1340
|

«Ελεύθερο ζευγάρι» στο Τσάι στη Σαχάρα

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 29 Οκτωβρίου 2014, 00:22

«Ελεύθερο ζευγάρι» στο Τσάι στη Σαχάρα

Αίαντας Αρτεμάκης Αίαντας Αρτεμάκης 29 Οκτωβρίου 2014, 00:22

Η παράσταση «Ελεύθερο ζευγάρι», των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε για δεύτερη συνεχή χρονιά στο «Τσάι στην Σαχάρα». Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία-μουσική επένδυση του Αλέξανδρου Λιακόπουλου και απόδοση-προσαρμογή του ηθοποιού Γιώργη Κοντοπόδη. Συμπρωταγωνιστεί η Χριστίνα Βογιατζή. Δείτε τι μας είπαν ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνιστές της παράστασης.

Γέλασα αρκετά κατά την διάρκεια του έργου. Περισσότερο όταν ο ένας από τους δύο πρωταγωνιστές βρισκόταν στο παρασκήνιο. Δεν φοβάστε ότι οι θεατές χάνουν εκπληκτικά σημεία από τις ερμηνείες των ηθοποιών, επειδή απλά η προσοχή τους είναι στραμμένη στο κύριο δρώμενο;

Αλέξανδρος Λιακόπουλος: Μα ο ηθοποιός δεν ερμηνεύει μόνο όταν έχει λόγο ή βρίσκεται στο κέντρο της σκηνής, αλλά κάθε στιγμή της παράστασης. Η ουσία είναι ο θεατής να νιώσει ότι βρίσκεται μέσα στο σπίτι αυτού του ζευγαριού. Αυτό ήταν το ζητούμενό μου. Να γίνουν οι θεατές ένα με τους ηθοποιούς και ο χώρος τόσο οικείος, όπως το σπίτι τους.

Το έργο των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε έχει γραφτεί για μια άλλη εποχή και κοινωνία. Πόσο δύσκολο ήταν να το μεταφέρετε στη δική μας; Ποια στοιχεία κρατήσατε;

Α.Λ.: Οι ανθρώπινες σχέσεις δεν έχουν εποχή, παραμένουν ίδιες. Η ζήλια είναι ζήλια, η συνήθεια είναι συνήθεια, το κεράτωμα είναι κεράτωμα και η αγάπη είναι αγάπη. Άλλωστε πρόκειται για δυο σπουδαίους συγγραφείς που δημιουργούν χαρακτήρες και καταστάσεις αληθινές αλλά και με πολύ γέλιο. Οφείλω να πω ότι στο έργο έγινε ένα γερό πείραγμα, που βοήθησε να έρθει στη σημερινή πραγματικότητα, με αποτέλεσμα ο Κρητικός και η Ιταλίδα να γίνουν το πιο αγαπημένο ζευγάρι των θεατών.

Η διαδραστικότητα κρύβει κινδύνους; Το κοινό κομπλάρει ή συμμετέχει;

Α.Λ.: Συμμετέχει και μόνο του. Υπάρχουν θεατές που, πριν μπουν στην παράσταση, επειδή έχουν ακούσει από φίλους για τη διάδραση με το κοινό, γιατί οφείλω να πω ότι η μεγαλύτερη διαφήμιση της συγκεκριμένης παράστασης έγινε από στόμα σε στόμα και ίσως αυτό να είναι το πιο σημαντικό, λένε πριν την παράσταση: "Θα με διαλέξουν να μιλήσω και εγώ;". Το κοινό έχει ανάγκη να εκφραστεί και ευτυχώς οι δυο πρωταγωνιστές της παράστασης δημιουργούν τόσο επιτυχημένα την επαφή τους με τον κόσμο, που δεν κομπλάρει κανείς ποτέ. Άλλωστε, αν κάποιος δεν θέλει να μιλήσει, αυτό είναι απόλυτα σεβαστό.

Η επιλογή των μουσικών διαλειμμάτων-θεμάτων πώς έγινε;

Α.Λ.: Με πρόβα, ένστικτο, τσαχπινιά και αυθορμητισμό.

Όσα δείχνετε στην σκηνή με έκαναν να σκεφτώ ότι έχετε κάποια παρεμφερή βιώματα. Ισχύει κάτι τέτοιο; Αν ναι, πως σας βοήθησαν στην προετοιμασία του ρόλου; Αν όχι, με ποιο τρόπο προετοιμάσατε τον χαρακτήρα που υποδύεστε;

Χριστίνα Βογιατζή: Είναι εξαιρετικά τιμητικό για εμένα αυτό που λέτε! Ως προς το πώς με είδατε στον ρόλο μου και σκεφτήκατε πως "τα 'χει περάσει και αυτή μάλλον η καημένη"! Αλλά ή έχω σταθεί τυχερή ή δεν εμπνέω (ευτυχώς!) το θράσος να με πιέσουν να κάνω οτιδήποτε κόντρα σ' εμένα. Δε μου έχει τύχει κάτι παρεμφερές μέχρι σήμερα και δεν θα ήθελα κιόλας! Όταν λοιπόν δεν έχω προσωπικά βιώματα που να σχετίζονται με τον ρόλο που μου δίνεται, προσπαθώ να τον χτίσω από την αρχή παρατηρώντας άλλους ανθρώπους που να μου θυμίζουν σε κάτι τον ρόλο που υποδύομαι, χρησιμοποιώντας τη φαντασία μου και κυρίως, βρίσκω τα πατήματά του στην πρόβα. Στην προκειμένη περίπτωση, έπαιξα πολύ σύμφωνα με τον Γιώργο (τον σύζυγο μου στο έργο). Αντιδρούσα αρχικά σε σχέση με αυτόν, έβρισκα την "Αντωνία" μου μέσα από εκείνον. Μετά, αυτό προχωράει μάλλον από μόνο του.

Η υστερική σύζυγος, αρχικά «αναμάρτητη», μετατρέπεται σε κυρία Τζέφερσον… Το τέλος έρχεται τυχαία ή ισχύει το ρητό: «όταν σχεδιάζεις εκδίκηση, σκάψε δύο λάκκους»;

Χ.Β.: Μόνο τυχαία δεν έρχεται! Εξ αρχής, δεν έπρεπε να έχει δεχτεί την πρόταση του συζύγου της περί ελευθερίας στη σχέση τους κ.λπ. Άπαξ και δέχτηκε να κάνει κάτι νιώθοντας όλη αυτή την καταπίεση μέσα της, είναι σχεδόν φυσικό στη συνέχεια που της βγήκαν αρνητικές συμπεριφορές απέναντι του! Πήγε τόσο κόντρα στον ψυχισμό της για χάρη του και αυτό την οδήγησε σχεδόν φυσιολογικά στο να θέλει να του τσακίσει τον ανδρισμό. Άρα, προφανώς, καταλήγω σε αυτό που λέτε! Η εκδίκηση είναι αδύνατο να αποτελέσει λύση! Το θέμα είναι να κάνεις το καλύτερο που μπορείς για να μη φτάσεις εκεί. Μετά, δύσκολα έχει γυρισμό.

Πόσο ελεύθεροι είστε στις σχέσεις σας;

Χ.Β.: Είναι πολύ σχετικό αυτό. Εγώ ας πούμε δεν ξέρω καν αν αποδέχομαι τον όρο σχέση, αν αυτό σημαίνει απόλυτη δέσμευση, δικός ΜΟΥ-δικιά ΣΟΥ και τα συναφή! Όμως σε μια …"σχέση" δεν είμαστε μόνοι μας για να αποφασίσουμε από πριν πώς θα φερθούμε ή πώς το βλέπουμε. Μπορεί με τον Χ να σας βγει να κάθεστε ασύστολα στο σπίτι, να βλέπετε ταινίες, να παίζετε το χαρτάκι σας, να μαγειρεύετε και για ξερουτίνιασμα να καλείτε κανένα φίλο και με τον Ψ να γυρίσετε την Ευρώπη με ποδήλατο! Άρα, θεωρώ πως η συμπεριφορά μας εξαρτάται πάρα πολύ από τη χημεία μας με τον άλλο. Σε γενικές γραμμές όμως, για να καταλήξω κάπου, μέχρι σήμερα ξέρω πως δεν εγκλωβίζω και δεν επιτρέπω να εγκλωβίζομαι.

Γιώργης Κοντοπόδης: Απλά καθόλου… χωρίς περαιτέρω σχόλια!

Γυμνοί στην αφίσα, ρούχα στη σκηνή. Ποιος είχε την ιδέα;

Χ.Β.: Μαρτυρικές στιγμές για τον σκηνοθέτη μας που είχε από την μια πολύ καλή ιδέα και από την άλλη εμένα να κάνω σαν παλαβή! Είχαν γίνει βασικά πολλές πρόβες και δεν είχε ειπωθεί ούτε είχε υπάρξει κανένας λόγος η "Αντωνία" να βγει τσίτσιδη στη σκηνή! Πάω λοιπόν στο θέατρο για τη φωτογράφιση και μου λέει την έμπνευσή του για το ημίγυμνο ουσιαστικά! Ήμουν τόσο ανυποψίαστη που έκανα σαν ανήλικο! Δεν ένιωθα άνετα αρχικά καθόλου να κάτσω να φωτογραφηθώ έτσι.. Αλλά ο κ. Λιακόπουλος για να είμαι ειλικρινής, δεν θα με έβαζε να κάνω κάτι που δεν θέλω με το ζόρι. Οπότε άκουσα τη σκέψη του, τη βρήκα ενδιαφέρουσα εν τέλει και έγινε!!

Γ.Κ.: Το να είμαστε ντυμένοι στη σκηνή είναι νομίζω το φυσιολογικό. Η αφίσα είναι κάτι που προέκυψε την ημέρα της φωτογράφισης. Το Concept ήταν καθαρά ιδέα του σκηνοθέτη, μα το αρχικό πλάνο ήταν να είμαστε ντυμένοι. Έτυχε όμως και ήταν μια από αυτές τις ευχάριστες στιγμές που η δημιουργικότητα στέκεται πάνω απ' τους καλλιτέχνες και που πολύ απλά δοκιμάζαμε πράγματα. Γενικά αυτό το έργο ανέβηκε μέσα σε ένα χαλαρό και ευχάριστο κλίμα, χωρίς άγχος και πίεση. Γι αυτό νομίζω και το αποτέλεσμα είναι αυτό που είναι σε όλα τα επίπεδα, φωτογράφισης, παράστασης, σχέσης ηθοποιών.

Έχετε βρεθεί ποτέ στη θέση του συζύγου;

Γ.Κ.: Ο συγκεκριμένος σύζυγος περνάει από πολλές "θέσεις" στη πορεία του έργου. Από θύτης γίνεται θύμα και καταλήγει… μακαρίτης. Θεωρώ πως δεν υπάρχει ανθρώπινη σχέση, στην οποία οι ρόλοι του θύτη και του θύματος να μην εναλλάσσονται (ίσως όχι τόσο ακραία και δραματικά όσο σε ένα έργο, μα σίγουρα εναλλάσσονται). Δε βρίσκω λοιπόν λόγο να έχω αποτελέσει εγώ εξαίρεση στο κανόνα. Άλλωστε, όπως πολύ συχνά λέω, κάθε ρόλος έρχεται στη ζωή μας για ένα λόγο, για να μας διδάξει κάτι. Τον λόγο που ήρθε ο συγκεκριμένος ρόλος σε μένα ψάχνω ακόμη να τον βρω και η ερώτησή σου μου δίνει νέες παραμέτρους ψαξίματος.

Απόδοση και προσαρμογή κειμένου. Συμπρωταγωνιστής. Ηθοποιία ή γράψιμο; Τι σας τραβάει περισσότερο;

Γιώργης Κοντοπόδης: Ξεκάθαρα η υποκριτική. Το γράψιμο είναι κάτι που αγαπώ ως χόμπυ, ο τρόπος μου να βγάζω μοίχειες σκέψεις μου στον κόσμο, μα η υποκριτική ήταν, είναι και θα είναι η μεγάλη "καψούρα" της ζωής μου.

Τιμές εισιτηρίων: 10€, 7€ φοιτητικό – ανέργων

Τσάι στη Σαχάρα,
Λαοδικείας 18, Ιλίσια.
Τηλ.: 211-0120936

*Ο Αίαντας Αρτεμάκης γεννήθηκε το 1982 και είναι δημοσιογράφος και «κομπιουτεράς». Πουλάει κομπιουτεράκια στην Ομόνοια, με προτίμηση στα γιαπωνέζικα. Του αρέσει να διαβάζει και να ονειρεύεται μια γερή δημοκρατία. Παντρεύτηκε το 1989 τον καλό του φίλο, Amstramd 1512. Δυστυχώς από τότε, έχει αλλάξει πολλούς αγαπημένους. Τώρα συζεί με έναν Z800 HP.

Προηγούμενα άρθρα του Αίαντα Αρτεμάκη 

*Έπειτα από κλήρωση 5 τυχεροί, που θα αφήσουν το σχόλιό τους εδώ, θα κερδίσουν από μία διπλή πρόσκληση για την παράσταση της Κυριακής 2 Νοεμβρίου.*

(Παρακαλούμε, κατά την υποβολή σχολίων, να χρησιμοποιείτε έγκυρο email ώστε να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας σε περίπτωση που κληρωθείτε. Το protagon δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν αλλαγές στην ημερομηνία των προσκλήσεων. Οι υπεύθυνοι οφείλουν να επικοινωνούν με τους νικητές σε τέτοιες περιπτώσεις, στο τηλέφωνο επικοινωνίας που έχουν δηλώσει οι ίδιοι απαντώντας στο ενημερωτικό email, το οποίο αποστέλλεται από το protagon.gr μετά την κλήρωση) Για περισσότερες προσκλήσεις, δείτε εδώ.

*Οι νικητές είναι:

  2.gel
  5.Νίκος
  7.John D Carnessiotis
  9.Γωγώ Παλαιοκώστα
11.ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News