειδών εικονίδια που έχουν γίνει μόδα και τοποθετούνται από τους χρήστες στα κείμενα, τα μηνύματα και τα σχόλια τους στο κυβερνοχώρο.
Ερευνητές του ΜΙΤ ανέπτυξαν ένα λογισμικό το οποίο μπορεί να αναγνωρίζει το… ύφος των σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα και ειδικότερα στο Twitter. Το λογισμικό μπορεί να εντοπίζει με επιτυχία αν κάποιο σχόλιο είναι σαρκαστικό. Οπως αναφέρεται σε άρθρο στην επιθεώρηση του ΜΙΤ Technology Review το λογισμικό, που ονομάστηκε DeepMoji, ανέλυσε 1,2 δισεκατομμύρια tweets για την κατανόηση του πώς 64 δημοφιλή emoji χρησιμοποιήθηκαν στα σχόλια αυτά.
[Δείτε το βίντεο που έδωσαν στην δημοσιότητα οι ερευνητές του ΜΙΤ]
Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα emoji αντικαθιστούν την γλώσσα του σώματος του χρήστη. Αφού ο χρήστης δεν μπορεί είτε με κάποια κίνηση ή με μια γκριμάτσα ή με τον τόνο της φωνής του να… δηλώσει το ύφος του σχολίου του επιστρατεύει κάποιο emoji για να το πετύχει. Προγράμματα ανάλυσης της σημασιολογίας κειμένων και σχολίων έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια αλλά οι δημιουργοί του DeepMoji υποστηρίζουν ότι αυτό είναι το πιο προηγμένο. Μια πρώτη εφαρμογή που θα έχει αυτό το πρόγραμμα είναι να βοηθήσει στην προστασία των χρηστών των social media από το διαδικτυακό μπούλινγκ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News