Ηταν λίγες ώρες μετά την κηδεία του Λεωνίδα Λιακόπουλου, του ιδιοκτήτη της θρυλικής ταβέρνας στο Λυγουριό που λειτουργούσε ως το μετά την Επίδαυρο ιερό, τον καθαρτήριο χώρο των καλλιτεχνών, όταν η υπουργός Πολιτισμού αποκάλυψε την πρόθεσή της: Να κηρύξει τον χώρο και την λειτουργία του ιστορικό διατηρητέο μνημείο, ενώ θα παραμένει σε πλήρη λειτουργία, με κανονική ζωντανή χρήση. Κάτι για το οποίο είναι σύμφωνη και η οικογένεια του.
Η υπουργός θεωρεί ότι είναι ένας εμβληματικός χώρος που πρέπει να διατηρηθεί ζωντανή η μνήμη του. Την πρόθεσή της αποκάλυψε αφού παρακολούθησε τον κηδεία στο Λυγουριό. Για την ακρίβεια το έκανε λίγο πριν αρχίσει η παράσταση «Βάκχες» που παρουσίασαν οι σπουδαστές του Λυκείου της Επιδαύρου σε σκηνοθεσία της Μάρθας Φριντζήλα, στο Στάδιο της Επιδαύρου. Ηδη ζήτησε να κινηθούν οι διαδικασίες για να γίνει η κήρυξη, όπως ορίζει το τυπικό και η νομολογία.
Σημειώνουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, με στόχο να προστατευθεί η χρήση και η φυσιογνωμία ενός χώρου και να τιμηθεί η μνήμη του. Το ίδιο έχει συμβεί με το ιστορικό εκδοτικό οίκο «Ικαρος», για την ακρίβεια με την έδρα του στην οδό Βουλής 4 στο Σύνταγμα που κηρύχθηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο το 1997. Αντίστοιχα έχει κηρυχθεί η χρήση του θεάτρου Ολύμπια στην Ακαδημίας. Εκεί που ήταν ως πρόσφατα η στέγη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και που το υπουργείο φρόντισε –επί Ευάγγελου Βενιζέλου το 2003- να κηρύξει τη χρήση του, με την ομόφωνη απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.
Η ίδια η Λυδία Κονιόρδου υπήρξε θαμώνας και φίλη του Λεωνίδα αφού δεκάδες ρόλους ερμήνευσε στην Επίδαυρο και πέρασε αμέτρητα βράδια δειπνώντας εκεί. Υπάρχει μάλιστα φωτογραφία της στους τοίχους της ταβέρνας με την ίδια να σέρνει τον χορό. Ο Λεωνίδας ήδη από χθες λειτουργεί και πάλι κανονικά, με δημιουργούς να κατακλύζουν την αυλή και το εσωτερικό της ταβέρνας, καθώς το κρύο ήταν έντονο τις τελευταίες νύχτες.
Το βέβαιο είναι ότι την Παρασκευή, καθώς χιλιάδες επισκέπτες θα φτάσουν στην Επίδαυρο για την παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη που ο Νίκος Κυπουργός μετέτρεψε σε σύγχρονη όπερα με Τρυγαίο τον Τζίμη Πανούση, πολλοί θα σπεύσουν να περάσουν από τον χώρο. Για να τιμήσουν τον «ταβερνιάρη» που στάθηκε ίσος, πιστός, σύμβουλος, φίλος των θρύλων του θεάτρου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News