Στο ανώτερο επίπεδο θα βρίσκονται τα καθίσματα των επιβατών, εκεί όπου θα μπορούν να φάνε, να παρακολουθήσουν μια ταινία ή να διαβάσουν. Όλοι όσοι, όμως, επιθυμούν να κοιμηθούν θα μπορούν να κατεβούν στο κατώτερο επίπεδο, εκεί όπου πέρα από κουκέτες θα υπάρχουν επίσης παιδότοποι, ευρύχωρα σαλόνια και αίθουσες συσκέψεων.
Και όλα αυτά 30 με 40 χιλιάδες πόδια πάνω από την επιφάνεια της Γης. Και όχι στο απώτερο μέλλον αλλά σε μία διετία. Έως το 2020 οι εσωτερικοί χώροι των αεροπλάνων που προορίζονται για πτήσεις μεγάλης διάρκειας θα αλλάξουν ριζικά. Σίγουρα τουλάχιστον στα αεροσκάφη της Airbus. Ο ευρωπαϊκός κολοσσός της αεροναυπηγικής και η Zodiac Aerospace, παγκόσμιος ηγέτης στον εξοπλισμό αεροσκαφών, ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους με στόχο την ανάπτυξη και την κυκλοφορία στην αγορά προκατασκευασμένων χώρων για διάφορες χρήσεις που θα εγκαθίστανται στους χώρους εμπορευμάτων των αεροσκαφών ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες της κάθε αεροπορικής εταιρείας.
Η αναδιάρθρωση του εσωτερικού των αεροσκαφών αποσκοπεί σίγουρα «να προσφέρει νέες και περισσότερες δυνατότητες στους επιβάτες, βελτιώνοντας την ταξιδιωτική εμπειρία τους», όπως ανακοινώθηκε επίσημα από εκπροσώπους των δύο εταιρειών κατά τη διάρκεια της Aircraft Interiors Expo 2018 που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Αμβούργο. Ταυτόχρονα, ωστόσο, επιδιώκεται και η αύξηση των κερδών των αεροπορικών εταιρειών. Γιατί εάν τα μέλη μιας οικογένειας επιλέξουν να μεταβούν από τη Φρανκφούρτη έως το Τόκιο, για παράδειγμα, όχι στριμωγμένα στα καθίσματά τους αλλά σε ένα δωμάτιο με τέσσερα αναπαυτικά κρεβάτια θα πρέπει να καταβάλουν και το ανάλογο τίμημα. Το οποίο αναμένεται υψηλό ενώ το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και τα στελέχη μιας πολυεθνικής που θα πρέπει να συσκεφθούν άμεσα.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η Airbus, οι αλλαγές αναμένεται πως θα έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές έως το 2020 και θα εφαρμοστούν σε όλα τα Airbus A330 (προορίζονται για πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων), όχι μόνον στα καινούργια αεροσκάφη αλλά και σε όσα πετάνε ήδη. Και έχει ξεκινήσει ήδη η εκπόνηση ενός παρόμοιου project για τη σειρά Airbus A350 XWB, ειδικά για το μοντέλο A350-900 ULR που σχεδιάστηκε για ταξίδια διάρκειας έως και 20 ωρών.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα με στόχο την παροχή περισσότερων ανέσεων στους επιβάτες. Λάβαμε θετικά σχόλια για τα πρωτότυπα μοντέλα μας από πολλές αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε ο Γκέοφ Πίνερ, επικεφαλής του προγράμματος Airbus Cabin & Cargo. «Η βελτιστοποίηση της εμπειρίας που βιώνουν οι επιβάτες αποτελεί πλέον έναν σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης των αεροπορικών εταιρειών», ανέφερε από την πλευρά του ο Κριστόφ Μπερναρντίνι, υψηλόβαθμο στέλεχος της Zodiac Aerospace.
Η κοινοποίηση των φιλόδοξων αυτών σχεδίων την συγκεκριμένη περίοδο, σίγουρα δεν είναι τυχαία. Γιατί ο γενικός διευθυντής της Quantas Airways, του εθνικού αερομεταφορέα της Αυστραλίας, Άλαν Τζόις, ασκεί εδώ και καιρό, τόσο στην Airbus όσο και στην αμερικανική Boeing, έντονες πιέσεις όχι μόνον για την κατασκευή ενός αεροσκάφους που θα μπορεί να πραγματοποιεί πτήσεις μεγαλύτερης διάρκειας δίχως ενδιάμεση στάση (ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η απευθείας σύνδεση των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας με την Ευρώπη) αλλά και για τον σχεδιασμό χώρων που θα μπορούν να ικανοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες 200-250 ανθρώπων που θα πρέπει να βρίσκονται για 20 ώρες στον αέρα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News