Το Asimo, το αξιολάτρευτο ανθρωποειδές ρομπότ της ιαπωνικής εταιρείας Honda, αποσύρεται από την κυκλοφορία, ώστε η τεχνολογία του να χρησιμοποιηθεί σε άλλα πεδία, μεταφερόμενη σε υποβοηθητικά εργαλεία.
Οι εργασίες για την κατασκευή του Asimo -το όνομά του είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Advanced Step in Innovative Mobility και συγχρόνως αποτελεί και έναν ανεπίσημο φόρο τιμής στον συγγραφέα μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ- ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’80, αλλά τελικά τα αποκαλυπτήριά του έγιναν το 2000.
Το πρώτο ρομπότ που περπάτησε σε δύο πόδια, το κατάλευκο Asimo, δημιουργήθηκε με σκοπό να βοηθά άτομα με κινητικές δυσκολίες και να διευκολύνει την καθημερινότητά τους.
Με ύψος 130 εκατοστά και βάρος 54 κιλά (έπειτα από κάποιες βελτιώσεις που έγιναν μέσα στο 2011, ζύγιζε πλέον μόνο 48 κιλά). Μπορούσε να αναγνωρίζει πολλαπλά κινούμενα αντικείμενα, την απόσταση και την κατεύθυνση των αντικειμένων, να ερμηνεύει φωνητικές εντολές και ανθρώπινες χειρονομίες και ήταν σε θέση να περπατάει αυτόνομα με ταχύτητα 2,7 χλμ. την ώρα και να τρέχει με ταχύτητα 9 χλμ. την ώρα, καθώς στην περιοχή της λεκάνης του κρυβόταν ένας υπερσύγχρονος υπολογιστής, ο οποίος ήλεγχε όλες τις κινήσεις του.
Το πιο σημαντικό, βέβαια, ήταν το γεγονός πως το Asimo επικοινωνούσε διαδραστικά με το περιβάλλον του: αν, για παράδειγμα, κάποιος του έδινε το χέρι, το ρομπότ καταλάβαινε ότι τον χαιρετούν και έκανε το ίδιο. Επίσης, μπορούσε να καταλάβει κάποιες απλές ερωτήσεις και να απαντήσει.
Με τα χρόνια, το Asimo έγινε τόσο διάσημο ώστε έπαιξε ποδόσφαιρο με τον Πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, είχε τη δική του χορευτική ομάδα, αλλά και μερικές άτυχες στιγμές, όπως μια τρομερή πτώση ενώ προσπαθούσε να ανέβει σκάλες.
Οσον αφορά το τι μέλλει γενέσθαι στο τμήμα Ρομποτικής στη Honda, η εταιρεία ανακοίνωσε μια τετράδα από νέα ρομπότ «βοηθείας», τα οποία αποτελούται από ένα companion bot και ένα αυτόνομο όχημα εκτός δρόμου με δύο διαφορετικές σχέσεις κίνησης.
Διότι μπορεί να μην ξαναδούμε το φιλικό πρόσωπο του Asimo, αλλά η Honda θέλει να συνεχίσει την παράδοσή της σε χρήσιμα ρομπότ, υποβοηθητικά σε τομείς όπως η η νοσηλευτική και οι οδικές μεταφορές.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News