Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι σύντομα θα εφοδιάζεται η πλειοψηφία των νέων αυτοκινήτων με συστήματα, τα οποία αναλαμβάνουν να φρενάρουν αυτόματα το όχημα, αν διαπιστώσουν με τους αισθητήρες τους, ότι επίκειται σύγκρουση και ο οδηγός δεν αντιδρά έγκαιρα. Πρόκειται για μία τεχνολογία, η οποία εξαπλώνεται πλέον και σε φτηνά μοντέλα μικρών κατηγοριών, ενώ μέχρι πρόσφατα αποτελούσε προνόμιο των ακριβών Ι.Χ.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς τα συστήματα αυτόματης επιβράδυνσης είναι χρήσιμα κυρίως μέσα σε πόλεις, όπου κινούνται κατά κύριο λόγο τα μικρά μοντέλα και αποφεύγονται οι συγκρούσεις με πεζούς ή μειώνεται η σφοδρότητα της σύγκρουσης μαζί τους.
Η σημασία των νέων τεχνολογιών, που υποστηρίζουν τον οδηγό, αντανακλάται και στον τρόπο αξιολόγησης των καινούριων αυτοκινήτων στις δοκιμές πρόσκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφάλειας EuroNCAP. Έτσι, προβλέπεται πλέον ειδική βαθμολογία για τα συστήματα ασφαλείας, με τα οποία εφοδιάζεται κάθε νέο μοντέλο, η οποία επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τον αριθμό των αστεριών της τελικής αξιολόγησης. Ουσιαστικά, υποχρεώνονται οι αυτοκινητοκατασκευαστές να ενσωματώνουν στα οχήματά τους τέτοια συστήματα, ώστε να λάβουν την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων, που θεωρείται ‘’must’’ από τις μικρομεσαίες κατηγορίες και πάνω.
Στο μέλλον θα αξιολογούνται όλα αυτά τα συστήματα σε ακόμη ρεαλιστικότερες συνθήκες, ώστε να ανταποκρίνονται περισσότερο στα ατυχήματα με πραγματικούς πεζούς. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε ένα νέο ντάμι με αρθρώσεις, που του επιτρέπουν να περπατά. Το προηγμένο «ανδρείκελο» διαθέτει αισθητήρες και διάφορα όργανα μέτρησης των πιέσεων, που ασκούνται πάνω του τη στιγμή της πρόσκρουσης με το όχημα. Χάρη στις καινοτομίες του αναμένεται να βοηθήσει πολύ στη σωστή αξιολόγηση και στην εξέλιξη των συστημάτων ‘’Brake Assist’’, που εξαπλώνονται πλέον με γρήγορους ρυθμούς στον χώρο των τεσσάρων τροχών.
Πρόκειται για ένα μικρό λιθαράκι στον δρόμο προς ακόμη μεγαλύτερη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί πανευρωπαϊκά στα θέματα της οδικής ασφάλειας τα τελευταία χρόνια είναι συγκλονιστική, ασχέτως αν περνά απαρατήρητη από τον περισσότερο κόσμο.
Γιατί πώς αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις τη μείωση των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα στις χώρες της ΕΕ από 55.000 το 2001 σε 25.700 το 2014; Mάλιστα το 17% των θυμάτων ήταν πεζοί. Και για να συνεχιστεί αυτή η πτωτική τάση χρειάζονται συνεχώς καινοτόμες ιδέες και τεχνολογίες, όπως είναι δηλαδή και το νέο, αρθρωτό ντάμι.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News