Πιο πλούσια από κάθε άλλη φορά τα τελευταία χρόνια είναι η φετινή Eκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία ανοίγει επίσημα τις πύλες της, σήμερα Πέμπτη. Δείτε στο αφιέρωμά μας τις πιο σημαντικές πρεμιέρες μοντέλων παραγωγής, οι οποίες έγιναν στην ελβετική πόλη. Ανάμεσα στις παρουσιάσεις εκεί ξεχωρίζουν τα Audi A6, η γρήγορη Cupra, η Fabia και το Citroen Cactus.
Peugeot 508: Eίναι ένα από τα πιο κομψά μεσαίων διαστάσεων μοντέλα, το οποίο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα σαφώς πιο συντηρητικής σχεδίασης οχήματα που μας έχει παρουσιάσει η Peugeot τα τελευταία χρόνια. Η βάση για τον σχεδιασμό του ήταν το πρωτότυπο Instict, έχοντας πλέον 5θυρο αμάξωμα, με κύρια χαρακτηριστικά το εμπρός τμήμα, αλλά και τους προβολείς LED που κατεβαίνουν κάθετα στα άκρα του προφυλακτήρα. Η γκάμα των κινητήρων θα διαθέτει πέντε σύνολα, δύο βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Σε ό,τι αφορά τους πρώτους, η απόδοσή τους θα είναι 180 και 225 ίπποι, ενώ οι diesel θα ξεκινούν από τους 130, 160 και 180 ίππους. Η κίνηση θα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή μέσω του αυτόματου 8 σχέσεων.
REUTERS/Denis Balibouse
Audi A6: Εχει μεγαλώσει ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο, φθάνοντας πλέον στα 4.939 χλστ. μήκους (+7 χλστ.), 1.886 χλστ. πλάτους (+12 χλστ.) και 1.457 χλστ. ύψους (+2 χλστ.). H Audi τονίζει ότι λόγω της αύξησης αυτής υπάρχουν ακόμη καλύτεροι χώροι στο εσωτερικό. Το πορτ-μπαγκάζ, ωστόσο, παραμένει στα ίδια επίπεδα με πριν (530 λίτρα). Θα ξεκινήσει την καριέρα του στην Ευρώπη με δύο μοτέρ, τον 3λιτρο TFSI V6 βενζινοκινητήρα των 340 ίππων ισχύος και 500 Nm ροπής, αλλά και τον 3λιτρο TDI V6 diesel των 286 ίππων ισχύος και 620 Nm ροπής. Η Audi ανακοινώνει ότι και οι δύο εκδόσεις θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητες (με σύστημα quattro), ενώ θα προσφέρονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η μεν βενζινοκίνητη έκδοση με το 7τάχυτο S tronic, η δε diesel με το 8τάχυτο tiptronic κιβώτιο της εταιρείας.
REUTERS/Denis Balibouse
Citroen C4 Cactus: Το όνομα «Cactus» δεν υφίσταται πλέον στο πίσω τμήμα, εκεί όπου παρέμεινε μόνο το «C4», αλλά το συναντάς μόνο στην πλαϊνή τρίτη κολόνα, σαν να χαρακτηρίζει ουσιαστικά μία έκδοση και όχι το ίδιο το μοντέλο. Η μετατόπιση των πλευρικών προστατευτικών «airbumps» χαμηλότερα, μαζί με την διακριτική παρουσία τους υποδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την στροφή σε επίπεδο φιλοσοφίας. Μια πιο γήινη εικόνα ικανή να προσελκύσει περισσότερο κοινό που προτιμά ένα ευρύχωρο οικογενειακό hatch χωρίς τον εκκεντρικό χαρακτήρα ενός crossover.
Citroen
Skoda Fabia: Σε ό,τι αφορά στην εμφάνισή της, ξεχωρίζουν στο εμπρόσθιο τμήμα τα νέα LED φώτα τα οποία έχουν μια πιο γωνιώδη σχεδίαση εκεί όπου εφάπτονται με τη μάσκα, αλλά και ο «φρεσκαρισμένος» προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος έχει αλλάξει ελαφρώς ο προφυλακτήρας και έχουν υιοθετηθεί και εδώ LED προβολείς. Οι εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνονται με την προσθήκη στην γκάμα για πρώτη φορά ζαντών αλουμινίου 18 ιντσών. Περνώντας στο εσωτερικό, εδώ η Skoda έχει διαφοροποιήσει ελαφρώς τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, έχει προσθέσει νέες επενδύσεις, ενώ υπάρχει πλέον και το νεότερο σύστημα πολυμέσων Swing, το οποίο συνδυάζεται με οθόνη αφής 6,5 ιντσών και παρέχει περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Skoda
Volvo V60: Η νέα γενιά του μοντέλου υιοθετεί την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας (βλέπουμε πολλές ομοιότητες με το XC60) και έτσι έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά ελκυστικό στέσιον βάγκον αμάξωμα. Γνώριμη είναι και η εικόνα του εσωτερικού όπου και πάλι στο κέντρο τού ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής. Σύμφωνα με τη Volvo, το νέο V60 διαθέτει ένα αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 529 λίτρων. Και σε αυτή την περίπτωση, οι Σουηδοί έχουν φροντίσει να εξοπλίσουν το μοντέλο τους με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (City Safety, Pilot Assist και πολλά ακόμη).
Volvo
CUPRA Ateca: Βασίζεται πάνω στο SUV SEAT Ateca και για την κίνησή του θα χρησιμοποιεί μια νέα εκδοχή του 2λιτρου TSI βενζινοκινητήρα των 300 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με τετρακίνηση 4Drive, αλλά και με ένα νέο, αυτόματο, 7 σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η τετρακίνηση συνδυάζεται με το σύστημα οδηγικών προφίλ του CUPRA Ateca που φέρει set-up Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road και CUPRA. Στο τελευταίο mode, αλλάζει ο ήχος της εξάτμισης και γίνεται πιο σπορ, ενώ διαφοροποιείται και η ενεργή ανάρτηση για να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Οι επιδόσεις του είναι καυτές, αφού το 0-100 χλμ./ώρα μπορεί να επιτευχθεί σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ./ώρα.
Seat
Abarth 124 GT: Πρόκειται για μια νέα έκδοση του 124 Roadster. Ο υπέρ-τροφοδοτούμενος 1400άρης κινητήρας των 170 αλόγων παραμένει, με τους γνωστούς αριθμούς που τον συνοδεύουν (250 Nm ροπής και επιτάχυνση 0-100 σε 6,8 δευτερόλεπτα). Θα έχει, όμως, καλύτερο ήχο λόγω του συστήματος εξατμίσεων Record Monza. Οσο για τα συστήματα μετάδοσης, οι Ιταλοί θα προσφέρουν αυτή την ειδική έκδοση είτε με 6άρι μηχανικό, είτε με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Το Abarth 124 GT είναι βαμμένο στο αποκλειστικό χρώμα Alpi Orientali Grey, στο καπό υπάρχει ματ χρώμα που αποτελεί παραπομπή στο αγωνιστικό 124, ενώ πατάει σε ζάντες ΟΖ 17 ιντσών - είναι κατά 3 κιλά ελαφρύτερες.
REUTERS/Pierre Albouy
Kia Optima: Ο πρώτος νέος κινητήρας του Optima είναι ο νεότερος 1.600άρης diesel U3 της Kia, ο οποίος αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.700άρη, προσφέροντας 136 άλογα ισχύος και 320 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό διαθέτει σύστημα SCR (με AdBlue), το οποίο μειώνει αισθητά τους ρύπους του. Ο δεύτερος νέος κινητήρας είναι το 1.6 lt. T-GDI μοτέρ βενζίνης της Kia στην έκδοση με 180 ίππους ισχύος, το οποίο έρχεται για να τοποθετηθεί στην γκάμα μεταξύ του ατμοσφαιρικού 2λιτρου GDI των 163 ίππων, αλλά και του 2λιτρου T-GDI των 245 ίππων. Το νέο μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον, νέο στοιχείο του ανανεωμένου Kia Optima αποτελεί και η προσθήκη ενός νέου συστήματος με mode οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ 4 επιλογών (Eco, Comfort, Sport και Smart), οι οποίες καθορίζουν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα και το βάρος του τιμονιού.
Kia Motors
Mazda6 Wagon: Με βάση το σεντάν μοντέλο, και το στέισον Mazda6 αποκτά ένα νέο εμπρόσθιο τμήμα, με διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, καθώς και περισσότερες χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Στο εσωτερικό, αναμένουμε περισσότερα στοιχεία τεχνολογίας, ενώ η Mazda τονίζει ότι υπάρχουν και νέα καθίσματα. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο πεδίο της ηχομόνωσης και γενικότερα του θορύβου που φθάνει στην καμπίνα των επιβατών, ενώ έχει βελτιωθεί η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τα περισσότερα διαθέσιμα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και τις αναβαθμίσεις στους κινητήρες SKYACTIV.
YouTube
Mercedes A-Class: Πατάει σε εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας MFA και σύμφωνα με τη μάρκα από τη Στουτγάρδη, παρότι παραμένει δυναμική σε εμφάνιση, με προσανατολισμό προς νεανικό κοινό, προσφέρει πια περισσότερη άνεση, περισσότερη ασφάλεια και πιο αποτελεσματικούς κινητήρες. Σε πρώτη φάση, η Mercedes εξόπλισε το νέο μικρομεσαίο της μοντέλο με τρία κινητήρια σύνολα. Δύο βενζίνης και ένα diesel. Η A200 θα έχει μονάδα 1.4lt που θα προσφέρει 163 PS και 250 Nm ροπής και θα συνδυάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με 7G-DCT. Η A250 θα είναι πιο ισχυρή καθώς ο 2λιτρος κινητήρας της θα προσφέρει 224 PS και 350 Nm ροπής και θα προσφέρεται αρχικά μόνο με το αυτόματο. Όσο για τον diesel, θα είναι ο γνωστός 1500άρης σε έκδοση απόδοσης 116 PS και ροπής της τάξης των 260 Nm και, επίσης, δεν θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο.
YouTube
MINI: Η εταιρεία ανανεώνει τις 3θυρες/5θυρες και cabrio εκδόσεις του μικρότερου μοντέλου της, αναβαθμίζοντας -μεταξύ άλλων- και τους κινητήρες του. Ξεκινώντας με την εξωτερική εμφάνιση, οι αλλαγές αφορούν στα επανασχεδιασμένα εμπρόσθια LED φώτα, τις νέες ζάντες αλουμινίου, τα καινούργια 3D λογότυπα της ΜΙΝΙ, αλλά και τα κρύσταλλα των πίσω φώτων που, πλέον, φέρουν τη βρετανική σημαία. Περισσότερες επιλογές έχουμε στην παλέτα των χρωμάτων, ενώ υπάρχει και ένα νέο πακέτο εξωτερικών επενδύσεων σε μαύρη λάκκα πιάνο. Από τις βασικές εκδόσεις του αυτοκινήτου (MINI One First και MINI One) στάνταρ έρχεται ο 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας της εταιρείας, με χωρητικότητα 1.5 λίτρων (75 και 102 ίππων, αντίστοιχα), που αντικαθιστά τον 1.200άρη turbo αντίστοιχης ισχύος. Το νέο μοτέρ προσφέρει επιπλέον αυξημένη ροπή κατά 10 Nm (160 Nm και 190 Nm αντιστοίχως).
Youtube
Range Rover SV Coupe: Η Land Rover και το τμήμα της Special Vehicle Operations παρουσιάζει το Range Rover SV Coupe των 999 μονάδων και των 270.000 ευρώ. Το εν λόγω βρετανικό δημιούργημα είναι, ουσιαστικά, η πρώτη κουπέ έκδοση του γνωστού μας Range Rover, το οποίο ξεχωρίζει από τις μαύρες πλαϊνές κολώνες που δείχνουν σαν να αιωρείται η οροφή, αλλά και με την απουσία πλαισίων στα πλαϊνά τζάμια που τονίζουν τον χαρακτηρισμό «κουπέ». Τεχνικά, η στάνταρ αερανάρτηση είναι πιο χαμηλή κατά 8 χλστ. σε σχέση με αυτή του «απλού» Range Rover, ενώ διαθέσιμες είναι και τεράστιες ζάντες για τους τροχούς από 21 έως 23 ίντσες (για πρώτη φορά 23 ίντσες σε Range Rover). Ο κινητήρας του είναι μια αναβαθμισμένη εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου 5λιτρου V8 μοτέρ της Land Rover, ο οποίος πλέον αποδίδει 565 ίππους, όντας και ο ισχυρότερος που έχει μπει ποτέ σε Range Rover. Η βρετανική φίρμα ανακοινώνει ότι για το 0-60 μίλια/ώρα απαιτούνται κάτω από 5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 χλμ./ώρα.
YouTube
Toyota Auris: Το νέο Auris υιοθετεί μια πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζεται στο εμπρόσθιο μέρος όπου τα φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ κυριαρχούν. Αρκετές αλλαγές έχουμε και στην γκάμα των μηχανικών συνόλων. Στη βάση υπάρχει και πάλι ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας με τα 115 άλογα, ενώ θα υπάρχουν δύο ακόμη υβριδικές εκδόσεις (μια με τον γνωστό 1,8 λτ. βενζινοκινητήρα και μια με τον νέο 2λιτρο που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όπου η ισχύς φτάνει τα 180 άλογα). Μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα κάποια εικόνα από το εσωτερικό τού μοντέλου, ωστόσο αναμένουμε μια πιο σύγχρονη εικόνα σε σύγκριση με το παρελθόν.
YouTube
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16