Μια σπουδαία ζωγραφιά πρέπει αναγκαστικά να είναι ζωγραφιά; Η ερώτηση τέθηκε στο παγκόσμιο διαδικτυακό «τραπέζι» του Twitter την προηγούμενη εβδομάδα με αφορμή τη φωτογραφία του αθλητικού δημοσιογράφου Κάρλος Γκονζάλες και πρωταγωνιστή τον μπασκετμπολίστα Τζέιμς Χάρντεν.
Τη φωτογραφία έσπευσε να σχολιάσει ο ρεπόρτερ του CNN Φρανκ Παλότα, υποστηρίζοντας ότι μοιάζει με πίνακα της Αναγέννησης.
This is like a painting from the Renaissance. pic.twitter.com/nhmxYxD0vC
— Frank Pallotta (@frankpallotta) 22 Απριλίου 2018
Οπως είναι φυσικό, τo Twitter πήρε φωτιά και χιλιάδες χρήστες έσπευσαν να σχολιάσουν την εντυπωσιακή φωτογραφία. Κάποιοι μάλιστα επεξεργάστηκαν την αρχική εικόνα και ανέβασαν το δικό τους καλλιτεχνικό δημιούργημα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
The Wedding at Cana – Paolo Veronese ? pic.twitter.com/IKurZB4BLa
— gazpacho (@gazpachoblog) 22 Απριλίου 2018
Οσο για την πρωτότυπη φωτογραφία, αυτή απαθανατίζει μία ιδιαίτερη στιγμή του αγώνα μεταξύ των Χιούστον Ρόκετς και των Μινεσότα Τίμπεργουλβς. Ο αστέρας των Ρόκετς, Τζέιμς Χάρντεν, έχασε την ισορροπία του και έπεσε πάνω στους θεατές που παρακολουθούσαν τον αγώνα στο στάδιο Target Center στη Μινεσότα.
Εκτός από τον πρωταγωνιστή Χάρντεν, αρκετοί σχολίασαν και τον θυμωμένο θεατή που φαίνεται να δείχνει με το χέρι του τον αστέρα του NBA.
Τις επόμενες ημέρες, έγινε αναπαραγωγή της φωτογραφίας από χιλιάδες ανθρώπους. Κάποιοι θέλησαν να την παρουσιάσουν σαν πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι ενώ άλλοι έσπευσαν να προσθέσουν την εικόνα του θυμωμένου θεατή στον ιστορικό πίνακα του Μικελάντζελο «Η δημιουργία του Αδάμ».
— K. Cunningham (@bluntforcellama) 22 Απριλίου 2018
Η αρχική φωτογραφία του Κάρλος Γκονζάλες και τα σχόλια για αυτήν, δημιούργησαν, όπως αναφέρει το BBC και ένα απρόσμενο ντιμπέιτ μεταξύ των ιστορικών. Συγκεκριμένα, οι ιστορικοί ήρθαν σε αντιπαράθεση για το κατά πόσο τα έντονα συναισθήματα και η έκσταση που αποπνέει η φωτογραφία είναι στην πραγματικότητα κοντά με το ύφος και την σημειολογία των καλλιτεχνών της Αναγέννησης.
Οπως και να έχει, ένα πράγμα είναι σίγουρο: η φωτογραφία με τον Χάρντεν και τους παθιασμένους οπαδούς στη Μινεσότα κατέχει πλέον τη δική της θέση στην ιστορία των εικόνων που έχουν χρησιμοποιηθεί και επεξεργαστεί αμέτρητες φορές.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News