Χρησιμοποιείς smartphone ενώ το μωρό μπουσουλάει δίπλα σου, τρώει στην αγκαλιά σου, παίζει στο τραπέζι του σαλονιού σου ενώ εσύ απορροφημένα μοιράζεσαι φωτογραφίες, στέλνεις τα νέα της ημέρας ή ενημερώνεσαι για αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο;
Χάρηκες όταν το παιδί σου μπόρεσε να κάνει τα πρώτα του βήματα, να πει τις πρώτες δειλές λέξεις και προτάσεις, να φορέσει τη μοδάτη σχολική τσάντα και να παίξει τα πρώτα του παιχνίδια στην αυλή ενός δημοτικού σχολείου χεράκι-χεράκι με το πρώτο παιδικό φλερτ και είπες να του αφήσεις ένα δώρο στο κομοδίνο δίπλα στο κρεβάτι, το πολυπόθητο νέο smartphone που μόλις κυκλοφόρησε στα ράφια των μαγαζιών;
«Τα μικρά παιδιά δεν χρειάζονται smartphone. Πρέπει πρώτα να μάθουν να περπατούν με σιγουριά στην πραγματική ζωή» υπογράμμισε με γλαφυρότητα την Δευτέρα η Μαρλένε Μόρτλερ, γερμανίδα βουλευτής των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU), του αδελφού κόμματος της Μέρκελ, βασιζόμενη σε προδημοσίευση έρευνας του πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Κολωνίας αναφορικά με τις επιπτώσεις της χρήσης των smartphones στα βρέφη και τα παιδιά.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας, όταν οι γονείς εν παρουσία του μωρού ασχολούνται με το κινητό τους, ενδέχεται τα βρέφη να εμφανίσουν διατροφικά προβλήματα όπως η συνεχής άρνηση για φαγητό ή η κατανάλωση πολύ μικρών ποσοτήτων αυτού με τις αντίστοιχες συνέπειες στην σωματική και πνευματική τους ανάπτυξη, μπορεί επίσης να υπάρξουν προβλήματα στον ύπνο αφήνοντάς τα ξάγρυπνα για ώρες.
Στις λίγο μεγαλύτερες ηλικίες, όταν πλέον το παιδί μπορεί να κρατήσει στα χέρια του ένα smartphone και να αφεθεί απερίσπαστο στον απέραντο ψηφιακό κόσμο κάνουν την εμφάνιση τους προβλήματα όπως οι γλωσσικές διαταραχές, η υπερένταση, η απώλεια συγκέντρωσης καθώς και η αυξημένη κατανάλωση γλυκών και ζαχαρούχων αναψυκτικών οδηγώντας σε αυξημένο δείκτη μάζας σώματος. Ιδιαίτερα στις ηλικίες μεταξύ 8-13 χρόνων συνίσταται η χρήση κινητού να περιορίζεται το πολύ σε μία ώρα την ημέρα.
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 5.500 γονείς και τα παιδιά τους, καταλήγει στο συμπέρασμα πως η όλη αντιμετώπιση των γονέων πρέπει να αναδιαμορφωθεί από την αρχή με συνεχείς ελέγχους αλλά και εκμάθηση τόσο των ίδιων όσο και των παιδιών τους για το πώς η νέα τεχνολογία οφείλει να χρησιμοποιείται αλλά και το πότε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News