Η ιδέα των διαφημιστών και των υπευθύνων της γνωστής εταιρείας ρούχων H&M ήταν τουλάχιστον ατυχής. Πολλοί όμως την εξέλαβαν ως ντροπιαστική και άκρως ρατσιστική. Σε διαφήμιση της σουηδικής εταιρείας εμφανιζόταν ένα μαύρο αγοράκι να φορά μία μπλούζα (hoodie – φούτερ με κουκούλα για την ακρίβεια) με το σλόγκαν μπροστά να γράφει «coolest monkey in the jungle» (η πιο κουλ μαϊμού στη ζούγκλα – φωτογραφία κάτω).
Η εικόνα του αγοριού έγινε viral μέσα σε λίγες μόλις ώρες μέσω των social media, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις ανάμεσα στις οποίες και κορυφαίων εκπροσώπων της σόουμπιζ, της μουσικής και του αθλητισμού.
Ανάμεσά τους ο σταρ του ΝΒΑ Λεμπρόν Τζέιμς, ο οποίος μάλιστα έκανε φωτομοντάζ στην επίμαχη διαφήμιση, με το αγόρι να φορά στη νέα εκδοχή της φωτογραφίας ένα στέμμα και την επιγραφή «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» από πάνω.
Ο σπουδαίος καλαθοσφαιριστής ανέβασε τη φωτογραφία στον λογαριασμό του στο Instagram και τα σχόλια έπεσαν «βροχή»
«Η&Μ αρκετά με σας! Ως Αφροαμερικανοί πρέπει πάντα να σπάμε τα στερεότυπα, να αποδεικνύουμε ότι οι άνθρωποι κάνουν λάθος… » έγραψε από κάτω.
Aλλα και ο βέλγος ποδοσφαιριστής Λουκάκου της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έσπευσε να τροποποιήσει την εικόνα του μικρού βάζοντας στο φούτερ, αντί του σλόγκαν με τη μαϊμού, το σύνθημα «black is beautiful» (το μαύρο είναι όμορφο).
«Είσαι ένα πρίγκιπας και σύντομα θα γίνεις βασιλιάς. Μην αφήσεις κανέναν να σου πει κάτι άλλο…» έγραψε κάτω από την ανάρτησή του στο Instagram, όπου έχει πάνω από 2,3 εκατ. followers, και το συνόδευσε με το hastag #blackexcellence.
Η H&M ζήτησε σήμερα συγγνώμη για τη διαφήμισή της. «Όχι μόνο αποσύραμε τη διαφήμιση αλλά και το ρούχο», υπογράμμισε στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter. Ωστόσο οι αντιδράσεις δεν έδειξαν να καταλαγιάζουν.
Ήδη όπως έγινε γνωστό, ο καναδός τραγουδιστής της ποπ The Weeknd, που το 2017 συνεργάστηκε σε δύο κολεξιόν με τη H&Μ, ακύρωσε το συμβόλαιό του και δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστεί με την εταιρεία.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) January 8, 2018
«Ξύπνησα σήμερα το πρωί σοκαρισμένος και ντροπιασμένος από αυτή τη φωτογραφία. Είμαι βαθιά προσβεβλημένος και δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστώ με την @hm», ξεκαθάρισε.
Η σουηδική εταιρεία ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι κατανοεί πλήρως την αντίδραση του The Weeknd.
«Λυπούμαστε βαθιά που τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία και επίσης μετανιώνουμε για το σλόγκαν», ανέφερε, συμπληρώνοντας ότι θα φροντίσει να μην επαναληφθεί κάτι ανάλογο στο μέλλον.
H&M Under Fire For Racist Hoodie
This H&M hoodie just got pulled from U.S. stores for sending a racist message.
Geplaatst door Fortune op Maandag 8 januari 2018
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια μεγάλη εταιρεία ένδυσης βρίσκεται σε ανάλογη κατάσταση.
Το 2014 η ισπανική εταιρεία Zara αναγκάστηκε να αποσύρει μια παιδική μπλούζα η οποία είχε πάνω της ένα κίτρινο αστέρι το οποίο έμοιαζε με αυτό που οι ναζί είχαν αναγκάσει τους Εβραίους να φορούν.
Τον Οκτώβριο η εταιρεία καλλυντικών Dove απέσυρε μία ακόμη ατυχή διαφήμιση που επικρίθηκε έντονα ως ρατσιστική.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News