Η Ούμα Θέρμαν ξαναζεί τον τιμωρητικό ρόλο της Beatrix Kiddo (σε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της καριέρας της, τα «Κill Bill Ι και ΙΙ» του Κουεντίν Ταραντίνο), δηλώνει οργισμένη για τον «εκμεταλλευτή» και αδίστακτο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν και αποφασίζει να βγει και να μιλήσει για τη δική της εμπειρία στα χέρια του άλλοτε κραταιού παραγωγού του Χόλιγουντ. Δηλώνει όμως θυμωμένη (και απογοητευμένη) και από τον ίδιο της τον εαυτό, αφού επί 25 χρόνια δεν βρήκε το σθένος να βγει και να μιλήσει για αυτό που όλοι ήξεραν, αλλά κανείς δεν μιλούσε.
Στα 47 της χρόνια η διάσημη ηθοποιός εκμυστηρεύεται ότι στις αρχές της καριέρας της έπεσε και εκείνη θύμα σεξουαλικής κακοποίησης και μέσα από μία μακροσκελή συνέντευξή της στους Νew York Times, διηγείται ότι ο ασυγκράτητος Γουάινσταϊν είχε επιχειρήσει να της επιτεθεί αρκετές φορές. Παράλληλα δηλώνει ότι νιώθει ντροπή που δεν είχε τη δύναμη να το κάνει νωρίτερα (πριν δηλ. βγουν να τον καταγγείλουν οι γυναίκες που είχαν το θάρρος να το τολμήσουν).
«Εχω και εγώ (#metoo) μερικούς λόγους για να είμαι θυμωμένη», είχε γράψει σε παλαιότερη ανάρτησή της στο Instagram, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη της για τις γυναίκες που βρήκαν στο σθένος να μιλήσουν». «Ευτυχισμένη Ημέρα Ευχαριστιών για όλους, εκτός από εσένα Χάρβεϊ και τους διεστραμμένους συνωμότες σου. Χαίρομαι που είναι αργό (σ.σ. η πτώση του) δεν αξίζεις μία σφαίρα, έγραφε τότε και περίπου δύο μήνες μετά παίρνει τ ον λόγο επί προσωπικού…
«Βρίσκομαι εδώ ενώπιόν σας ως θύμα (των σεξουαλικών επιθέσεων Γουάισταϊν) αλλά και ως υπαίτια της συγκάλυψης (του σκανδάλου) και αυτό είναι ένα πολύ περίεργο συναίσθημα», παραδέχεται η πρωταγωνίστρια των «Κill Bill» και «Pulp Fiction», δύο από γνωστότερες ταινίες της καριέρας της στις οποίες συνεργάστηκε με τον Γουάινσταϊν.
Μέσα από τους ρόλους τής Μία Γουάλας στο «Pulp Fiction» του 1994 και της Beatrix Kiddo στο «Kill Bill» 1 (2003) και 2 (2004), η Θέρμαν αναδείχθηκε σε μούσα του Ταραντίνο και θεά του μύθου που έχτισε ο σκηνοθέτης μαζί με τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν (στη θέση του παραγωγού των ταινιών του). Κάτω όμως από την λάμψη των Οσκαρ και τα φώτα του Χόλιγουντ, υπήρχε ένα σκοτεινό ρεύμα διαστροφής του επιτυχημένου τριγώνου.
«Επεσε θύμα βιασμού, σεξουαλικής επίθεσης, συνεθλίβη σωματικά και ψυχολογικά, προδόθηκε από αυτούς που εμπιστευόταν» και «δεν μιλάμε για τον ρόλο της αιματοβαμμένης νύφης στο “Kill Bill” αλλά για έναν κόσμο (αυτόν του Χόλιγουντ) που είναι το ίδιο αμοραλιστικός, αιμοσταγής και μισογυνιστικός όπως τα ‘μαύρα’ σκηνικά του Κουεντίν Ταραντίνο», αναφέρεται στην εισαγωγή της συνέντευξής της, δίνοντας έτσι τον τόνο για τις αποκαλύψεις της.
Η Θέρμαν λέει στους Νew York Times ότι η πρώτη γνωριμία της με τον Γουάινσταϊν έγινε μέσω της πρώτης του γυναίκας, λίγο μετά την προβολή του Pulp Fiction το 1994. Η Miramax, ήταν εταιρεία του Γουάινσταϊν που είχε αναλάβει τη διανομή της ταινίας στις ΗΠΑ.
Μία σειρά από κομπλιμέντα ήταν αρκετά για να παραβλέψει τα πρώτα προειδοποιητικά σημάδια για τις προθέσεις του, ομολογεί. Η πρώτη φορά που συνειδητοποίησε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, ήταν σε ένα επαγγελματικό ραντεβού σε δωμάτιο ξενοδοχείου στο Παρίσι, όπου ο «ορμητικός Χάρβεϊ» εμφανίστηκε φορώντας μόνο μία ρόμπα. Και πάλι όμως δεν ένιωθε να απειλείται, θεωρούσε ότι ήταν κάτι της ιδιοσυγκρασίας του. Σε κάποια στιγμή την οδήγησε σε ένα δωμάτιο – σάουνα και τότε σκέφτηκε ασφυκτιώντας από τη ζέστη: «Μα τι κάνεις, αυτό είναι γελοίο».
Η πρώτη επίθεση ήρθε λίγο αργότερα στο Λονδίνο, στο δωμάτιο του ξενοδοχείου Σαβόι. «Με έσπρωξε και προσπάθησε να μου ριχτεί και να βγάλει τα ρούχα του. Έκανε πολλά δυσάρεστα πράγματα», περιγράφει για την εμπειρία της στα χέρια του ασυγκράτητου Γουάινσταϊν. Εκείνη κατάφερε να ξεφύγει αλλά αυτός δεν έδειξε να πτοείται και την επόμενη ημέρα τής έστειλε ένα τεράστιο μπουκέτο κίτρινα τριαντάφυλλα. Εν τω μεταξύ οι συνεργάτες του την «βομβάρδιζαν» με τηλεφωνήματα για προσκλήσεις σε «επαγγελματικά ραντεβού» και νέα project με εκείνη πρωταγωνίστρια
Τότε ήταν που αποφάσισε να πάει και τον αντιμετωπίσει πρόσωπο με πρόσωπο: «Εάν κάνεις ό,τι έκανες σε εμένα και σε άλλους ανθρώπους, θα χάσεις την καριέρα σου, τη φήμη σου και την οικογένειά σου, στο εγγυώμαι», τον προειδοποίησε στη συνάντηση του είχαν. Σύμφωνα με την φίλη της, Ιλόνα Χέρμαν, που τη συνόδευε στο ραντεβού, η Θέρμαν έβραζε από οργή εκείνη την ημέρα. Ο παραγωγός την είχε απειλήσει ότι θα καταστρέψει την καριέρα της.
Η ίδια υποστηρίζει ότι αφηγήθηκε στον Ταραντίνο την επίθεση, χωρίς ωστόσο εκείνος να δείχνει ότι την παίρνει σοβαρά. «Το παραμέρισε λέγοντας ‘φτωχέ μου Χάρβεϊ, προσπαθεί να έχει κορίτσια που παραείναι καλά για εκείνον».
Το 2001, με την Ούμα Θέρμαν έντονα ενοχλημένη από την παρουσία του Γουάινσταϊν στο Φεστιβάλ των Κανών, ο Ταραντίνο συνειδητοποίησε τη σοβαρότητα των καταγγελιών σε βάρος του συνεργάτη του. «Κατάλαβε, μίλησε στον Χάρβεϊ», λέει η ηθοποιός και λίγο μετά ο ιδρυτής της Miramax τής ζήτησε συγγνώμη. «Το βλέμμα του είχε αλλάξει, η επιθετικότητα είχε μετατραπεί σε ντροπή».
Η πλευρά του παραγωγού, παραδέχθηκε ότι ο Γουάινσταϊν «προσέγγισε ερωτικά την κυρία Θέρμαν αφού παρερμήνευσε την συμπεριφορά της στο Παρίσι», αλλά «ζήτησε αμέσως συγγνώμη», ενώ όπως ήταν φυσικό αρνήθηκε κάθε κατηγορία για σωματική επίθεση.
Ο εκπρόσωπος Τύπου του παραγωγού περιέγραψε μάλιστα τη σχέση των δύο ως μια «επαγγελματική σχέση διασκεδαστική, αναμειγμένη με αποπλάνηση».
Η Ούμα Θέρμαν κατήγγειλε και τον Ταραντίνο για τον τρόπο που την αντιμετώπιζε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Kill Bill: Vol. 2» (2004), κάνοντας λόγο για μια βίαιη συμπεριφορά, στα όρια του σαδισμού. Η ηθοποιός δεν ήθελε να οδηγήσει η ίδια το μπλε της αυτοκίνητο στη γνωστή σκηνή όπου ξανασυναντάται με τον Μπιλ, καθώς ένας υπάλληλος της ομάδας παραγωγής την είχε προειδοποιήσει ότι το όχημα ήταν σε κακή κατάσταση.
Αρνούμενος να ζητήσει κασκαντέρ, ο σκηνοθέτης υποχρέωσε την Θέρμαν να οδηγήσει το αυτοκίνητο και να αναπτύξει για τις ανάγκες του γυρίσματος μεγάλη ταχύτητα. Η πρωταγωνίστρια είχε ένα σοβαρό ατύχημα, νόμιζε ότι δεν θα μπορεί να ξανανιώσει τα πόδια της. Έως σήμερα αισθάνεται ακόμη πόνους στον αυχένα και τα γόνατα. «Καβγαδίσαμε άσχημα, τον κατηγόρησα ότι προσπάθησε να με σκοτώσει».
«Προσωπικά, μου πήρε 47 χρόνια για να σταματήσω να αποκαλώ ανθρώπους που είναι σκληροί απέναντί σου, ότι ‘είναι ερωτευμένοι μαζί σου’. Μου πήρε τόσο πολύ γιατί πιστεύω ότι ως μικρά κορίτσια είμαστε συνηθισμένες να νομίζουμε ότι η σκληρότητα και η αγάπη έχουν κάποιου είδους σύνδεση και αυτό ακριβώς είναι η εποχή από την οποία πρέπει να σήμερα επιτέλους να βγούμε», παραδέχεται η Θέρμαν στη συνέντευξή της και κάνοντας την αυτοκριτική της καταλήγει:
«Παράλληλα όμως, νιώθω ότι είμαι ένας από τους λόγους που ένα νέο κορίτσι θα μπει μόνο του σε ένα δωμάτιο όπως έκανα εγώ στα 16 μου χρόνια (σ.σ. περιγράφει την εμπειρία της στα χέρια ενός μεγαλύτερου κατά 20χρονια ηθοποιού στα πρώτα βήματα της καριέρας της). Ο Κουεντίν είχε τον Χάρβεϊ ως παραγωγό του «Kill Bill», μίας ταινίας που συμβολίζει την γυναικεία χειραφέτηση την ανάκτηση της εμπιστοσύνης στις δυνάμεις της και του ελέγχου της ζωής της. Και όλα τα κορίτσια αυτά πήγαν σας πρόβατα επί σφαγή επειδή πείστηκαν ότι κανείς δεν θα φθάσει σε ένα τέτοιο σημείο ώστε να σου κάνει κάτι παράνομο, αλλά το κάνουν…»
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News