Υπήρχε μια εποχή, κατά την οποία οι ηθοποιοί, πρωταγωνιστές και δευτεροκλασάτοι, θα σκότωναν για να παίξουν σε μια ταινία του Γούντι Αλεν. Στο σημερινό σύμπαν του #metoo όμως, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το ντόμινο καταγγελιών σεξουαλικής παρενόχλησης που κατέκλυσε το Χόλιγουντ στις αρχές του 2018, έφερε στο φως και μια παλιότερη υπόθεση καταγγελίας, που όμως ποτέ δεν αποδείχτηκε: οι ισχυρισμοί που είχε κάνει παλιότερα η θετή κορή του Γούντι Αλεν, Ντίλαν Φάροου, ότι ο πατέρας της την κακοποιούσε, προκάλεσε ένα τεράστιο κύμα αντιδράσεων από πρώην συνεργάτες του σκηνοθέτη.
Η αποκαθήλωση του Αλεν και ο δημόσιος λιθοβολισμός του συνεχίζονται, καθώς πολλοί ηθοποιοί έχουν τοποθετηθεί ανοιχτά, αποκηρύσσοντάς τον και δηλώνοντας όχι μόνο ότι μετανιώνουν που συνεργάστηκαν μαζί του, αλλά και ότι δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστούν ποτέ ξανά.
Ο πιο απαξιωτικός απ’ όλους ήταν ο Κόλιν Φερθ, ο οποίος πρωταγωνίστησε στην ταινία του Αλεν «Μαγεία στο Σεληνόφως» το 2014 και ακολούθησαν πολλοί ακόμη, μεταξύ των οποίων ο Μάικλ Κέιν, η Ελεν Πέιτζ, κ.ά. Είναι μάλιστα τόσο στραμμένη εναντίον του η κοινή γνώμη, που πολλοί έσπευσαν να κατηγορήσουν την Κέιτ Μπλάνσετ, την εξαιρετική «Θλιμμένη Τζάσμιν» του Αλεν, επειδή δεν τοποθετήθηκε ποτέ εις βάρος του.
Η ίδια είχε απαντήσει ότι δεν συμφωνεί με τα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στα social media και στα καλλιτεχνικά πηγαδάκια, από τη στιγμή που δεν έχει αποδειχτεί τίποτα σε κάποιο κανονικό δικαστήριο της χώρας.
Κι ενώ φαινόταν ότι κανείς δεν πρόκειται να βρεθεί για να πει έναν καλό λόγο για τον άλλοτε δημοφιλέστατο Γούντι, εμφανίστηκε ως από μηχανής Θεός ο ισπανός ηθοποιός Χαβιέ Μπαρδέμ. Με συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό Paris Match, τάσσεται ξεκάθαρα στο πλευρό του σκηνοθέτη, πηγαίνοντας κόντρα στο χολιγουντιανό ρεύμα: «καθόλου ντροπιασμένος δεν αισθάνομαι που έπαιξα στο “Βίκυ, Χριστίνα, Μπαρτσελόνα”. Αν υπήρχαν αδιάσειστα στοιχεία για την ενοχή του Αλεν, τότε ναι, θα διέκοπτα τη συνεργασία μαζί του, διατηρώ όμως τις αμφιβολίες μου».
Και συνεχίζοντας: «είμαι πολύ σοκαρισμένος από αυτή την ξαφνική αντιμετώπιση απέναντί του. Οσοι είχαν ασχοληθεί με την υπόθεση το 2007, τον βρήκαν αθώο. Και τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε».
Ο Μπαρδέμ έχει δίκιο: το λαϊκό δικαστήριο στήθηκε εκ νέου, πολλά χρόνια μετά τις αρχικές καταγγελίες της Ντίλαν Φάροου, λόγω του κινήματος #metoo για τη σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση.
Η ίδια η θετή κόρη του Αλεν, 32 ετών σήμερα, δεν είχε πάρει ποτέ επισήμως τη νομική οδό, καθώς, σύμφωνα με ανθρώπους του περιβάλλοντός της, μια τέτοια επίπονη διαδικασία θα της άνοιγε παλιές πληγές.
Ολη αυτή η φασαρία γύρω από το όνομα του σκηνοθέτη, έχει ως αποτέλεσμα, η νέα του ταινία «A rainy day in New York» να δυσκολεύεται να βρει διανομή. Δύο από τους βασικούς πρωταγωνιστές μάλιστα, όπως μας πληροφορεί και δημοσίευμα του Guardian, η Ρεμπέκα Χολ και ο Τιμοτέ Σαλαμέ, ήδη έχουν δωρίσει την αμοιβή τους σε φιλανθρωπικούς σκοπούς, σε μία κίνηση-απόδειξη ότι αποστασιοποιούνται από τα βρώμικα λεφτά ενός δαχτυλοδειχτούμενου σκηνοθέτη.
«Θέλω να είμαι άξιος να σταθώ στο πλευρό όλων των γενναίων καλλιτεχνών που μάχονται για τα ανθρώπινα δικαίωματα και για να αντιμετωπίζονται όλοι οι άνθρωποι με σεβασμό και αξιοπρέπεια» έγραψε ο Σαλαμέ σε ανάρτησή του στο Instagram.
Υπέρ του χτυπημένου από παντού Γούντι Αλεν, τάχθηκε όμως και ο Αλεκ Μπόλντγουιν, με ένα ξεκάθαρο tweet: «η υπόθεση του Γούντι Αλεν έχει στο παρελθόν εξεταστεί από δύο πολιτείες (Νέα Υόρκη και Κονέκτικατ) και δεν είχαν απαγγελθεί κατηγορίες. Η αποκήρυξη του ίδιου και του έργου του, χωρίς αμφιβολία, έχουν κάποιο σκοπό. Ομως όλο αυτό είναι άδικο και με θλίβει. Εχω συνεργαστεί τρεις φορές με τον Γούντι Αλεν και το θεωρώ ένα από τα μεγαλύτερα προνόμια της καριέρας μου».
Τον Ιανουάριο του 2018, όταν οι υπέρμαχοι του #metoo ξαναέφεραν στο φως και την υπόθεση του Αλεν, η Νταϊάν Κίτον, μία από τις πιο εμβληματικές μορφές των ταινιών του, έγραψε σε ένα σύντομο και ξεκάθαρο tweet: «ο Γούντι Αλεν είναι φίλος μου και εξακολουθώ να τον πιστεύω».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News