Ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Άντριου Κουόμο, αποφάσισε ότι δεν είναι δυνατόν, το πιο πολυσύχναστο και πολυχρησιμοποιημένο σιδηροδρομικό υπόγειο δίκτυο της πόλης, να είναι στην τωρινή του μορφή: εγκαταλειμμένο, βρόμικο, ένας άλλος κόσμος, κολλημένος στον προηγούμενο αιώνα, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Κλέπερ από το Associated Press.
Μέχρι το τέλος του χρόνου όλοι οι σταθμοί του δικτύου θα έχουν κάλυψη Wi-Fi και μέχρι τις αρχές του 2017 θα υπάρχει και κάλυψη τηλεφωνικού σήματος.
Θυμάστε τις αλλαγές που κάναμε εμείς πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στους δικούς μας σταθμούς; Καμία σχέση. Τριάντα από τους σταθμούς θα αλλάξουν εντελώς, με σκοπό να γίνουν πιο καθαροί, πιο ασφαλείς, καλύτεροι.
Επίσης, μέσα στα βαγόνια θα τοποθετηθούν σταθμοί φόρτισης συσκευών και ο στόλος των λεωφορείων θα αντικατασταθεί με 1500 καινούρια οχήματα. Ακόμα θα προστεθούν περίπτερα πληροφοριών, θέσεις με συσκευές ενδοεπικοινωνίας με το προσωπικό του σταθμού, καθώς και επιπλέον οθόνες γενικών πληροφοριών. Μερικά από τα νέα οχήματα του στόλου των λεωφορείων θα λειτουργούν και ως σημείο πρόσβασης Wi-fi για τους επιβάτες τους.
«Πρέπει να γίνει πιο αξιόπιστο, πιο άνετο. Θέλουμε ο κόσμος να σταματήσει να χρησιμοποιεί τα αυτοκίνητα και να αρχίσει να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης» δήλωσε ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Άντριου Κουόμο, την προηγούμενη εβδομάδα, κατά την διάρκεια εκδήλωσης στο Μουσείο Μεταφορών της Νέας Υόρκης, για την παρουσίαση του σχεδίου ανάπλασης του δικτύου των μαζικών μέσων μεταφοράς της πόλης.
Οι αναβαθμίσεις είναι μέρος του σχεδίου ανάπλασης του δικτύου, που ανέρχεται συνολικά στα 29 δισ. δολάρια ( 26,6 δισ. ευρώ). Επίσης συμπεριλαμβάνει νέα ρολόγια αφίξεων με αντίστροφη μέτρηση, συστήματα αγοράς εισιτηρίων μέσω κινητών, καλύτερη σηματοδότηση και επισκευές σηράγγων και γεφυρών του δικτύου.
«Αυτές είναι ζωτικής σημασίας επενδύσεις για την εκσυγχρόνιση του υπογείου και των λεωφορείων ώστε να καταστεί η καθημερινή μεταφορά λιγότερο απαίσια», είπε ο Τζον Ράσκιν, εκτελεστικός διευθυντής της Συμμαχίας Επιβατών (Riders Alliance), μιας οργάνωσης που συνηγορεί υπέρ των επιβατών.
Παρόλα τα παραπάνω ανακοινωθέντα, το πεντάχρονο σχέδιο δεν είναι αρκετά φιλόδοξο όσο θα ήθελαν αρκετοί. Αλλά ο Λου Ρίσιο, πρώην επίτροπος μεταφορών και πρώην μέλος της Μητροπολιτικής αρχής μεταφορών, θεωρεί ότι είναι μια ουσιώδης κίνηση από την πλευρά του κυβερνήτη και την Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (MTA).
«Η εμπειρία του επιβάτη – πελάτη πρέπει να είναι ευχάριστη και ελκυστική, και όχι σα να πηγαίνει σε ένα μπουντρούμι» τόνισε ο κ. Ρίσιο που πλέον δίνει διαλέξεις στα Πανεπιστήμια Κολούμπια και Νέας Υόρκης. Και πρόσθεσε ότι είναι απαραίτητο αλλά όχι αρκετό. Θα ήθελε να υπάρχει δέσμευση για μια νέα γραμμή του μετρό κάθε δεκαετία και μια πηγή χρηματοδότησης που να μπορεί να το κάνει πραγματικότητα.
Η ανακαίνιση των τριάντα σταθμών θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020. Κάθε μέρος του σχεδίου υπολογίζεται ότι θα κρατήσει από έξι μήνες έως έναν χρόνο και κάποιοι σταθμοί θα παραμείνουν κλειστεί κατά την διάρκεια των εργασιών.
Σε παλιότερα σχέδια είχε προταθεί οι εργασίες να γίνονται τις νύχτες και τα σαββατοκύριακα. Με το να αφήνουν τα συνεργεία να δουλέψουν κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι εργασίες θα τελειώσουν νωρίτερα και θα κοστίσουν λιγότερο.
Η ανακοίνωση έγινε κατά την παρουσίαση από τον κυβερνήτη Άντριου Κουόμο, των προτεραιοτήτων του για το 2016. Η ομιλία του αναφέρθηκε εκτενώς στο παρελθόν της πόλης και μεγάλων έργων που είναι και το σήμα κατατεθέν της Νέας Υόρκης, όπως το κανάλια, τις γέφυρες, τα λιμάνια, τις σήραγγες και τους ουρανοξύστες της.
«Χτίσαμε όλο αυτό το μέρος με παλικαριά, δεξιότητα και τόλμη. Αυτό είναι το DNA μας. Αυτό είναι το αίμα στις φλέβες μας. Είμαστε Νεοϋορκέζοι, δεν δεχόμαστε όχι για απάντηση», τόνισε ο Άντριου Κουόμο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News