Δριμεία επίθεση στην Taxibeat και στον τρόπο που λειτουργούσε μέχρι σήμερα στην Ελλάδα εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά την παρουσίαση των νέων νομοθετικών πρωτοβουλιών στον τομέα των Μεταφορών.
Ισως αυτός να είναι και ένας εξαιρετικός τρόπος να αλλάξει την ατζέντα των συζητήσεων αναφορικά με το υπουργείο του και τα όσα έχουν συμβεί τις τελευταίες ημέρες στο μετρό για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ετσι, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η Taxibeat δεν φορολογείται στην Ελλάδα και ότι έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται στη δημοσίευση ισολογισμού.
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι λατρεύει την Βeat για την καινοτομία της, αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα». Με τη νέα νομοθεσία, οι εταιρείες διαμεσολάβησης υποχρεώνονται να κόβουν αποδείξεις και να καταθέτουν πού είναι η έδρα τους, και να κόβουν απόδειξη ανά πράξη και όχι όπως συμβαίνει σήμερα, τις αποδείξεις να κόβουν οι οδηγοί ταξί.
Σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των οδηγών από τον επιβάτη, που αποτέλεσε σημείο αντιπαράθεσης με τις ψηφιακές πλατφόρμες όλο το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο δηλώνει ότι θα συνεχιστεί, αλλά την πιστοποίηση θα κάνει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Τι προβλέπει η ρύθμιση Σπίρτζη
Για κάθε ψηφιακή πλατφόρμα θα πρέπει να ορίζεται υπεύθυνος διαμεσολάβησης, ο οποίος θα πρέπει να υποβάλλει και την αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. Στα δικαιολογητικά αυτά είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τους οδηγούς, η οποία θα είναι τουλάχιστον δίμηνη, για να δηλώνονται οι συνεργαζόμενοι οδηγοί, επικυρωμένα αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με τους οδηγούς.
Στα επιπλέον δικαιολογητικά περιλαμβάνεται και παράβολο 1.000 ευρώ.
Η άδεια προβλέπεται να εκδίδεται εντός 30 ημερών.
Οι ρυθμίσεις, εκτός από την Βeat, περιλαμβάνουν και την Uber, αφού περιέχουν διατάξεις και για τα μισθωμένα τουριστικά οχήματα, με τα οποία κατά κόρον συνεργάζεται.
Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης, τα οχήματα, τους οδηγούς, και προβλέπονται κυρώσεις στον φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης. Εάν δεν έχει άδεια μεταφορικού έργου το πρόστιμο είναι 50.000 ευρώ και σε υποτροπή 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας.
Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους οχημάτων διοικητικό πρόστιμα 5.000 ευρώ ανά όχημα που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας για δύο έτη. Το σχέδιο νόμου θα δοθεί σε άτυπη δημόσια διαβούλευση λίγων ημερών με τους φορείς. Την Τετάρτη, είναι προγραμματισμένη συνάντηση με τον επικεφαλής της Beat, Νίκο Δανδράκη.
Το σχέδιο νόμου θα δοθεί σε άτυπη δημόσια διαβούλευση με τους φορείς, ώστε να κατατεθεί στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News