573
Οι κάμερες έφυγαν από το λογότυπο της φίρμας και έκαναν καρέ στους έλληνες εισαγγελείς | REUTERS/Aly Song/Files

«Oχι» των ελλήνων εισαγγελέων στη Γερμανία για το σκάνδαλο της Volkswagen

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 11 Μαρτίου 2016, 20:31
Οι κάμερες έφυγαν από το λογότυπο της φίρμας και έκαναν καρέ στους έλληνες εισαγγελείς
|REUTERS/Aly Song/Files

«Oχι» των ελλήνων εισαγγελέων στη Γερμανία για το σκάνδαλο της Volkswagen

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 11 Μαρτίου 2016, 20:31

Το σκάνδαλο που κόστισε πολλά στο κύρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε η ώρα να εξεταστεί και ποινικά, με τους Γερμανούς να θέλουν να χειριστούν οι ίδιοι αποκλειστικά την υπόθεση στη χώρα τους. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη ανοιχτή δικογραφία για το θέμα μετά την παραγγελία του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ηλία Ζαγοραίου για προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να διακριβωθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της απάτης αλλά και της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Πριν από λίγες ημέρες σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην ολλανδική πόλη Χάγη, στο πλαίσιο της Eurojust, με εισαγγελείς από 18 χώρες. Εκεί, οι εισαγγελείς της Γερμανίας υποστήριξαν ότι πρέπει να εξεταστεί αποκλειστικά από τη Δικαιοσύνη της χώρας τους η υπόθεση των «πειραγμένων» λογισμικών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και ζήτησαν να διαβιβαστούν σε αυτούς όλες οι δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί για το θέμα. Κατά την άποψη που διατύπωσαν οι γερμανοί εισαγγελικοί λειτουργοί, αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, θα υπάρξει, όπως είπαν, «επικάλυψη του αξιόποινου».

Στη θέση των γερμανών εισαγγελέων αντέδρασαν πρώτοι οι έλληνες συνάδελφοί τους, Ελένη Τουλουπάκη και Χρήστος Τζούρας, οι οποίοι εξέφρασαν ανησυχίες για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης στην περίπτωση που επιληφθεί η γερμανική Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο έλληνες εισαγγελείς, εξέφρασαν ρητά τις επιφυλάξεις τους επικαλούμενοι τη μεγάλη υπόθεση διαφθοράς της Siemens. «Στο παρελθόν είχαμε πολύ κακή εμπειρία από την υπόθεση της Siemens, όπου τα κακουργήματα μετατράπηκαν σε πλημμελήματα» φέρονται να είπαν οι δύο έλληνες εισαγγελείς βρίσκοντας σύμφωνους με τους δικούς τους προβληματισμούς πολλούς συναδέλφους τους, με πρώτη την πολυπληθή αμερικανική αντιπροσωπεία. Στη ίδια συνάντηση τονίστηκε μάλιστα, πως για τη συγκεκριμένη υπόθεση στη Γερμανία, βάσει της νομοθεσίας, προβλέπονται χρηματικές ποινές και όχι ποινικές κυρώσεις.

Το «μέτωπο» που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι γερμανοί εισαγγελείς στην αξίωσή τους, πλην ελλήνων και αμερικανών εισαγγελέων, απαρτίζεται και από τους συναδέλφους τους της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας. Η στάση των ελλήνων εισαγγελέων προκάλεσε αίσθηση ενώ είναι χαρακτηριστικό πως η πολυμελής αντιπροσωπεία από τις ΗΠΑ -όπου έχει διενεργηθεί μεγάλη έρευνα για την υπόθεση- τους έδωσε συγχαρητήρια.

Το «γερμανικό αίτημα» θα κριθεί, τελικώς, σε επόμενη συνάντηση, προκειμένου οι γερμανοί εισαγγελείς να εκθέσουν στους συναδέλφους τους τα επιχειρήματά τους. Μέχρι τότε, Ελλάδα, Ιταλία και Γαλλία πρόκειται να συνεργαστούν στενά για τη διερεύνηση της υπόθεσης της Volkswagen, με ανταλλαγή στοιχείων και τεχνογνωσίας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι έρευνες.

(REUTERS/Denis Balibouse)

Η έρευνα στην Ελλάδα

Aπό τον περασμένο Σεπτέμβριο διενεργείται προκαταρκτική εξέταση για το σκάνδαλο με τις ενδείξεις ρύπων στα συγκεκριμένα γερμανικά αυτοκίνητα, το οποίο αποκαλύφθηκε, όπως και η υπόθεση της Siemens, στις ΗΠΑ.

Στη χώρα μας, η έρευνα που διατάχθηκε με εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ηλία Ζαγοραίου, αναζητά ενδεχόμενες αξιόποινες πράξεις όπως αυτή της κακουργηματικού βαθμού απάτης σε βάρος του Δημοσίου, κατηγορία που αφορά ζημιά από χρηματικά ποσά που σχετίζονται με τέλη ταξινόμησης.

Στην παραγγελία του, ο κ. Ζαγοραίος ζητούσε ακόμη να ληφθούν μαρτυρικές καταθέσεις των αρμοδίων υπαλλήλων του υπουργείου Μεταφορών οι οποίοι να διευκρινίζουν:

«Πόσα αυτοκίνητα VW, SEAT, SKODA, AUDI, τύπου, κυβικών, ιπποδύναμης, ντίζελ και βενζίνης κυκλοφορούν στην Ελλάδα και για ποιο χρονικό διάστημα,

Τι εκπομπές ρύπων φέρεται να εξέπεμπαν τα οχήματα αυτά και τι εκπομπές πραγματικά εξέπεμπαν εάν δεν έφεραν το επίδικο λογισμικό,

Αν με βάση τις εκπομπές ρύπων που φέρεται ότι εξέπεμπαν τα οχήματα αυτά, οι κάτοχοί τους υποχρεούνταν να πληρώσουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας και πόσα θα πλήρωναν με βάση τους πραγματικούς ρύπους, προσδιορίζοντας έστω και κατά προσέγγιση το ύψος του ποσού που απώλεσαν τα δημόσια ταμεία,

Εάν υπήρξε τελικώς υποβάθμιση ή ρύπανση του περιβάλλοντος από την κυκλοφορία των επίδικων οχημάτων».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...