Η κληρονομιά της Ρόμι Σνάιντερ ήταν πάντα ένα θέμα. Η πανέμορφη ηθοποιός που έφυγε από τη ζωή στα 43 της, το 1982, είχε αφήσει πίσω της αναπάντητα και σκληρά προσωπικά ερωτήματα: πέθανε ή αυτοκτόνησε υπό το βάρος του τραγικού δυστυχήματος του γιου της; Πόσο εθισμένη ήταν αυτή η υπέροχη Μαγδαληνή, όπως ήταν το μεσαίο της όνομα, στα σκοτάδια του αλκοόλ και των συνταγογραφούμενων φαρμάκων; Πόσο δυστυχισμένη και καταραμένη υπήρξε η γλυκιά «πριγκίπισσα Σίσι», που ήταν ο ρόλος ο οποίος το 1955 την καθιέρωσε;
Μια απάντηση προσφέρει η ταινία «Τρεις ημέρες στο Κιμπερόν» που έκανε την πρεμιέρα της στην πρόσφατη Μπερλινάλε και τώρα ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες στη Γαλλία. Και που έχει προκαλέσει την οργή της κόρης της Σνάιντερ, Σάρα Μπιασίνι.
Η 41χρονη Σάρα, ηθοποιός και αυτή, δήλωσε σοκαρισμένη από την ταινία. Περιλαμβάνει, λέει, «υπαινιγμούς εντελώς ψευδείς».
«Αγανάκτησα κυρίως γιατί πιστεύω ότι ο κόσμος που θα πάει να δει την ταινία, δεν θα δει μια ταινία για τη μητέρα μου. Δεν θα δει μια ταινία για τη Ρόμι Σνάιντερ. Είναι εντελώς λάθος. Η ταινία περιλαμβάνει πολλά υπονοούμενα και υπαινιγμούς που είναι εντελώς ψευδείς» τόνισε για το φιλμ, που ναι μεν είναι μυθοπλασία, αλλά βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα: το έργο της γαλλοϊρανής Εμιλί Ατέφ που υπογράφει τη σκηνοθεσία, αναφέρεται σε ένα περιστατικό που εκτυλίχθηκε στο τέλος της ζωής της Σνάιντερ, μια συνέντευξη που παραχώρησε την άνοιξη του 1981 σε δημοσιογράφο του Stern, όταν εκείνη ήταν στο παραθαλάσσιο θέρετρο Κιμπερόν, στη δυτική Γαλλία.
Η ταινία περιγράφει μια Σνάιντερ δυστυχισμένη, μια γυναίκα των άκρων, σε μια δύσκολη στιγμή της ζωή της, καθώς μόλις είχε χωρίσει από τον σύζυγό της Ντανιέλ Μπιασινί, πατέρα της κόρης της. Το timing έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η συνέντευξη στο Stern δόθηκε την άνοιξη του 1981. Λίγες εβδομάδες μετά, τον Ιούλιο του 1981, η Σνάιντερ έχασε σε ένα φρικτό δυστύχημα τον Ντέιβιντ-Κρίστοφερ, γιο της από τον πρώτο της γάμο με τον Χάρι Μάιεν. Ο τελευταίος είχε αυτοκτονήσει το 1979…
Η Σνάιντερ παρουσιάζεται στο φιλμ σαν να είναι εξαρτημένη από τα φάρμακα και το αλκοόλ, από τα οποία προσπαθεί να απαλλαγεί κατά τη διαμονή στο Κιμπερόν. Είναι μια εκδοχή που η Σάρα Μπιασίνι αμφισβητεί. «Πήγαινε κάθε χρόνο στο Κιμπερόν, αλλά για να κάνει θαλασσοθεραπεία, για να χάσει παραπανίσια κιλά, όπως πολλές ηθοποιοί. Ηταν μια συνήθεια. Ηταν απλά μια θαλασσοθεραπεία, δεν ήταν κέντρο αποτοξίνωσης» υποστηρίζει η κόρη της Σνάιντερ. Δηλώνει σοκαρισμένη επειδή, από την πρώτη σκηνή κιόλας, υπάρχουν συνεχείς αναφορές στο αλκοόλ.
«Αυτό είναι το πιο σοβαρό σημείο κατά τη γνώμη μου, ότι δηλαδή την παρουσιάζει ως αλκοολική. Ενώ αν μελετήσετε όλους τους σκηνοθέτες και όλους τους ηθοποιούς με τους οποίους συνεργάστηκε, κανείς δεν είπε ποτέ ότι η μητέρα μου είχε πρόβλημα με το ποτό».
«Είναι εντελώς κακοπροαίρετο το φιλμ. Θέλει να την υποβαθμίσει. Ζητώ κυρίως ο κόσμος να πάψει να βγάζει λεφτά διασπείροντας ψέματα» τονίζει.
Στο υλικό που προορίζεται για τον Τύπο, η γαλλοϊρανή σκηνοθέτης Εμιλί Ατέφ αναφέρει ότι κράτησε ορισμένα αποσπάσματα της συνέντευξης στο Stern για την ταινία της «αλλά έγραψε επίσης και άλλα. Χρειαζόμουν αυτή την ελευθερία σε σχέση με τα πραγματικά γεγονότα για να φθάσω στην αλήθεια της ηρωίδας» εξηγεί.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News