Γερμανοί στρατιώτες που γευματίζουν χαρούμενοι στο Παπάφειο ορφανοτροφείο, κάνουν βόλτες στην παραλία και βγάζουν αναμνηστικές φωτογραφίες με φόντο το λιμάνι: το βλέμμα του κατακτητή – υπό τις οδηγίες του Γραφείου Προπαγάνδας- επιλέγει να εστιάσει σε στιγμιότυπα ανεμελιάς, θυμίζοντας σε τίποτα τις εικόνες θηριωδίας των Ναζί που έχουμε συνηθίσει. Η έκθεση «Στο περιθώριο του πολέμου: Η Θεσσαλονίκη της Κατοχής (1941-1944)» στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού φέρνει στο φως άγνωστες αναμνήσεις Γερμανών από τη θητεία τους στην Ελλάδα, μια πλούσια συλλογή εκατοντάδων φωτογραφιών που είχαν αρχικά συλλεχθεί συστηματικά από ανώνυμο γερμανό στρατιώτη και στη συνέχεια αγοράστηκαν από τον συλλέκτη Βύρωνα Μήτο. Στόχος της έκθεσης είναι να αποκαλύψει τη δύναμη της προπαγάνδας, όπως αυτή αποτυπώνεται στην επίσημη και στην ερασιτεχνική φωτογραφική παραγωγή του Τρίτου Ράιχ και να ρίξει φως στις άγνωστες όψεις της ιστορίας της πόλης, καθώς η γερμανική κατοχή συνεχίζει να αποτελεί μία περίοδο για την οποία «σκοτεινά σημεία» συνεχίζουν να υφίστανται.