Ολα άρχισαν στις 28 Ιουνίου του 1969 στη Νέα Υόρκη. Εκείνο το βράδυ αστυνομικοί εισέβαλλαν στο γκέι μπαρ Stonewall Inn με σκοπό να κάνουν έλεγχο στους θαμώνες και να συλλάβουν όσους θεωρούνταν «ύποπτοι».
Υποπτοι ήταν εκείνοι που δεν είχαν μαζί τους χαρτιά, οι άντρες που ήταν ντυμένοι γυναικεία και οι γυναίκες, που δεν φορούσαν τουλάχιστον 3 θηλυκά ρούχα (π.χ. φούστα, γόβες κτλ.).
Επίσης ο κανόνας της εποχής ήταν οι μαγαζάτορες να μη σερβίρουν ποτά στους γκέι και οι γκέι να μη χορεύουν μεταξύ τους. Σε τέτοιου είδους ελέγχους (που ήταν τακτικοί) συλλαμβάνονταν και οι παραβάτες γκέι αλλά και οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι στα μπαρ.
Εκείνο το βράδυ, όμως, οι γκέι θαμώνες του μπαρ Stonewall Inn αρνήθηκαν να μπουν στη σειρά για τον καθιερωμένο έλεγχο. Αντίθετα επιτέθηκαν στους αστυνομικούς και τους έδιωξαν από το μπαρ. Το επόμενο πρωί, εκείνοι οι γκέι έγιναν ήρωες, και έκτοτε κάθε χρόνο τέτοια μέρα, η γκέι κοινότητα σε όλο τον κόσμο, τιμά την πρώτη εξέγερση κατά της καταπίεσης και της ανισότητας.
Μάλιστα από το 1980 και μετά, αυτή η μέρα έγινε μήνας και πλέον ο μήνας Ιούνιος γιορτάζεται παγκοσμίως ως μήνας Pride (Υπερηφάνειας) από άντρες και γυναίκες της κατηγορίας LGBΤ. Στην κατηγορία αυτή, σύμφωνα με το αρκτικόλεξο, ανήκουν οι λεσβίες, οι γκέι, οι μπαϊσέξουαλ και όσοι έχουν αλλάξει φύλλο.
Η πιο συνήθης εικόνα εορτασμού του μήνα Pride είναι οι πολύχρωμες παρελάσεις σε διάφορες πόλεις του κόσμου, με άρματα και μασκαρεμένους γκέι (άνδρες και γυναίκες) και με έμβλημα το σύμβολο της ειρήνης στα χρώματα του ουράνιο τόξου. Γίνονται και πολλά πάρτι και φεστιβάλ ανά τον κόσμο, αλλά αυτά αφορούν καθαρά τη γκέι κοινότητα και δεν γίνονται αντιληπτά από τους υπόλοιπους.
Τελευταία όμως, ο μήνας Pride γιορτάζεται και στις βιτρίνες των εμπορικών καταστημάτων, από τις εταιρείες ανδρικών και γυναικείων ρούχων και αξεσουάρ, με ειδικές κολεξιόν στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Φέτος δε κυκλοφορούν στην αγορά από παπούτσια Pride Collection μέχρι τζιν κι από βερνίκια νυχιών μέχρι… μπισκότα «για όλες τις οικογένειες».
Προφανώς όλα αυτά γίνονται προς άγραν νέας πελατείας. Το σωστό εταιρικό μάρκετινγκ είναι εκείνο που στοχεύει σε διάφορες και συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις τις εταιρείας και οι γκέι είναι μία τέτοια κατηγορία. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες, οι άνδρες γκέι είναι μια κατηγορία που ψωνίζει πολύ, σχεδόν όσο οι γυναίκες στρέιτ.
Το θέμα είναι αν οι άνδρες γκέι που είναι κατά γενική ομολογία κομψοί και ραφινάτοι, θέλουν να φορέσουν ένα ζευγάρι παπούτσια που μόνο ένας γκέι θα φορούσε…
Από την άλλη, τα Converse με τις χρωματιστές σόλες και τα pixels, τα Adidas Superstar με τις πιτσιλιές, τα συλλεκτικά T-shirts με στάμπες AnyForty ή τα βερνίκια και τις θήκες για το κινητό γιατί να μην τα αγοράσει κι ένας στρέιτ;
Οσο για τα μπισκότα, αυτά είναι μια αστεία ιστορία, φαντάζομαι, για να κάνεις πλάκα στο γραφείο… όχι για να τα βάλεις μέσα στο καλαθάκι του παιδιού σου με το φαγητό για το σχολείο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News