Η γαλλική μπράντα αποκάλυψε το επερχόμενο C4 Cactus, ένα αυτοκίνητο το οποίο, από την πρώτη κιόλας στιγμή της εμφάνισής του -το 2014- κατάφερε να συζητηθεί και, τελικά, να κλέψει την παράσταση, υπογράφοντας με μια νέα σχεδιαστική γλώσσα. Τρία χρόνια μετά, η απόφαση για αλλαγή ελήφθη από τη Citroen παρακολουθώντας τον ανταγωνισμό να τζαρτζάρεται στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover μοντέλων, στην οποία συμμετέχει, επί ίσοις όροις, και ο… «κάκτος» των Γάλλων.
Ετσι, ήγγικεν η ώρα όχι μόνο για ένα δυνατό φρεσκάρισμα στα σημεία, αλλά και για σημαντικές ακόμα προσθήκες οι οποίες καταφθάνουν με εσάνς υπενθύμισης για αυτό που οι Γάλλοι της PSA έγιναν -ανάμεσα στα υπόλοιπα- γνωστοί: την άνεση, μον αμί.
Τώρα, η Citroen το κάνει ακόμα πιο δύσκολο στους ανταγωνιστές της και παντρεύει το αμάξωμα με το «Progressive Hydraulic Cushions». Δεν πρόκειται για συνοικέσιο, αλλά για έρωτα, με απόλαυση. Αυτό το σύστημα -που το είχαμε γνωρίσει πρώτη φορά στo C5 Aircross, που κόβει σουλάτσα και στην κινεζική αγορά- ήρθε με στόχο να προσδώσει στo C4 Cactus τον ορισμό της άνεσης με ένα σετ από δευτερεύοντα υδραυλικά αμορτισέρ, ένα για κάθε τροχό, που αντικαθιστούν τα συμβατικά τέρματα της ανάρτησης. «Το αμορτισέρ, του αμορτισέρ, ω αμορτισέρ» με άλλα λόγια και με πιο μαλακά πρωτεύοντα ελατήρια, ώστε η ανάρτηση να θυμίζει χαλί που ρουφάει κάθε ανωμαλία του δρόμου. Στο «πάντρεμα» που σημειώσαμε, κουμπάροι είναι τα ανασχεδιασμένα καθίσματα τα οποία, πλέον, θα έχουν γέμιση αφρού υψηλής πυκνότητας, για να ξεκουράζεσαι μέσα τους.
Το αυτόνομο φρενάρισμα ανάγκης (ΑΕΒ), η αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας και το σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού θα περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του ανανεωμένου μοντέλου, μαζί με την παρακολούθηση «τυφλού σημείου», την υποβοήθηση παρκαρίσματος και την κάμερα οπισθοπορείας. Το C4 Cactus θα είναι διαθέσιμο με δώδεκα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ανάμεσα στα οποία είναι και το Coffee Brake Alert. Αυτό, προειδοποιεί ηχητικά όταν ο χειριστής τού οχήματος κλείσει περισσότερες από δύο ώρες συνεχούς οδήγησης πίσω από το τιμόνι του, με ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα infotainment θα διαθέτει οθόνη αφής 7 ιντσών.
Από το λανσάρισμα του ανανεωμένου μοντέλου, διαθέσιμος θα είναι και ο 3κύλινδρος 1,2 PureTech βενζινοκινητήρας των 130 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, που έρχεται να πλαισιώσει την αντίστοιχη έκδοση με τους 110 ίππους. Από εκεί και πέρα θα διατίθενται ο ατμοσφαιρικός 1,2 PureTech των 82 ίππων, όπως και ο -κλασικός τού γκρουπ PSA- 1.600άρης BlueHDi ντίζελ, με τα 100 γαλλικά άτια. Στα μισά, περίπου, του 2018 η γκάμα θα εμπλουτιστεί και με την ισχυρότερη έκδοση του τελευταίου, που θα αποδίδει 120 ίππους. Και, εννοείται, περισσότερη ροπή.
Αφήσαμε τη νέα εμφάνιση του C4 Cactus για το τέλος. Η οποία είναι διακριτική και εκλεπτυσμένη, ταυτόχρονα. Τα πλευρικά προστατευτικά Airbumps -από τότε που παρουσιάστηκαν, μέχρι σήμερα, έχουν ορκισμένους εχθρούς και φανατικούς οπαδούς- θα εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά θα είναι τώρα μικρότερα σε μέγεθος. Βασικά, θα είναι τοποθετημένα χαμηλότερα, λίγο πιο πάνω από τα μαρσπιέ.
Νέοι επίσης και οι προφυλακτήρες, ενώ τα φώτα θα είναι μεγαλύτερα εμπρός και πίσω -πιο λεπτά, σε σχέση με τον προκάτοχό του- με αποτέλεσμα το C4 Cactus του 2018 να δείχνει κομψότερο και περισσότερο premium. Σε αυτό, προσθέστε και τους τριάντα έναν διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς για το εξωτερικό αμάξωμα, μαζί με μια επιλογή από πέντε διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Ταυτόχρονα, αφαιρέστε τις μπάρες οροφής και κάπως έτσι ολοκληρώνεται η σχεδιαστική επιρροή από τα νέα SUV της γαλλικής φίρμας -τα C3 Aircross και C5 Aircross- αλλά και, εννοείται, το C4 Picasso.
Η οδηγική παρουσίαση του νέου Citroen C4 Cactus θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2018, ενώ οι πωλήσεις του στη χώρα μας θα ξεκινήσουν από το τέλος Μαρτίου της ίδιας χρονιάς.
Μέχρι τότε, έχετε καιρό να σκεφτείτε το εάν θέλετε να μάθετε τι πραγματικά σημαίνει «Cactus». Οχι σε γλαστράκι, αλλά περνώντας με γαλλική άνεση επάνω σε δρόμους – ενίοτε κακοτράχαλους.
Ο κάκτος είναι φυτό που ανήκει στην οικογένεια «Cactaceae», το όνομά του προέρχεται από την ομώνυμη αρχαία ελληνική λέξη και ευδοκιμεί -κυρίως- στις ΗΠΑ, από τα νότια σύνορα του Καναδά μέχρι την Παταγονία, ενώ κάποια άλλα είδη του υπάρχουν στην Αφρική. Οι περισσότεροι κάκτοι ζουν σε μέρη θερμά και ξηρά, οπότε αναγκάζονται να εξοικονομήσουν νερό. Ετσι, οι κάκτοι δεν έχουν φύλλα αλλά αγκάθια, τα οποία εμποδίζουν τα ζώα να τον φάνε. Με αυτόν τον τρόπο δεν ανοίγει το εξωτερικό περίβλημα του κάκτου και δεν χάνεται νερό. Πάντως, οι κάκτοι μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν και να ζήσουν άνετα στο εύκρατο κλίμα της Ευρώπης. Οπως, άλλωστε, και το Citroen C4 Cactus.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News